Oostenrijk in de herfstvakantie?

19-09-2020 20:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag een weekje weg in de herfstvakantie; coronaproof. Iemand in Oostenrijk geweest recentelijk? Hoe is het daar nu?
En is omgeving Voralberg leuk voor een week? We willen vooral wandelen (beekjes, watervallen), als het kan naar een mooie klamm en een keer rodelen en een skilift nemen om wat hoger te wandelen. Heb parken van Landal op het oog; hierbij mag je gratis omboeken mocht het in oktober vanwege corona niet mogelijk zijn (of geen goed idee) zijn om te gaan.
Zijn alleen bekend met Karinthie. Benieuwd naar jullie reacties! Edit: Landal parken die ik gezien heb liggen in de buurt van Kaprun/Zell am See
Alle reacties Link kopieren
Edit: ik zie ook parken in de buurt van Kaprun. Welke omgeving is leuker?
Alle reacties Link kopieren
Kaprun ligt niet in vorarlberg. Bedoel je niet Brandnertal?

Verder geen ervaring met die parken. Qua weer kun je het treffen in oostenrijk, maar het kan evengoed een hele week regenen of mistig en grauw zijn in de herfst.
..
Alle reacties Link kopieren
wij zijn net terug van 12 dagen landal brandnertal! het was echt heerlijk.
hele mooie omgeving. met verschillende liften naar boven geweest, we hebben het ook erg getroffen met het weer tussen de 25 en 30 graden en geen regendruppel gezien.
in het binnenzwembad mochten nu max 30 mensen maar wij hebben niet meer als 6 personen tegelijk in het zwembad gezien. verder in oostenrijk nu veel mondkapje op ;) maar dit heeft ons niet belemmerd. was een heerlijke vakantie echt een aanrader. wij waren met zijn 3en en hadden een 6 persoonsluxe huisje, was erg groot en een infrarood sauna en zonnebank erin .
Alle reacties Link kopieren
Kate1989 schreef:
19-09-2020 20:38
wij zijn net terug van 12 dagen landal brandnertal! het was echt heerlijk.
hele mooie omgeving. met verschillende liften naar boven geweest, we hebben het ook erg getroffen met het weer tussen de 25 en 30 graden en geen regendruppel gezien.
in het binnenzwembad mochten nu max 30 mensen maar wij hebben niet meer als 6 personen tegelijk in het zwembad gezien. verder in oostenrijk nu veel mondkapje op ;) maar dit heeft ons niet belemmerd. was een heerlijke vakantie echt een aanrader. wij waren met zijn 3en en hadden een 6 persoonsluxe huisje, was erg groot en een infrarood sauna en zonnebank erin .
Klinkt heerlijk! Moet je in de buitenlucht ook mondkapjes op? Of alleen in winkels/musea?
Alle reacties Link kopieren
reizigster2004 schreef:
19-09-2020 20:25
Kaprun ligt niet in vorarlberg. Bedoel je niet Brandnertal?

Verder geen ervaring met die parken. Qua weer kun je het treffen in oostenrijk, maar het kan evengoed een hele week regenen of mistig en grauw zijn in de herfst.
Klopt, vergiste me; Landal heeft parken in Salzburgerland en Voralberg. Ik ben zoekende welke omgeving leuker is. Voralberg is iets minder ver rijden, daar gaat voor een week wel de voorkeur naar uit denk ik.
eva1977 wijzigde dit bericht op 19-09-2020 20:44
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er gaan overigens 2 jonge pubers mee, dus leuke activiteiten voor hen zijn een pre, ook voor het geval het slecht weer is.
Alle reacties Link kopieren
alleen in winkels en de liften omhoog, was de eerste week. 2de week werd het aangescherpt ook in restaurants tot je aan tafel zat en dergelijke al weet je natuurlijk niet hoe de maatregelen dan zijn.

met twee pubers zou ik zowieso een 6 persoonshuisje nemen want in een 4 persoons moeten er anders 2 in de woo kamer slapen.

het zit ook aan het bikepark. vooral in het weekend veel te zien en mensen die daar gebruik van maken. je kan ool met een soort van kart daar van boven naar beneden van de berg.

op het park zelf zit ook een tafeltennistafel, voetbaltafel en er is en soort game room voor jongeren waar een wii staat.

voor de omgeving krijg je een pas. en dan krijg je korting bij de liften, het zwembad en andere activiteiten als hiken, paardrijden, golfen enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen boeken als je gratis mag annuleren.
Want altijd kans dat oostenrijk nederland op de lijst zet
absor schreef:
19-09-2020 21:05
Ik zou alleen boeken als je gratis mag annuleren.
Want altijd kans dat oostenrijk nederland op de lijst zet

Dit.
Alle reacties Link kopieren
Wil ook niet altijd met corona situatie aankomen maar vakantie in deze tijd lijkt mij niet handig. Denk dat Nederlanders gezien de huidige situatie binnenkort door meerdere landen worden geweerd.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
19-09-2020 21:05
Ik zou alleen boeken als je gratis mag annuleren.
Want altijd kans dat oostenrijk nederland op de lijst zet
Uiteraard, staat in de OP dat ik gratis kan omboeken; kan het niet doorgaan gaan we in NL naar een park (herfstvakantie of anders met kerst of in het voorjaar)
Wij zaten in de zomervakantie in Söll en Wagrain in Oostenrijk met 2 tieners. Beide omgevingen erg leuk en genoeg actiefs te doen. Voordeel van Wagrain is de gratis entree dagelijks voor het zwembad. Waren onze meiden erg blij mee. Ik zou overigens geen Landal boeken. Vaak is een appartement veel goedkoper of luxer voor hetzelfde geld. Wij moesten mondkapjes in supermarkt, winkel en skilift op. Voor ons geen issue, voelden ons juist door de ruimte daar erg veilig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eva,
Wil je perse in een Landal huisje? Landal in Bad Kleinkirchheim zijn wij geweest toen de jongens nog veel kleiner waren. Zwembad stelde (toen) niets voor.
Wij zijn in de zomer en winter erg blij met het Zillertal, maar de omgeving van Brixen/Westendorf is ook prachtig!
Zeker voor het Zillertal heb ik een fantastische tip voor een appartement (week voor 700). Kan via booking.com en dan kan je ook gratis annuleren.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
19-09-2020 23:17
Hoi Eva,
Wil je perse in een Landal huisje? Landal in Bad Kleinkirchheim zijn wij geweest toen de jongens nog veel kleiner waren. Zwembad stelde (toen) niets voor.
Wij zijn in de zomer en winter erg blij met het Zillertal, maar de omgeving van Brixen/Westendorf is ook prachtig!
Zeker voor het Zillertal heb ik een fantastische tip voor een appartement (week voor 700). Kan via booking.com en dan kan je ook gratis annuleren.
Veel plezier!
Hey, nee hoor, Landal geen must (alleen handig met gratis omboeken), maar iets anders met gratis annuleren is ook prima! Benieuwd naar de tip!
Alle reacties Link kopieren
Lala1979 schreef:
19-09-2020 22:42
Wij zaten in de zomervakantie in Söll en Wagrain in Oostenrijk met 2 tieners. Beide omgevingen erg leuk en genoeg actiefs te doen. Voordeel van Wagrain is de gratis entree dagelijks voor het zwembad. Waren onze meiden erg blij mee. Ik zou overigens geen Landal boeken. Vaak is een appartement veel goedkoper of luxer voor hetzelfde geld. Wij moesten mondkapjes in supermarkt, winkel en skilift op. Voor ons geen issue, voelden ons juist door de ruimte daar erg veilig.
Dank voor de reactie; nog tips voor accomodaties?
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk is erg leuk. Wel zijn met de herfstvakantie de meeste liften dicht, dus je kunt niet meer de berg op. Er zijn in de meeste gebieden weinig besmettingen. Google even op corona Ampel Osterreich. Dan kun je zien hoe het gesteld is daar.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
20-09-2020 12:48
Oostenrijk is erg leuk. Wel zijn met de herfstvakantie de meeste liften dicht, dus je kunt niet meer de berg op. Er zijn in de meeste gebieden weinig besmettingen. Google even op corona Ampel Osterreich. Dan kun je zien hoe het gesteld is daar.
Aaah dat zou jammer zijn als de meeste liften dicht zijn. Ik ga eens googlen. En toch ook maar kijken voor een weekje weg in NL als alternatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven