Verplicht inchecken handbagae

20-09-2020 11:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg binnenkort naar het buitenland. Ivm een versneld onboarding proces wil de luchtvaartmaatschappij dat iedereen de handbagage/trolleys incheckt. Dus geen kleine koffertjes mee het vliegtuig in.

Betekent dit dat ik wat meer vloeistoffen mee kan nemen? Ik hoef er immers niet meer mee door de scan! Of blijft de regel gelijk; Max 100 ml per verpakking in een doorschijnend tasje?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vloeistoffen wil je meenemen dan in je ruimbagage?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat weet ik niet. Waar moet je dan heen met je telefoon, tampons etc als je geen handbagage mee mag
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
20-09-2020 11:22
Sorry dat weet ik niet. Waar moet je dan heen met je telefoon, tampons etc als je geen handbagage mee mag
Jaszakken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-09-2020 11:22
Wat voor vloeistoffen wil je meenemen dan in je ruimbagage?
De gebruikelijke vloeistoffen die je meeneemt als je een paar dagen reist. Shampoo, conditioner, make-up remover. Alle zaken die vallen onder de vloeistoffen wetgeving voor handbagage.
Dat is toch makkelijk te vinden?

Onbeperkt, tenzij gevaar of ontvlambaar.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
20-09-2020 11:22
Sorry dat weet ik niet. Waar moet je dan heen met je telefoon, tampons etc als je geen handbagage mee mag
Je mag ook een gewone handtas meenemen, die mag wel mee het vliegtuig in.
weg
anoniem_400407 wijzigde dit bericht op 08-12-2020 18:56
98.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-09-2020 11:25
Dat is toch makkelijk te vinden?

Onbeperkt, tenzij gevaar of ontvlambaar.
In handbagage mag je normaal gesproken 5 items vloeistoffen en die moeten zichtbaar verpakt zijn en Max 100 ml per flesje
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
20-09-2020 11:24
De gebruikelijke vloeistoffen die je meeneemt als je een paar dagen reist. Shampoo, conditioner, make-up remover. Alle zaken die vallen onder de vloeistoffen wetgeving voor handbagage.
Geen idee, ik neem nooit shampoo e.d. mee. Die staat gewoon klaar in de badkamer van de hotels waar ik verblijf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-m ... uimbagage/
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
20-09-2020 11:24
De gebruikelijke vloeistoffen die je meeneemt als je een paar dagen reist. Shampoo, conditioner, make-up remover. Alle zaken die vallen onder de vloeistoffen wetgeving voor handbagage.
Weet je of voor terugreis ook alles in het ruim moet?
Als je de gok neemt om grotere flessen mee te nemen loop het wel risico dat het niet mee terug kan.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
20-09-2020 11:25
Bij ons mocht je geen kleine koffer maar wel een klein rugzakje of ander tasje bij je hebben. Volgens mij was dit vanwege Corona. Maar je mag wel meer vloeistoffen meenemen maar dan moet je er ook voor betalen. Handbagage laten inchecken is gratis maar als je het niet als handbagage behandelt dan moet je er ook meer voor betalen.
Klopt het is vanwege Corona.
Alleen, als ik het moet laten inchecken, dan checkt toch niemand de inhoud? Dan verdwijnt het bij de incheckbalie op de band.
Normaal gesproken ga ik met m’n trolley door de scanner en dan vissen ze de vloeistoffen er zo uit. Ik denk nu dus...... als ik m’n koffertjes meteen moet afgeven, zal ik dan gokken om wat meer in m’n koffertje te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
20-09-2020 11:27
Weet je of voor terugreis ook alles in het ruim moet?
Als je de gok neemt om grotere flessen mee te nemen loop het wel risico dat het niet mee terug kan.
Ik gok dat op de terugweg m’n shampoo op is. Ik wil er gewoon iets meer in stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet? Het blijft handbagage natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Bergje65 schreef:
20-09-2020 11:26
In handbagage mag je normaal gesproken 5 items vloeistoffen en die moeten zichtbaar verpakt zijn en Max 100 ml per flesje
.
Nee, niet max 5, maar 10 stuks.
doornroosje9 schreef:
20-09-2020 11:31
Lijkt me niet? Het blijft handbagage natuurlijk.
Je checkt het in als ruimbagage.
pejeka schreef:
20-09-2020 11:22
Wat voor vloeistoffen wil je meenemen dan in je ruimbagage?
.
Wat doet dat ertoe?
Alle reacties Link kopieren
Ik gok er vaak op, want als het inderdaad ingecheckt mag worden dan maakt de hoeveelheid niet uit. In de afgelopen jaren is het mij nog niet voorgekomen (vlieg vrijwel altijd met Transavia) dat ik mijn (hand)bagage niet mocht inchecken.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-09-2020 11:32
Je checkt het in als ruimbagage.
Maar je betaalt er niet voor toch?

To ik zou even bellen en vragen of het nu wel mag.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben regelmatig (vrijwillig) handbagage laten inchecken ivm ruimte gebrek. Toen werd handbagage pas gelabeld bij het boarden en daar weggezet. Dat is anders dan al ruim bagage afgeven bij inchecken. Dus de regels golden ook gewoon voor handbagage qua vloeistoffen. Let wel, dat was voor corona tijd.
Als je je handbagage incheckt voor in het ruim mag je gewoon vloeistoffen meenemen.
Je hoeft je niet aan die 100 ml te houden.


edit: ik vloog met Transavia.
anoniem_400810 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 11:53
11.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik gruwelijk mee in de fout gegaan. ;-D Het mocht niet. :P
(was Ryanair - enige keer dat ik er mee heb gevlogen).

Was trouwens pre corona.
Maar check het gewoon even bij de maatschappij.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 20-09-2020 11:54
23.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-09-2020 11:26
Geen idee, ik neem nooit shampoo e.d. mee. Die staat gewoon klaar in de badkamer van de hotels waar ik verblijf.
Zo doe ik het ook als ik in een hotel verblijf, hang niet zo aan een merk. Maar heb daarnaast toch echt mijn contactlenzenvloeistof, reservelenzen, flesje neusspray en mijn medicijnen nodig. Die staan niet in de hotelkamer. Medicijnen vallen overigens niet onder de beperking.
Bergje65 schreef:
20-09-2020 11:28
Klopt het is vanwege Corona.
Alleen, als ik het moet laten inchecken, dan checkt toch niemand de inhoud? Dan verdwijnt het bij de incheckbalie op de band.
Normaal gesproken ga ik met m’n trolley door de scanner en dan vissen ze de vloeistoffen er zo uit. Ik denk nu dus...... als ik m’n koffertjes meteen moet afgeven, zal ik dan gokken om wat meer in m’n koffertje te stoppen.
Je kunt in ruimbagage gewoon hele flessen shampoo, zonnenbrand en een fles wijn meenemen. Het gaat enkel om cabinebagage waar ze geen vloeistoffen willen (buiten 100 ml flesjes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven