Dagje winkelen en overnachten in....

20-09-2020 21:22 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan me een beetje op weg helpen. Binnenkort de kans om met vriend, en zonder de kinderen, een dagje op pad te gaan, en ook te overnachten.

We houden van steden met een oud centrum. Willen er gewoon even lekker uit zijn na een drukke tijd: beetje winkelen (de grote ketens kennen we wel), lekker lunchen, s avonds uit eten.

Door mijn hoofd schoten Haarlem, Maastricht, Deventer, Den Bosch. Ken het allemaal niet maar andere steden kunnen net zo goed. We hebben maar 1 dag dus de omgeving is niet zo van belang (komen we toch niet aan toe).

Liefst overnachten we in het centrum in een gezellig/ knus hotel of BB.

Leuke tips zijn welkom!
Zeker Maastricht doen!
Alle reacties Link kopieren
Maastricht. Met stip op 1.
Slenterstraatjes, gezellige winkeltjes en leuke restaurantjes.
Ik zou dat buiten de randstad zoeken en voor de zekerheid iets boeken dat tot de dag van tevoren geannuleerd kan worden zonder extra kosten.
Alle reacties Link kopieren
Groningen!
Alle reacties Link kopieren
Deventer! Onze nieuwe ontdekking. Superleuke stad!
Den Bosch vind ik leuker dan Maastricht.
Ook veel leuke niet zo mainstream winkels . Wat knusser ook bv gezellig boottochtje over de binnen Dieze .
Alle reacties Link kopieren
Groningen
Sneek
Leeuwarden
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dordrecht en slapen in Villa Augustus.
Breda en slapen in het hotel bij restaurant Chocola.
Of een hanzestad in het oosten, ook leuk!
madderijn wijzigde dit bericht op 20-09-2020 21:58
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boutique hotels van Leyden in Leiden :heart:
Mijdt dan de grote ketens aan de Haarlemmerstraat maar slenter de Breestraat af, door alle steegjes mijn winkeltjes en restaurants rondom de Pieterskerk. Rondom de Hooglandse kerk zijn ook mooie plekjes te vinden.
Er is nu het Singelpark waarmee je door parkgebied een rondje langs de oude stadssingels wandelt. Ook een aantal hele mooie musea, mochten jullie daarvan houden.
Alle reacties Link kopieren
Deventer is leuk.

Amersfoort vind ik ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Maastricht, hotel aan O.L.V. plein kiezen. Perfecte stad voor jullie doel en rondvaartje Maas kan ook nog leuk
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Roermond. Leuk centrum en een outlet. Goede horeca en veel makkelijker parkeren als Maastricht.
Maastricht is heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Groningen.

Leuke winkels in de Folkingestraat, Zwanestraat, Oude Kijk in't Jatstraat, Zuiderdiep.

Sla de Herestraat over, daar zitten dezelfde ketens als in elk willekeurig buurtwinkelcentrum.

Meer dan genoeg restaurants, in alle prijsklassen.

Kloten bereikbaar met de auto en betaald parkeren, maar voor jullie plannen kan de trein prima.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 22:51
16.47% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Deventer, Zutphen, Nijmegen, Den Bosch.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maastricht!
Super mooie stad, gezellig, bourgondisch. Leuke winkels en goede horeca.
Alle reacties Link kopieren
Delft !
Utrecht
Alkmaar
Ik zeg ook Groningen!
Prachtige stad, superveel verschillende soorten eettentjes voor alle budgetten, veel bijzondere winkels en een leuke sfeer.
Je kunt ook eventueel een rondvaart doen of bij mooi weer een kano, waterfiets of surfboard huren en ermee de grachten op gaan.
Overnachten is bij de Prinsenhof erg fijn (maar wel aan de prijs), maar voor een lager budget is er ook genoeg keuze.
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen. Oud en historisch centrum.
Groningen is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop leuke ideeën! Bedankt!
Wordt er niet makkelijker op ;-).
Ideeën blijven welkom
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
21-09-2020 00:04
Nijmegen. Oud en historisch centrum.
Groningen is ook leuk
Nijmegen ??
Alle reacties Link kopieren
Delft!
Alle reacties Link kopieren
Middelburg
Heeft een heel oud gedeelte, het was na Amsterdam de 2e belangrijkste VOC stad. Je vindt er daarom een hoop van die oude gebouwen wat vroeger als pakhuis diende.
Centrum is ook leuk met relatief veel boetiekjes ipv ketens als ik vergelijk met andere steden.
Je hebt er daarnaast veel leuke eettentjes en een gezellige markt met terrasjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven