Korte autoreis buiten NL

15-09-2020 00:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb al even zitten zoeken maar zie geen topic hierover (of ik kijk er overheen). Ik wil begin oktober ongeveer 5 dagen weg en dan ergens richting DL / FR wat op Max. 8 uur rijden is vanaf Amsterdam. Ik ben op zoek naar natuur, rust en leuke stadjes in de buurt. Maar waar ook wat te beleven is naast wandelen. Zwarte Woud ken ik al (ook topic over gelezen) dus graag andere bestemmingen.

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen die tijd kijken waar het weer het beste is en geen corona brandhaard / code oranje
.
Zuiden van Engeland is dan prachtig :heart:
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:34
Zuiden van Engeland is dan prachtig :heart:
Kun je daar nu gewoon heen dan, qua corona?
.
impala schreef:
15-09-2020 00:40
Kun je daar nu gewoon heen dan, qua corona?
Geen idee. Maar het is wel heel mooi en de codes veranderen voortdurend.
Alle reacties Link kopieren
Nee dus:
Vanaf 15 augustus 2020 zijn inreisbeperkingen voor reizigers uit Nederland ingesteld omdat het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Alleen noodzakelijk reisverkeer wordt toegelaten. Er geldt een strikte thuisquarantaine van 14 dagen bij aankomst in het Verenigd Koninkrijk. Voor het hele land geldt kleurcode ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Zie voor meer informatie de rubriek ‘Coronavirus’.
.
Ik geef aan dat het een mooie bestemming is. TO is vast in staat om uit te zoeken welke van de gegeven opties binnen Corona passen.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft ook weinig zin om nu al een bestemming uit te zoeken. Zoveel mooie plekjes op 8 uur rijden, maar het weer moet wel meewerken en het moet er coronawise ook te doen zijn.
Maar goed, Engeland gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet worden want ik zie die reisbeperkingen niet binnen een maand verdwijnen.
.
Alle reacties Link kopieren
Luxemburg?

Wandelen in de bossen, hopen kastelen, maar ook een dagje Luxemburg-stad.


Eind september / begin oktober zijn ze overigens in en rond Reims en Epernay (Noord-Frankrijk) bezig met de druivenpluk voor de Champagne.
Ook altijd leuk om te zien en te combineren met een champagne-huis of 2.
Wel geen idee of je er 5 dagen mee kan vullen en of het dit jaar corona-proof is.
wissewis wijzigde dit bericht op 15-09-2020 00:56
63.52% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
impala schreef:
15-09-2020 00:53
Het heeft ook weinig zin om nu al een bestemming uit te zoeken. Zoveel mooie plekjes op 8 uur rijden, maar het weer moet wel meewerken en het moet er coronawise ook te doen zijn.
Maar goed, Engeland gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet worden want ik zie die reisbeperkingen niet binnen een maand verdwijnen.
Toch heerlijk om van alles uit te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 00:56
Toch heerlijk om van alles uit te zoeken?
Niet als er teveel opties en teveel onzekerheden zijn. Vind ik. Wacht tot een week voor je weg wil gaan en kijk dan wat de opties zijn.
.
impala schreef:
15-09-2020 00:59
Niet als er teveel opties en teveel onzekerheden zijn. Vind ik. Wacht tot een week voor je weg wil gaan en kijk dan wat de opties zijn.
Dat zou jij doen :) Ik vind het heerlijk om van alles te bekijken, uit te zoeken etc. Haal ik zo een mapje met docu uit de la in de week voordat ik vertrek. En dus een keuze heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
15-09-2020 01:02
Dat zou jij doen :) Ik vind het heerlijk om van alles te bekijken, uit te zoeken etc. Haal ik zo een mapje met docu uit de la in de week voordat ik vertrek. En dus een keuze heb gemaakt.
Hoeveel mapjes wil je wel niet aan gaan leggen dan? Er zijn teveel opties waarvan er teveel gaan afvallen. Maar wat to wil natuurlijk.
.
impala schreef:
15-09-2020 01:04
Hoeveel mapjes wil je wel niet aan gaan leggen dan? Er zijn teveel opties waarvan er teveel gaan afvallen. Maar wat to wil natuurlijk.
Gewoon, alles wat ik leuk vind. Die mapjes lopen niet weg als ik ze niet direct kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel! Alle tips zijn welkom. We gaan uiteraard nu niets boeken qua verblijf etc. maar een paar dagen voor vertrek. We willen alleen wel wat opties hebben waarvan dan 1 hopelijk wel kan tot dan.
Alle reacties Link kopieren
Normandië: mooie kusten, leuke plaatsjes.
Normaal gesproken zou ik zeggen Elzas / Vogezen in Frankrijk (goed eten, wijnhuizen , mix tussen Frans / Duits verleden). Maar geloof dat ook die streek momenteel oranje is.

Heb je ook gekeken naar Denemarken? Niet heel spannend, wel relatief veilig nu en Zuidwest Jutland is bereikbaar binnen jouw 8 uur.
Alle reacties Link kopieren
Het Harzgebergte of in een ander deel van Duitsland Rügen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Luxemburg. Ruim minder dan 8 uur rijden, maar echt prachtig. Müllerthal is ontzettend mooie natuur, leuk plaatsje in de buurt is Echternach, en Trier is ook een bezoekje waard.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
15-09-2020 07:53
Normaal gesproken zou ik zeggen Elzas / Vogezen in Frankrijk (goed eten, wijnhuizen , mix tussen Frans / Duits verleden). Maar geloof dat ook die streek momenteel oranje is.

Heb je ook gekeken naar Denemarken? Niet heel spannend, wel relatief veilig nu en Zuidwest Jutland is bereikbaar binnen jouw 8 uur.
Denemarken doet hoogstwaarschijnlijk van vrijdag op zaterdag de grens voor Nederlanders terug dicht.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
15-09-2020 08:28
Denemarken doet hoogstwaarschijnlijk van vrijdag op zaterdag de grens voor Nederlanders terug dicht.
Heb je een linkje voor me? Ivm aanstaande reis naar Denemarken?
had het nog niet gelezen
Alle reacties Link kopieren
Mag het ook wat dichter bij huis? Wat dacht je van de Ardennen? En onze eigen Veluwe is ook prachtig!
eenhoorn schreef:
15-09-2020 08:40
Mag het ook wat dichter bij huis? Wat dacht je van de Ardennen? En onze eigen Veluwe is ook prachtig!


Mooier dan Denemarken denk ik zo
Alle reacties Link kopieren
Wij waren in augustus in de eifel en vonden het echt prachtig daar.
Alle reacties Link kopieren
Eifel, Moeselgebied, Luxemburg, allemaal mooie natuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven