Mooiste en meest tegenvallende vakantiebestemming

08-10-2020 15:05 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu er door Covid helaas bijna niet gereist kan worden leek het me leuk eens te kijken wat je de mooiste en wat de meest tegenvallende vakantiebestemming vond. Ik ben vnl een liefhebber van natuur en wandelen en vind steden niet zo boeiend maar snap dat anderen daar anders over denken, alleen staan ze dus niet in mijn lijstjes😉

Ik trap af

Mooiste bestemmingen:
Zion national park in Utah, USA en Lake o’hara in Yoho national park, Canada. Beiden overweldigend mooi, weinig tot geen bebouwing dat de omgeving “lelijk” maakt en in fijne vakantielanden met ruime wegen, makkelijk goede accomodaties en eten enzo te vinden

Tegenvaller:
Tenerife, ook buiten het seizoen te druk, behalve de el Teide weinig nooit te zien en veel rommel langs de wegen/op straat. Texel, veel te veel volgebouwd en qua natuur vind ik bv de kuststrook bij de Amsterdamse waterleidingduinen veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
mooiste : Canadese rockies en Maleisisch borneo
tegenvallen: Malakka Maleisie en Kuala Lumpur vond ik ook mwah, Borneo daarentegen .. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mooiste stedentrip Rome!!!!!
Minste stedentrip Madrid. Niet heel spontaan en vriendelijke mensen. Eten vond ik erg wennen. Vervoer minder handig en efficiënt dan bijvoorbeeld London
Ik vond Hurghada, Egypte echt vreselijk.

En Zion en Bryce prachtig.
En het uitzicht in de Alpen tijdens wintersport.
Alle reacties Link kopieren
ha wat grappig poldervrouw, dat berichtje lijkt op de mijne maar dan net anders:

mooiste: Canada tussen Banff en Jasper, in de rocky mountains. Daarna toch zeker Noorwegen, Zweden, maar ook de dorpjes in Engeland. Ik hou van watervallen, bergen, groene natuur, fjorden, kneuterige dorpjes met cobble stones en bijzondere winkeltjes.

minste: Borneo Maleisie. ik heb me nog nooit ergens zo onveilig gevoeld. Maar ook Gran Canaria, Tunesie, Isla Margarita. Veel toerisme, kale vieze stukken land nah...
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Misschien had ik me beter moeten inlezen, maar voor mij was Istrië eens maar nooit weer

Verder houd ik juist wel van de grote steden, alle Europese hoofdsteden zijn erg leuk. En qua kleinere steden: Hamburg, Gent etc.

Kleine stadjes & dorpjes? Italie. Vooral in de wijngebieden

Qua Natuur staat Engeland voor mij op nr 1
Alle reacties Link kopieren
Mooiste natuurgebied:
Rocky's in Canada en Vlieland

Meest tegenvallende:
Lastig, alles heeft iets moois. Maar dan ga ik voor de Noordzeekust van Jutland thv Hvide Sande.

Mooiste stad:
Barcelona

Tegenvallend:
Napels, vies, druk en de mensen waren niet zo vriendelijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet veel gereisd in mijn leven, maar oké:

Mooiste: het Zwarte Woud in Duitsland. Had dat eigenlijk niet verwacht omdat het ook zo dichtbij is.

Meest tegenvallende: Parijs. Wat vinden mensen nou zo leuk aan Parijs? Ik vind het een ontzettend lelijke stad. Nog nooit zóveel troep en afval gezien. Vond het in ieder geval allesbehalve romantisch...
Lastig om een mooiste te kiezen maar Noorwegen. Die natuur, de watervallen zomaar langs de weg, de mooie fjorden. Vond Bergen ook een leuke stad.

Tegenvaller: Tsjechië, de mensen waren aardig en Praag was mooi maar voor de rest vind ik het echt tegenvallen. Veel leuke stadjes waren half over genomen door Chinezen die er van die prularia winkels hadden. Had je er een gezien dan had je ze allemaal gezien. Veel onafgemaakte huizen, slecht onderhoud aan wegen, slecht aangegeven waar je heen moet (was er voor de navigatie in de auto een ding was) het mistte ook sfeer en gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
IJsland het mooist, maar heel veel andere mooie plekken bezocht.

Tegenvaller: Moezelgebied in Duitsland. Ik vond het ok, maar net te weinig echt mooie uitzichten of leuke stadjes. Eiffel en Zwarte Woud vind ik veel mooier bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste:
Arches NP en Yosemite NP, in beiden zijn we veel van de standaard routes afgeweken en dus op plekken geweest waar je zo een uur geen andere wandelaar tegen kwam. En vooral in Arches voelde ik me zo klein! Eigenlijk alles met bergen en weinig mensen, huttentocht in de Dolomieten was ook adembenemend.
Oh en grootste verrassing was Una NP in Bosnië, prachtige omgeving en enorm aardige mensen.

Tegenvaller:
Los Angeles met stip op één, verder vond ik Sicilië veel minder dan ik had verwacht.
Oh en Kroatië vond ik mwah, Slovenië vond ik veel mooier.
anappleaday wijzigde dit bericht op 08-10-2020 15:26
5.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Nieuw Zeeland

Tegenvaller: Bali. Qua natuur op sommige stukken mooi, maar ik werd gek van de opdringerigheid.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Engeland vind ik een prachtig land. Of dat het mooiste is, weet ik niet, ik vind meer landen geweldig.

Het meest tegenvallende was Karpothos. Het was kaal en dor, winderig, op het strand werd je gezandstraald. Dan zijn er heel wat mooiere Griekse eilanden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-10-2020 15:17

Verder houd ik juist wel van de grote steden, alle Europese hoofdsteden zijn erg leuk. En qua kleinere steden: Hamburg, Gent etc.
Hamburg is met 1.5 miljoen inwoners 2x zo groot als Amsterdam. Tot zover klein stadje :-D

Mooist: Iran, Marokko, Oman. En iets minder exotisch: Schotland, Italië en Oostenrijk.
Tegenvallen: vrij recentelijk Luxemburg.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Thailand. Wilde olifanten in de jungle is echt niet te evenaren. Ook niet door de Canadese rockies hoewel die ook mooi zijn.

Afraders: Egypte (vreselijk! wat een viezigheid en opdringerige mensen) en Turkije (ben er maar 1 dag geweest in Efeze/Kasudasi, maar dat was meer dan voldoende - zie Egypte)
Alle reacties Link kopieren
vilya schreef:
08-10-2020 15:47
Hamburg is met 1.5 miljoen inwoners 2x zo groot als Amsterdam. Tot zover klein stadje :-D
ik trok dan ook de vergelijking met de hoofdsteden
en Hamburg is wel een durp vergeleken Berlijn :)
Alle reacties Link kopieren
vilya schreef:
08-10-2020 15:47
Hamburg is met 1.5 miljoen inwoners 2x zo groot als Amsterdam. Tot zover klein stadje :-D

Mooist: Iran, Marokko, Oman. En iets minder exotisch: Schotland, Italië en Oostenrijk.
Tegenvallen: vrij recentelijk Luxemburg.
Luxemburg is inderdaad geen hol aan
Alle reacties Link kopieren
en hel op aarde... de Ardennen
Alle reacties Link kopieren
Mooiste : Canada , Zuid Afrika , Terschelling en Drenthe.

Helemaal niks : SAN Fransisco , Vlieland , Frankrijk , Curaçao

Ontzettend tegenvallen : Australie
Alle reacties Link kopieren
Mooiste:
Istanbul: prachtige stad, lieve mensen, veel cultuur, heerlijk eten, goed shoppen en heeft ook mooie rustige plekken om even bij te komen (en de rest van Turkije is ook zo mooi)
Vietnam: als geheel een mooi land en ik vond de mensen heel aardig en niet opdringerig (zeker in vergelijking met Thailand en Cambodja)

Tegenvallers:
Sal (Kaapverdie): omdat het mega saai was, niks cultureels en de natuur was ook niet echt mooi
Berlijn: omdat ik er veel meer van verwacht had en een gezellig centrum miste
VS: omdat ik een hekel heb aan de Amerikaanse neppigheid
Luxor (Egypte): omdat ik continu werd "lastig gevallen" door verkopers/gidsen etc. Ik kon amper alleen op pad.
Alle reacties Link kopieren
Schotland (Inverness vooral) vond ik het mooiste. Parijs viel me echt zwaar tegen.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
08-10-2020 15:50
Mooiste : Canada , Zuid Afrika , Terschelling en Drenthe.

Helemaal niks : SAN Fransisco , Vlieland , Frankrijk , Curaçao

Ontzettend tegenvallen : Australie
Wat viel er zo tegen aan Australië als ik vragen mag? Het staat er hoog op mijn wensenlijst om eens een tijdje rond te reizen...
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
08-10-2020 15:17
ha wat grappig poldervrouw, dat berichtje lijkt op de mijne maar dan net anders:

mooiste: Canada tussen Banff en Jasper, in de rocky mountains. Daarna toch zeker Noorwegen, Zweden, maar ook de dorpjes in Engeland. Ik hou van watervallen, bergen, groene natuur, fjorden, kneuterige dorpjes met cobble stones en bijzondere winkeltjes.

minste: Borneo Maleisie. ik heb me nog nooit ergens zo onveilig gevoeld. Maar ook Gran Canaria, Tunesie, Isla Margarita. Veel toerisme, kale vieze stukken land nah...
Onveilig ? Waar dan ? Wij vonden Sandakan wel beetje schimmig maar verder hebben wij ons nergens onveilig gevoeld

Noorwegen vonden wij ook erg mooi, maar Canada... was er in 2018, zouden dit jaar ook weer gaan (nu 2021) en alleen de gedachte al..


Lanzarote vond ik ook mwah

Qua stedentrip:
New York, boven verwachting leuk
Praag
Berlijn

Barcelona vond ik niet leuk, té druk
Mooiste
Rome
Noord Engeland

Tegenvaller
Barcelona
Parijs
Mooiste: Capri / Amalfi kust, Jungfraugebergte in Zwitserland.

Gaafste: Japan

Meest tegenvallende: Miami. Wat een saaie bedoening daar.
anoniem_381356 wijzigde dit bericht op 08-10-2020 15:54
6.98% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven