Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Plitvice meren (voor de oorlog) met het Grand du Verdon als goede tweede
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik kan moeilijk kiezen tussen Madeira (als geheel, prachtig eiland) en het meer Bohin in Slovenië.

En nog een onpopulaire keuze: Lanzarote. Voor veel mensen een saaie rode rots, maar ik vond de rust en het Mars-achtige landschap geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Als ik aan de mooiste plek denk waar ik ben geweest denk ik toch aan Barking Sands Beach op Kauai, Hawaï. Dat was een afgelegen strandje, geen mens te zien met uitzicht op de prachtige bergen van de Na Palikust.

Op twee Bryce Canyon, in Utah, mooi vanaf het uitkijkpunt, maar nog mooier als je erdoor heen loopt.

Op drie de watervallen Foz de Iguaçu op de grens van Brazilië en Argentinië. Bijna onwerkelijk, zoveel water.
Alle reacties Link kopieren
Gorges du verdon

En hoog in de bergen in Marrokko

Die twee plekken waren bijzonder mooi

Maar waar ik t meest geniet is toch in de Schotse hooglanden. Ruwe natuur rust en ruig weer ik hou ervan
where ever you go, go with your heart
De Brennerpas. Zo mooi , licht en schoon . Bijna hemels vond ik het .
Alle reacties Link kopieren
Icefields Parkway
Pulau Redang
Plaza Major in Santago de Cuba (1994)
Ameland

En nog zoveel andere prachtige plekken...

de nummer 1 is echt onbetwist, wat een overweldigende natuurpracht;
nummer 3 (had ook 2 kunnen zijn) blijft me na al die jaren nog zo bij alsof ik er gisteren was. Cuba was een half jaar open voor toerisme, alles was nog zoals het er tientallen jaren was geweest. Redelijk primitief, maar zo authentiek. In Santiago heb ik een hele tijd op een stoeprand gezeten en het leven zoals dat zich voor mijn ogen afspeelde geobserveerd. Dat gevoel zit nog steeds in me.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
06-09-2020 22:45
De Brennerpas. Zo mooi , licht en schoon . Bijna hemels vond ik het .
Daar was ik als kind. Heb alleen maar overgegeven op die kronkelweggetjes in een auto zonder airco ergens in de jaren ‘70. De schoonheid is volkomen aan mij voorbij gegaan.
Dromenland. Hopelijk ga ik er strakjes weer naartoe.
We hebben nog niet zo veel plekken in het buitenland bezocht, maar ik vond de woestijn bij de Dode Zee (Masada), Klein Curacao en de Samariakloof op Kreta erg mooi. En in het binnenland: uitzichtpunt op Terschelling waarbij je tot Vlieland kan kijken, op het strand waar je uitkijkt op de Oosterscheldekering en jaren geleden in februari toen het flink gesneeuwd had in Friesland, uitkijkend op het IJsselmeer dat een paar meter bevroren was.
Alle reacties Link kopieren
Tasmanie: mooie rotskusten, natuur.
Australische outback: rustgevend rood zand
- Point Lobos state reserve
- Antelope Canyon

Beiden in de VS, eigenlijk het is het hele (zuid) westen van de VS prachtig.

Afbeelding

Afbeelding
De vlindervallei op Rhodos.
Oostenrijk. Alles.
Alle reacties Link kopieren
Het strand van Schiermonnikoog, hoewel ik die van Ameland ook erg mooi vind. Verder: de Farewell Spit/Wharariki Beach in Nieuw Zeeland en de Salton Sea in Californië - uiteraard vanwege geheel andere redenen. Ik houd van water.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste plek vind ik onmogelijk te benoemen, maar het mooiste wat ik tot nu toe ooit heb gezien (denk ik..) is toch wel het noorderlicht. Of in ieder geval het meest speciaal.
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
06-09-2020 23:01
Mooiste plek vind ik onmogelijk te benoemen, maar het mooiste wat ik tot nu toe ooit heb gezien (denk ik..) is toch wel het noorderlicht. Of in ieder geval het meest speciaal.
Oh, dat lijkt me echt geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Londen, hou van de sfeer daar. In Nederland hou ik van de prachtige heidevelden op de Veluwe. De afwisseling tussen bos en hei, hou ervan.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste weet ik niet maar wat ik erg mooi vond is:

Les Gorges du Verdon, de Gorges zelf maar ook het uitzicht van het hotel op het meer waar het op uit komt, prachtig.

Een klein eilandje voor de kust van Cape Coral Florida. Het is niet onbewoond maar het lijkt net of er maar 9 prachtig gekleurde huizen op palen op het strand staan. Er is nooit iemand en met de boot voor dit eilandje liggen en dan de Golf van Mexico voor je is heerlijk.

Marcillac la-Croisille, rechtsboven de Dordogne. Prachtige natuur maar vooral de tijd die ik er als kind en de eerste keer dat ik zonder ouders op vakantie ging zijn zulke prachtige herinneringen dat mIjn hart nog altijd open en dicht gaat.

Veel plekken op Costa Rica en een eilandje net over de grens met Panama.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
06-09-2020 23:05
Londen, hou van de sfeer daar. In Nederland hou ik van de prachtige heidevelden op de Veluwe. De afwisseling tussen bos en hei, hou ervan.
Oh, beetje vaak dezelfde uitdrukking gebruikt.
Tijgerprintje2 schreef:
06-09-2020 23:06
Oh, beetje vaak dezelfde uitdrukking gebruikt.
Het kan maar duidelijk zijn toch? :D
Montana/Wyoming; Yellowstone als mooiste NP ter wereld en verder de leegheid en uitgestrekte vlaktes en de cultuur; echt nog een cowboy regio met ranches en rodeo's.

Nieuw Zeeland vanwege wederom de zalige rust en natuurschoon de frisgroene heuvels met schapen en de helderblauwe zee

De herfst en halloweenbeleving in het ZO van de USA: Smoky Mountains en het boerenleven in de omliggende staten
Alle reacties Link kopieren
De Perito Moreno in Argentinië. Zonder enige twijfel. Deze gletsjer was overweldigend. Het gegrom als onweer. Door het trillen voelde ik me echt verbonden met deze azuurblauwe ijsmassa.

Tweede plaats Bora Bora. Gewoon omdat het zo paradijselijk was.

Op de 3e (gedeelde plaats omdat ik niet kan kiezen) het Australische natuurgeweld (Uluru, Grampians, Pinnacles), de bloeiende lavendelvelden in de Provence en de bloeiende klaproosvelden in Umbrië.
greeneyedcoco wijzigde dit bericht op 06-09-2020 23:31
1.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boven mijn bed hangt een poster van Canyonlands np, dat ligt ook in het al benoemde en beroemde zuidwesten van de VS. Maar het Island in the sky zit in mijn hart. Foto's doen het geen recht en het is er zoveel rustiger dan in de andere parken.

Het noordwesten van de VS is ook prachtig. Yellowstone, maar ook Olympic of Glacier np. Beide schitterend op hun eigen manier.

Maar ook dichterbij huis, de uiterwaarden van de Waal bij Nijmegen of wat ze nu aan het creëren zijn bij de Maas vind ik prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite NP in de VS, en als tweede Zion NP. Ik was enorm overweldigd en onder de indruk van de hoge rotswanden en overall prachtige natuur daar.

Ook in Jamaica ooit eens gezwommen in een waterval midden in de jungle. Ik weet even niet meer hoe het heet maar wat was het daar verschrikkelijk sprookjesachtig mooi zeg.
Wat cultuur betreft is Bagan in Myanmar voor mij wel één van de mooiste tempelgebieden die ik ooit zag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven