Curacao auto huren

16-09-2020 14:58 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind december vieren mijn man en ik een huwelijksjubileum. Curacao lijkt me wel leuk om heen te gaan (als we het zien zitten 9 uur met mondkapje in een vliegtuig). Is het raadzaam om een auto te huren ? Zo niet, hoe zit het dan met ov of excursie boeken ?
Zou zeker een auto huren.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook doen! Dan kun je naar allerlei leuke strandjes toe rijden. Veel meer dan is er ook niet te doen. In een weekje heb je het hele eiland wel gezien.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Auto huren, 2x gedaan bij Sixt. Komen ze je ophalen en brengen je ook weer terug wanneer je de auto retour brengt. Wij vonden het ideaal zo.
Tip, vantevoren even googlen op mooie, leuke, interessante (voor jullie) plekken.
Wij hebben genoten. OV daar geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een auto huren. Het OV zijn lokale busjes die soms rijden, en soms ook niet. Net hoe het uitkomt. Verwacht geen Nederlandse dienstregeling in elk geval. Excursies kun je zeker boeken, maar zelf rijden is prima te doen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Absoluut een auto huren. OV is er waardeloos geregeld en de bezienswaardigheden/restaurants/stranden etc liggen redelijk verspreid.
Ik huur altijd (maakt niet uit welk land) via www.Easyterra.nl en dan ophalen en inleveren op het vliegveld.
Mooi overzichtelijk, vooral wat er wel/niet verzekerd is.

Op Curaçao zou ik zeker kiezen voor dekking van het eigen risico. (kiezen voor WorryFree)
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
16-09-2020 15:04
Zou ik ook doen! Dan kun je naar allerlei leuke strandjes toe rijden. Veel meer dan is er ook niet te doen. In een weekje heb je het hele eiland wel gezien.
Waarom zou je er dan überhaupt heen gaan?
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
16-09-2020 15:12
Waarom zou je er dan überhaupt heen gaan?
Het is er heerlijk.
Zonder auto kun je daar niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Auto huren!

Mijn auto heb ik destijds via Sunnycars gehuurd, volgens mij was het een auto van Avis. Was prima geregeld.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een wat oudere pick-up gehuurd. Daarmee konden wij ook naar de stille strandjes. Je wil niet weten wat voor weggetjes je dan tegenkomt. Enorme kuilen, keien etc. Met een klein autootje komt je daar niet.

Ga je puur voor de zon en zit je bij Jan Thiel bv kan je met ov naar Willemstad. Wil je meer zien en ook naar andere stranden en de andere kust dan is een auto heel fijn. Je kan bv ook een aantal dagen een auto huren.

Hou er wel rekening mee dat als je bij Jan Thiel zit de terugweg een grote file is vanaf een uur of half 4.
Alle reacties Link kopieren
Huur een auto. OV rijdt daar voor de armen en rijdt vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier een auto gehuurd
https://www.ddcarrental.com/
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
16-09-2020 15:12
Waarom zou je er dan überhaupt heen gaan?
Wij gaan er ook zeker niet meer terug. Maar als je een weekje wilt relaxen en een beetje strandjes wilt bezoeken heb je daar een prima vakantie.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Auto huren, zeker doen. Tip: laat de deuren van je auto open als je iets bezoekt. Laat uiteraard niets in de auto liggen. Maar als je ze op slot doet bestaat er een grote kans dat je auto opengebroken is als je terug komt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
16-09-2020 23:18
Auto huren, zeker doen. Tip: laat de deuren van je auto open als je iets bezoekt. Laat uiteraard niets in de auto liggen. Maar als je ze op slot doet bestaat er een grote kans dat je auto opengebroken is als je terug komt.
Echt een domme tip, zeker bij een gehuurde auto.
rumforviva schreef:
17-09-2020 10:16
Echt een domme tip, zeker bij een gehuurde auto.
Inderdaad zeg.
Het is niet jouw probleem als huurder als er ingebroken wordt in de auto. Maar als je de auto open laat en de auto wordt dan gestolen, hoe leg je dan uit dat je het de dieven met de beste bedoelingen makkelijk hebt gemaakt?

Ik heb over de hele wereld auto's gehuurd maar deze 'tip' ben ik nog nooit tegengekomen. Ik ben benieuwd wat erachter steekt..
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 10:19
Inderdaad zeg.
Het is niet jouw probleem als huurder als er ingebroken wordt in de auto. Maar als je de auto open laat en de auto wordt dan gestolen, hoe leg je dan uit dat je het de dieven met de beste bedoelingen makkelijk hebt gemaakt?

Ik heb over de hele wereld auto's gehuurd maar deze 'tip' ben ik nog nooit tegengekomen. Ik ben benieuwd wat erachter steekt..

Ik weet dat de locals dat vaak doen, onder het mom van: "als ik de auto open laat dan is duidelijk dat er niets van waarde in ligt en zal hij niet open gebroken worden. Liever dat kwaadwillenden de auto zo kunnen openen om dat te zien dan dat ze hem open breken. Scheelt weer schade..."

Mijn huurauto deed ik overigens gewoon op slot nadat ik alle dingen van waarde eruit had gehaald. Inderdaad probleem van de verhuurder als er dan schade is.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik garandeer je dat er niemand op het eiland zijn of haar deur open laat staan. Tenzij het een oud wrak betreft dat al twintig jaar geleden afbetaald is :)
malibu82 schreef:
17-09-2020 10:32
Ik weet dat de locals dat vaak doen, onder het mom van: "als ik de auto open laat dan is duidelijk dat er niets van waarde in ligt en zal hij niet open gebroken worden. Liever dat kwaadwillenden de auto zo kunnen openen om dat te zien dan dat ze hem open breken. Scheelt weer schade..."

Mijn huurauto deed ik overigens gewoon op slot nadat ik alle dingen van waarde eruit had gehaald. Inderdaad probleem van de verhuurder als er dan schade is.
Mijn familie zijn “locals”. Gewoon deur op slot en stuurslot erop hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo'n rare tip, ik kreeg dezelfde tip bij het verhuurbedrijf op Bonaire. Zij raden huurders aan nooit de auto af te sluiten om het risico op inbraak te voorkomen.
SignOfLife schreef:
17-09-2020 11:22
Het is niet zo'n rare tip, ik kreeg dezelfde tip bij het verhuurbedrijf op Bonaire. Zij raden huurders aan nooit de auto af te sluiten om het risico op inbraak te voorkomen.
Daar heb je als huurder geen enkel voordeel bij. Sterker nog, het kan je op leuke verzekeringsdiscussies komen te staan. Want als de dief met sigarettenpeuk gaatjes in de bekleding brandt of vlekken en beschadigingen maakt bij het doorzoeken van de auto zit jij mooi met de ellende en is het jouw schade.
SignOfLife schreef:
17-09-2020 11:22
Het is niet zo'n rare tip, ik kreeg dezelfde tip bij het verhuurbedrijf op Bonaire. Zij raden huurders aan nooit de auto af te sluiten om het risico op inbraak te voorkomen.
Als dat het beleid is van een specifiek verhuurbedrijf, dan is dat zo. Maar het is zeker geen algemeen geldende tip.
Alle reacties Link kopieren
Als je met TUI boekt en vliegt, kun je bij het ticket direct een auto huren, dat hebben mijn ouders ook gedaan. Mocht je dan onverhoopt schade rijden of een ongeluk krijgen met de auto, dan krijg je je eigen risico terug van TUI. Ik zat bij mijn ouders in de auto en wij kregen een ongeluk (ik woonde er, maar ging een dagje met ze mee naar het strand). Het verhuurbedrijf gaf direct aan mijn ouders aan: als je terug bent in Nederland, direct contact opnemen met TUI om je eigen risico terug te vragen. Dat hebben ze gedaan en ze kregen het geld, ruim 400 euro, inderdaad terug.

En absoluut niet je auto open laten! Gewoon netjes het beleid van het verhuurbedrijf volgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven