vakantiebestemming Duitse kust

15-09-2020 21:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ooit een bestemming gelezen aan de Duitse noordkust. Ik kan me foto´s herinneren met een hoge heuvels aan de kust.
Weet iemand waar ik het over heb, of heeft iemand de tip voor een vakantiebestemming in Duitsland?
Dat was wellicht Rügen? Duitsland heeft alleen kust in het Noorden, trouwens :proud:
Rügen is schitterend, de Duitse waddeneilanden ook, al heeft elk eiland een specifieke sfeer. Op het vaste land is de Oostzee dan weer mooier dan de Noordzee.
Rügen ja. Krijtrotsen. Een maand geleden nog geweest, echt mooi.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat was het!! dank jullie wel!
Hoe kom je daar precies? Iemand een goeie treinroute?
MarvelousMrsMaisel schreef:
15-09-2020 22:31
Hoe kom je daar precies? Iemand een goeie treinroute?
Ik was met de auto maar het licht redelijk in de buurt van Hamburg. Daar kun je alvast makkelijk met de trein naartoe
Alle reacties Link kopieren
@betty
7 brieven: mooi motto! :cheer:
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
fitch schreef:
15-09-2020 23:05
@betty
7 brieven: mooi motto! :cheer:
Het doet me deugd dat iemand het herkent!

Oh ja, ontopic: er gaat een trein van Berlijn naar Binz. Van Hamburg ook, maar als je uit Nederland met de trein komt is dat niet de logische route. Boek treinreizen ruim van te voren in Duitsland (eventueel bij de treinreiswinkel) dan kan het heel goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook tips voor overnachtingen? Het klinkt echt gaaf!
Wat eten we vanavond?
Betty_Slocombe schreef:
15-09-2020 23:05
Het doet me deugd dat iemand het herkent!

Oh ja, ontopic: er gaat een trein van Berlijn naar Binz. Van Hamburg ook, maar als je uit Nederland met de trein komt is dat niet de logische route. Boek treinreizen ruim van te voren in Duitsland (eventueel bij de treinreiswinkel) dan kan het heel goedkoop.
Ligt eraan. Vanaf hier is Hamburg goed te doen met de trein en Berlijn minder.
makreel schreef:
16-09-2020 08:43
Heb je ook tips voor overnachtingen? Het klinkt echt gaaf!

Ja, Rügen is best groot. Wat is de beste plek om te zitten als je wilt wandelen?

De foto's doen me denken aan de Seven Sisters in Engeland...mooiste wandeling ever.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-09-2020 21:36
Dat was wellicht Rügen? Duitsland heeft alleen kust in het Noorden, trouwens :proud:
Rügen is schitterend, de Duitse waddeneilanden ook, al heeft elk eiland een specifieke sfeer. Op het vaste land is de Oostzee dan weer mooier dan de Noordzee.
Leuke beschrijving. Hoor hier nooit over, maar ben nu toch wel geinteresseerd geraakt.
Jasmund national park moet je hebben om die krijtrotsen te zien. Wij hebben toen geparkeerd net even buiten Sassnitz en zijn langs de kust naar het noorden gelopen. Prachtige uitzichten. Je kan ook meer in het noorden parkeren, dan kom je uit bij Königsstuhl (de bekendste heuvel van al die krijtrotsen).

Wij hadden een camping een half uurtje van Sassnitz vandaan maar ben de naam kwijt. Voor ons was het een tussenstop op weg terug naar Nederland dus behalve Jasmund verder niks bekeken, maar we willen er graag nog eens heen.

Van het zuiden vh eiland tot het noorden is overigens een uur rijden.

Even googlen wat je interesse meer heeft. Het noorden van het eiland of het zuiden wellicht in combinatie met wat bezienswaardigheden op het vasteland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven