Elektrisch rijden en snelladen

21-09-2020 14:02 51 berichten
Voor mijn werk moet ik binnenkort ver rijden. Ik rijd dan voor het eerst met een elektrische deelauto. Op de plaats van bestemming is jammer genoeg geen laadpaal. Daarom wil ik op de terugweg gaan laden bij een snellaadpaal. Maar hoe weet ik nu waar die precies zitten? Ik kan op internet zat kaartjes vinden met locaties van laadpalen, maar ik heb geen idee welke regulier zijn en welke snelladen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze bij het bedrijf waar je op bezoek gaat geen laadpalen voor bezoekers? Bij ons op het bedrijf hebben we 4 laadplekken voor bezoekers.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Braose,

Met Google Maps kan ik laadpalen voor elektrische auto's vinden.

Gebruik jij Google Maps in je auto? Anders hoop ik dat het navigatiesysteem in jouw auto een voorziening heeft die laadpalen laat zien, en waar je naartoe kunt navigeren.
World of Warcraft: Legion
pejeka schreef:
21-09-2020 14:04
Hebben ze bij het bedrijf waar je op bezoek gaat geen laadpalen voor bezoekers? Bij ons op het bedrijf hebben we 4 laadplekken voor bezoekers.
Nee, helaas niet. En ook niet in de naaste omgeving.
Daar zijn appjes voor. NEXTCHARGE bv.
pejeka schreef:
21-09-2020 14:04
Hebben ze bij het bedrijf waar je op bezoek gaat geen laadpalen voor bezoekers? Bij ons op het bedrijf hebben we 4 laadplekken voor bezoekers.
Zegt ze toch in de OP
hans66 schreef:
21-09-2020 14:16
Braose,

Met Google Maps kan ik laadpalen voor elektrische auto's vinden.

Gebruik jij Google Maps in je auto? Anders hoop ik dat het navigatiesysteem in jouw auto een voorziening heeft die laadpalen laat zien, en waar je naartoe kunt navigeren.
Dat zou kunnen, dat moet ik navragen. Maar kun je dan ook filteren op snellaadpalen?
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens:

https://fastnedcharging.com/nl/hoe-werkt-het
DS1971 schreef:
21-09-2020 14:21
Daar zijn appjes voor. NEXTCHARGE bv.
Dank je, die ga ik even bekijken!
kastella schreef:
21-09-2020 14:22
Kijk hier eens:

https://fastnedcharging.com/nl/hoe-werkt-het
Dank je voor de link.
Alle reacties Link kopieren
Braose schreef:
21-09-2020 14:21
Nee, helaas niet. En ook niet in de naaste omgeving.
Maar... hoe ga je dan van de laadplek naar je afspraak komen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-09-2020 14:35
Maar... hoe ga je dan van de laadplek naar je afspraak komen?
Het staat in de OP: Ze stopt op de terugweg bij een snellaadpunt. Omdat ze dan geen uren wil laden, zoekt ze specifiek een snellader.
Alle reacties Link kopieren
In de Nextcharge app kan je per laadpaal zien hoe snel ze zijn.
Ik zoek vaak naar een laadpaal in de buurt en kijk dan of ik het laatste stukje kan lopen. Mijn man doet hetzelfde. Liever dat, dan onderweg een half uur ergens moeten laden. Dus dat zou je ook nog kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens staan de snellaadpalen meestal bij een tankstation en niet in woonwijken of kantoorwijken.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-09-2020 14:40
Het staat in de OP: Ze stopt op de terugweg bij een snellaadpunt. Omdat ze dan geen uren wil laden, zoekt ze specifiek een snellader.
En dan ga je ná je afspraak ergens 3 kwartier je staan te vervelen omdat die auto opgeladen moet worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-09-2020 14:44
En dan ga je ná je afspraak ergens 3 kwartier je staan te vervelen omdat die auto opgeladen moet worden?
Een snellader duurt geen drie kwartier. Eerder 20 minuten.
pejeka schreef:
21-09-2020 14:44
En dan ga je ná je afspraak ergens 3 kwartier je staan te vervelen omdat die auto opgeladen moet worden?
Mocht jij een briljante oplossing hebben dan staat TO hier vast voor open.
Alle reacties Link kopieren
Braose schreef:
21-09-2020 14:22
Dat zou kunnen, dat moet ik navragen. Maar kun je dan ook filteren op snellaadpalen?
Op Google Maps (althans op mijn smartphone) kan ik op een laadpaal-icoon tikken. Dan zie ik het type (getal), het oplaadvermogen in kilowatt en het aantal.
Bijvoorbeeld: Type 2, 22,2 kW. Totaal 2.

Ik heb daar verder geen verstand van, omdat ik geen elektrische auto heb. Maar misschien zeggen jou het type en het vermogen wel iets.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Die snellader op de terugweg is inderdaad om het laatste beetje sap te geven om thuis te komen. Ik heb dat ook wel gehad bij een werkafspraak net buiten mijn range. Bij de afspraak was geen mogelijkheid om te laden, dus dan inderdaad op de terugweg maar even een extra koffiepauze pakken en de auto bijladen. Na pakweg 15 min snelladen zat er weer voldoende sap in de batterij om thuis te komen.

Die 15 min wachten kan je natuurlijk vervelend vinden, maar eigenlijk valt dat wel mee. Met een elektrische auto rij je eigenlijk nooit meer om naar een tankstation. Ik kan hem gewoon laden op de oprit, dus die tijd bespaar je weer.

Ik neem wel aan, omdat TS schrijft dat het om een elektrische deelauto gaat, dat het ding op een vaste plek teruggeparkeerd moet worden en dat je dus niet elke laadpaal in de buurt kan uitkiezen.
pejeka schreef:
21-09-2020 14:35
Maar... hoe ga je dan van de laadplek naar je afspraak komen?
Eerst naar de afspraak en daarna ergens opladen. Daarom wil ik ook een snellader.
dannas schreef:
21-09-2020 14:42
In de Nextcharge app kan je per laadpaal zien hoe snel ze zijn.
Ik zoek vaak naar een laadpaal in de buurt en kijk dan of ik het laatste stukje kan lopen. Mijn man doet hetzelfde. Liever dat, dan onderweg een half uur ergens moeten laden. Dus dat zou je ook nog kunnen doen.
Dat is te ver, daar heb ik al naar gekeken. Ik heb ook zware spullen bij me, dus 45 minuten lopen is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Wat fakking irritant z’on auto.
dannas schreef:
21-09-2020 14:42
Overigens staan de snellaadpalen meestal bij een tankstation en niet in woonwijken of kantoorwijken.
Ja, dat meende ik al te zien in de link hierboven. Maar dat vind ik niet zo erg, ga ik ondertussen even koffie drinken.
hans66 schreef:
21-09-2020 15:21
Op Google Maps (althans op mijn smartphone) kan ik op een laadpaal-icoon tikken. Dan zie ik het type (getal), het oplaadvermogen in kilowatt en het aantal.
Bijvoorbeeld: Type 2, 22,2 kW. Totaal 2.

Ik heb daar verder geen verstand van, omdat ik geen elektrische auto heb. Maar misschien zeggen jou het type en het vermogen wel iets.
Dank je Hans.
kastella schreef:
21-09-2020 15:28
Die snellader op de terugweg is inderdaad om het laatste beetje sap te geven om thuis te komen. Ik heb dat ook wel gehad bij een werkafspraak net buiten mijn range. Bij de afspraak was geen mogelijkheid om te laden, dus dan inderdaad op de terugweg maar even een extra koffiepauze pakken en de auto bijladen. Na pakweg 15 min snelladen zat er weer voldoende sap in de batterij om thuis te komen.

Die 15 min wachten kan je natuurlijk vervelend vinden, maar eigenlijk valt dat wel mee. Met een elektrische auto rij je eigenlijk nooit meer om naar een tankstation. Ik kan hem gewoon laden op de oprit, dus die tijd bespaar je weer.

Ik neem wel aan, omdat TS schrijft dat het om een elektrische deelauto gaat, dat het ding op een vaste plek teruggeparkeerd moet worden en dat je dus niet elke laadpaal in de buurt kan uitkiezen.
Dat laatste klopt. En dat ik een kwartier of 20 minuten moet wachten vind ik ook wel te overzien. Ga ik ff koffie drinken ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven