6 weken usa

15-11-2020 19:35 149 berichten
We willen over een paar jaar voor 6 weken naar de VS. We zijn verbonden aan de schoolvakanties. We gaan met 2 volwassen en 3 kinderen. Het liefst huren we een camper.

Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.

Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.

Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit gedaan in 2008, geen 6 maar 5 weken en met een auto. Wij zijn na NY naar de noordelijke staten gereden en van daar weer terug iv PA naar DC, NC, SC, GA en Florida.
De dollar was in 2008 zeer gunstig en wij waren toen met 1 kind. Ik denk dat het bedrag wel realistisch is. Vorig jaar hebben wij 5 weken gereisd in het Westen (met auto) en waren ca 14000 kwijt. Dit jaar hadden we dezelfde planning gemaakt als die van 2008, maar die is helaas niet doorgegaan.
arizona15 wijzigde dit bericht op 15-11-2020 20:53
12.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou serieus overwegen om de westkust van de usa te doen en dan desnoods laatste week over New York terug te vliegen... Maar goed dat is misschien persoonlijke smaak. Veel plezier met de voorpret.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik de Westkust kwa natuur veel mooier vind dan de Oostkust, is de Oostkust ook prachtig hoor. Genoeg te doen en te zien.
Alle reacties Link kopieren
Marende schreef:
15-11-2020 19:44
Ik zou serieus overwegen om de westkust van de usa te doen en dan desnoods laatste week over New York terug te vliegen... Maar goed dat is misschien persoonlijke smaak. Veel plezier met de voorpret.
Dit is ook het eerste dat ik dacht. Ik vond Florida eigenlijk niet geweldig. Veel vergane glorie en weinig indrukwekkende natuur zoals in het westen. Natuurlijk kun je je er prima vermaken, maar om daarvoor nou de halve wereld over te vliegen...
Maar goed, de rest van de oostkust ken ik niet dus verder weinig toe te voegen :)
mollymalone wijzigde dit bericht op 15-11-2020 19:51
17.42% gewijzigd
Wij hebben dit 2 keer gedaan, een keer in 2017 andere keer in 2019. Maar dan wel de westkust.

Eerste keer waren we rond de 13000 euro kwijt, maar hadden duurdere excursies gekozen (o.a. helicopter over de grand canyon).

Tweede keer rond de 11000.

We zijn allebei de keren bijna 4 weken weggeweest en dat was echt wel genoeg.

Ik weet verder niet hoe oud je kinderen zijn en hoe ze in elkaar steken.

Wij hebben toen echt rekening gehouden met het feit dat kinderen net voor de zomervakantie moe zijn. Dus even een weekje niets. En na de vakantie een weekje weer uit de Jetlag moesten komen.
Hoewel de oostkust best mooi is, en mooie gebieden heeft zou ik toch echt voor de westkust gaan.
Florida is (buiten de pretparken) nu niet echt zo heel bijzonder naar mijn mening en die pretparken heb je in California ook. Disney heb je daar ook.

Ik zou 5 weken westkust doen en dan eventueel nog een paar dagen New York City.
MollyMalone schreef:
15-11-2020 19:50
Dit is ook het eerste dat ik dacht. Ik vond Florida eigenlijk niet geweldig. Veel vergane glorie en weinig indrukwekkende natuur zoals in het westen. Natuurlijk kun je je er prima vermaken, maar om daarvoor nou de halve wereld over te vliegen...
Maar goed, de rest van de oostkust ken ik niet dus verder weinig toe te voegen :)

Inderdaad. Florida is niet te vergelijken met California. No way!
De oostkust is best mooi, maar valt in het niets bij de indrukwekkende natuur van het westen, echt waar!
En ik heb redelijk wat van de oostkust gezien en ik vond de Blue Ridge Mountains en de Smoky Mountains best mooi, maar eerlijk gezegd vind ik Noorwegen dan nog veel mooier dan de oostkust, dus om daarvoor zo ver te gaan?

Ik zou echt voor het westen gaan, ook voor kinderen genoeg te doen en genoeg pretparken.
New England en New York state (Adirondack Mountains) is ook heel mooi.
Ook goed te combineren met New York city.

New York heeft mooie natuur en bergen en zoveel meer dan alleen die miljoenenstad.
Alle reacties Link kopieren
Haha we zijn wel eensgezind ;-D
Wauw dank alvast voor de tips.
Ik ga me eens verdiepen in de Westkust.
Beschuitmethagelslag schreef:
15-11-2020 20:13
Wauw dank alvast voor de tips.
Ik ga me eens verdiepen in de Westkust.

Ja, doe dat echt. Veel indrukwekkender, veel mooier, echt, je weet niet wat je ziet!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 20:15
Ja, doe dat echt. Veel indrukwekkender, veel mooier, echt, je weet niet wat je ziet!
100% eens, zo onvoorstelbaar indrukwekkend vond ik het daar!!
Zo de staten Arizona, Utah, Nevada en California.
Je hebt Canyons, nationale parken, prachtige kusten, woestijnen, alles!

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding
Marende schreef:
15-11-2020 20:16
100% eens, zo onvoorstelbaar indrukwekkend vond ik het daar!!

Ja Bryce Canyon, Grand Canyon, Horseshoe bend, de woestijn, Death Valley....Ah je weet niet wat je ziet!!!
De westkust is geweldig. Ik was op slag verliefd en onze kinderen ook. God, wat zou ik graag gaan
Arizona15 schreef:
15-11-2020 19:42
Wij hebben dit gedaan in 2008, geen 6 maar 5 weken en met een auto. Wij zijn na NY naar de noordelijke staten gereden en van daar weer terug iv PA naar DC, NC, SC, GA en Florida.
De dollar was in 2008 zeer gunstig en wij waren toen met 1 kind. Ik denk dat het bedrag wel realistisch is. Vorig jaar hebben wij 5 weken gereisd in het Westen (met auto) en waren ca kwijt. Dit jaar hadden we dezelfde planning gemaakt als die van 2008, maar die is helaas niet doorgegaan.


er is iets belangrijks weggevallen, namelijk het bedrag :proud:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 20:19
Zo de staten Arizona, Utah, Nevada en California.
Je hebt Canyons, nationale parken, prachtige kusten, woestijnen, alles!

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding
Zoiets hebben mijn ouders 2/3 jaar geleden gedaan in 6 weken tijd. Ze waren wel helemaal kapot van alle indrukken.
Van Ny naar Florida hebben ze ook gedaan trouwens. Maar dan wel korter, geloof totaal 4 weken.

Ik denk dat je zeker wel op 20k moet rekenen.
Ik sprak laatst een Amerikaanse collega die zich hardop afvroeg the waarom mensen uit Europa zo vaak naar Florida gaan, omdat daar toch niets te zien is. Maar ja, luchtvaartmaatschappijen hebben vaak acties naar Florida.
Alle reacties Link kopieren
Als het je eerste VS reis wordt, zeker naar de westkust gaan. Florida wil je überhaupt niet in de zomervakantie zijn qua klimaat. Leuk voor de kerst- of voorjaarsvakantie en dan een dag of 10. NY is overigens ook bloedheet in de zomer - lijkt me ook niet echt een succes met drie kinderen.
prinses30 schreef:
15-11-2020 21:03
Florida wil je überhaupt niet in de zomervakantie zijn qua klimaat.

Dat ook ja. :@@:
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 20:19
Zo de staten Arizona, Utah, Nevada en California.
Je hebt Canyons, nationale parken, prachtige kusten, woestijnen, alles!

Zoiets bijvoorbeeld:
Als het je om NYC gaat dan kun je ook je terugvlucht met tussenstop in NY plannen en daar nog een paar dagen verblijven voor je terug gaat naar NL.
Maar zoals iemand al zegt, het kan er erg heet zijn in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ga voor de westkust! Wij zijn op veel plekken geweest maar niks kan tippen aan de westkust! Ik zou beginnen met een paar dagen NY en dan doorvliegen naar het westen. Veel plezier met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Eens met iedereen. Florida vinden wij ook geweldig, maar meer om te winkelen, dingen te doen etc.
Het westen is helemaal geweldig. Qua natuur en landschappen onovertroffen wat ons betreft.
NY zou je eraan kunnen plakken want dat is toch ook wel een aanrader.
En ook Las Vegas, San Franscisco etc.
Het leuke van het westen is, is dat je de schitterende, afwisselende parken kan combineren met bekende steden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven