Bij welk strand dichtbij parkeren ?

13-09-2020 15:16 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zelden op het strand, helaas (we wonen er ca. 1,5-2 uur rijden vandaan).
Ben weleens in Scheveningen geweest en herinner me nog dat het vaak ver lopen was (en dus ver sjouwen met je spullen).

Bij welke stranden kun je direct aan de boulevard parkeren of liggen er grote parkeerterreinen vlakbij?
Zodat je lekker een eindje kunt lopen langs het strand (of echt liggen zonnen bij mooi weer) en je bij wat strandtenten gezellig een drankje kunt doen, hapje eten, evt wat winkeltjes kijken. Gewoon gezellig. En daarna niet nog eens een halfuur naar de auto moet lopen.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Wijk aan Zee.

Heel veel parkeerruimte op de dorpsweide, en dan loop je een straatje met wat winkels en horeca door naar de zee. Er zijn ook een paar strandtenten.

Verder niks bijzonders maar een fijn groot strand waar altijd wel plek is.
mollymalone wijzigde dit bericht op 13-09-2020 15:22
89.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wassenaar
TVP :)
MollyMalone schreef:
13-09-2020 15:17
Wijk aan Zee.
Nee hoor.


;-)
Langevelderslag, kun je bijna op het strand parkeren. Weinig boulevard, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Zoutelande. Je oarkeert (gratis) naast de voetbal, steekt over en je gaat meteen de duinen over.
Alle reacties Link kopieren
Zwartepiste schreef:
13-09-2020 15:19
Zoutelande. Je oarkeert (gratis) naast de voetbal, steekt over en je gaat meteen de duinen over.
Deze ja.
Renesse
Alle reacties Link kopieren
Scheveningen kan prima, vroeg komen en betalen
Dan sta je zowat op het strand
Domburg.
Alle reacties Link kopieren
Noordwijk, Katwijk
Alle reacties Link kopieren
Katwijk heeft een parkeergarage onder de boulevard, het zal een lieve duit kosten, maar je staat wel direct aan het strand.

Bij Hoek van Holland kun je ook op 200m van het strand parkeren.

En zo zijn er vast nog meer plekken.
Hoek van Holland parkeer je daar net achter de boulevard.
Alle reacties Link kopieren
Callantsoog, groot gratis parkeerterrein, geen boulevard. Hargen aan zee, betaald parkeren (ik dacht max 6,7 euro), geen boulevard.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
13-09-2020 15:17
Wijk aan Zee.

Heel veel parkeerruimte op de dorpsweide, en dan loop je een straatje met wat winkels en horeca door naar de zee. Er zijn ook een paar strandtenten.

Verder niks bijzonders maar een fijn groot strand waar altijd wel plek is.

Sterker nog, je kunt gratis bovenaan bij het Hoge Duin parkeren, dan hoef Je alleen een trap af om op het strand te komen.

Of langs de weg richting de Noordoost, daar kun je ook op verschillende plekken naar het strand lopen.

Maar op een zonnige dag (zoals komende week) is allesbehalve vol en wordt de enige toegangsweg naar het dorp afgesloten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Egmond aan zee. Pal voor de standopgangen veel parkeerplaatsen langs de weg plus nog een groot parkeerterrein, dat ligt ook direct tegen het centrum aan. Perfecter kan niet.
De dorpsweide in Wijk aan zee is echt verder lopen.
impala wijzigde dit bericht op 13-09-2020 15:29
15.09% gewijzigd
.
himalaya schreef:
13-09-2020 15:28
Sterker nog, je kunt gratis bovenaan bij het Hoge Duin parkeren, dan hoef Je alleen een trap af om op het strand te komen.

Of langs de weg richting de Noordoost, daar kun je ook op verschillende plekken naar het strand lopen.

Maar op een zonnige dag (zoals komende week) is allesbehalve vol en wordt de enige toegangsweg naar het dorp afgesloten.
Sttt.
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 15:18
Nee hoor.


;-)

Precies. Zeker niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Katwijk, Noordwijk, Egmond aan Zee, Bergen aan Zee, allemaal met een boulevard direct aan het strand.
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 15:28
Sttt.
Joh is sowieso gelul dit topic, je kan overal in Nederland dichtbij het strand parkeren als je op tijd en niet middenin de zomer gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoek van Holland, parkeer je na de duinen achter de strandtenten, als dat vol is kun je op een grote parkeerplaats op 200m van het strand af parkeren.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
13-09-2020 15:36
Katwijk, Noordwijk, Egmond aan Zee, Bergen aan Zee, allemaal met een boulevard direct aan het strand.
Bergen aan Zee heeft minder plek dan Egmond, kans dat je direct aan zee iets vindt is kleiner. Bovendien is het minder gezellig, want het dorp ligt niet aan zee en een boulevard is er ook niet.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-09-2020 15:48
Bergen aan Zee heeft minder plek dan Egmond, kans dat je direct aan zee iets vindt is kleiner. Bovendien is het minder gezellig, want het dorp ligt niet aan zee en een boulevard is er ook niet.
Ik kom er veel, altijd wel een plek. Alleen op hoogzomerdagen misschien niet maar dan kom ik er niet. Er Is wel een boulevard, alleen niet met winkels. Er zitten leuke strandtenten op het strand en restaurantjes op het duin. Prima toeven daar,
Alle reacties Link kopieren
Hoek van Holland
Ter Heijde
Scheveningen
Wassenaar
Katwijk
Noordwijk
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven