Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
To trapt af:

- Lapland (noorderlicht)
- Canada
- Japan

Over een aantal jaren:
Zeilreis rond de wereld, vooral tropische eilanden en bestemmingen.
IJsland, incl binnenland.
Florida, Universal Studios
Alle reacties Link kopieren
Naar huis! (Nederland)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar NL
Ik wil altijd terug naar Noord Amerika, er valt nog zoveel te roadtrippen daar.
Alle reacties Link kopieren
MuyBien schreef:
18-11-2020 23:55
Terug naar NL
:high5:
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Yoehoehoehoe schreef:
18-11-2020 23:47
Zeilreis rond de wereld
Er is nu een tv programma met beruchte Nederlanders op 'n zeilboot en die liggen de hele tijd te kotsen ;-D
redbulletje schreef:
18-11-2020 23:57
Er is nu een tv programma met beruchte Nederlanders op 'n zeilboot en die liggen de hele tijd te kotsen ;-D
Hahaha ja :hihi:. Ik kijk het ook, onderdeel van de beslissing om wel of niet te gaan. Zeeziekte is heel erg vervelend en daar moet je de eerste dagen doorheen. Vooral niet binnen gaan zitten. Waarschijnlijk krijgen ze na het afstappen nog last van landziekte. :nut: :biggrin:
anoniem_64d6a152a54dc wijzigde dit bericht op 19-11-2020 00:02
Reden: Typfout
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk mijn reis die ik dit jaar zou maken ; Canada. Maar ik vermoed dat het alsnog te vroeg is (mei 2021) maar bij het omboeken wist ik nog niet dat dit hele Corona gedoe zo lang zou aanhouden :-(.

Als dat niet doorgaat annuleer ik definitief en ga ik in Nederland op vakantie en ga ik in 2022 langer en dan gaan de kinderen mee. Waarschijnlijk de VS (was eigenlijk voor 2021 maar ja.. nu schuift Canada door van 2020 naar 2021).

Verder staat op planning: Japan (nog steeds) met jongste zoon maar dat zal wel naar 2023 gaan.. Kortom..plannen zat, nu nog dat het ook (veilig) kan
Yoehoehoehoe schreef:
19-11-2020 00:01
Hahaha ja :hihi:. Ik kijk het ook, onderdeel van de beslissing om wel of niet te gaan. Zeeziekte is heel erg vervelend en daar moet je de eerste dagen doorheen. Vooral niet binnen gaan zitten. Waarschijnlijk krijgen ze na het afstappen nog last van landziekte. :nut: :biggrin:
Ik ben 20 jaar geleden ofzo het IJsselmeer op en neer gezeild. Aan de overkant vette hap gegeten als ondergrondje, maar op de terugweg lag ik wederom de vissen te voeren. Wél goed voor de lijn, maar het was eens maar nooit meer wat mij betreft.
Daar ben ik nog niet over uit. Ga ik eerst aan m'n Europese bucketlist beginnen? Ga ik verder met m'n Aziatische bucketlist of besluit ik om richting Amerika te gaan? Australië en New Zeeland zit er de eerste 10 jaar niet in denk ik.
Ik heb zin om naar Griekenland te gaan. Kan niet wachten tot het weer kan.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-11-2020 01:48
Daar ben ik nog niet over uit. Ga ik eerst aan m'n Europese bucketlist beginnen? Ga ik verder met m'n Aziatische bucketlist of besluit ik om richting Amerika te gaan? Australië en New Zeeland zit er de eerste 10 jaar niet in denk ik.
Tien jaar?! Ik gok drie. Twee om weer open te gaan en nog een jaar om op gang te komen.

Voor mij ook Nederland, dit haar gepland voor t eerst in vier jaar maar t zat er niet. Alternatief is voor mij Australië - ik mag erheen maar terug twee weken tegen hoge kosten in hotel. Denk dat dat over ca. 6 maanden niet meer hoeft.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zinnen gezet om te backpacken in Japan, maar wel over 2,5 jaar. Ik wil alles kunnen doen en er minimaal 3 weken naar toe dus flink sparen voor die tijd.

Daarvoor zal ik nog wel een keer een goedkopere vakantie pakken naar een zonnige bestemming, misschien Bali en Macedonië schijnt ook erg mooi te zijn en lekker goedkoop.

En ik heb vrienden in Engeland wonen die ik nu toch echt wel weer een keer wil zien. Dat zal sowieso de eerste bestemming worden (hopelijk) volgend jaar. Begin het nu wel zat te worden.
New York, Niagara watervallen en de kust van Rhode Island en Connecticut. Uiteraard onderweg ook wat pretparken. Deze reis stond afgelopen augustus gepland. Heb alles gelukkig kunnen annuleren en we hebben het opgeschoven naar 2022. Ik denk namelijk niet dat we in de zomer van 2021 al helemaal onbezorgd kunnen reizen zoals voor Corona en dat wil ik wel als we zo’n reis gaan maken. Doen we namelijk niet elk jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook niet Whomi. Daarnaast moet je je afvragen of je daar al zin in hebt zo snel. Al werkt het vaccin goed, dan duurt het alsnog wel even voordat de wereldbevolking is ingeënt en restricties zijn opgeheven. Dan wacht ik liever nog een jaartje.


Dus eigenlijk:
Volgend jaar Engeland en een kerstmarkt in Berlijn zou ik al heel blij mee zijn als het weer zou mogen: 2021

2022 dan eventueel Bali of Macedonië whatever

2023 Japan

Bestemmingen die ik sowieso nog wil zien: Argentinië, Chili, Peru, Costa Rica, St. Petersburg, IJsland, Westkust VS, Antarctica.
Volgend jaar een kerstmarkt zou inderdaad wel heel leuk zijn! Engeland met de boot staat ook op mijn lijstje :) ben zelf al eens naar Hull geweest en vorig jaar naar Harwich, zo gezellig op die boot! Echt een klein cruiseschip haha! Wil dat dus ook doen met man en dochter en sowieso terug naar Blackpool. Rondrit met de auto dus. Ik vond Blackpool echt zo leuk! Uiteraard het pretpark, geweldig! Maar ook de verlichte koetsjes, de pieren enz. Onwijs kitsch, maar zo leuk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Klussen afmaken in Zuid-Frankrijk en herinneringen ophalen in Detroit.
Oostenrijk,Italië of Frankrijk: skiën.
Eerste reis zal wel binnen Europa zijn: Belgie of heel misschien Scandinavie.

Mogelijk eerste grote reis: Latijns Amerika en dan minmaal een maand.
Alle reacties Link kopieren
Jordanië, daar zouden we vorig jaar heen gaan, dus we proberen het in mei weer.
Verder nog geen plannen.
Alle reacties Link kopieren
Wat het klimaat betreft kunnen de Corona maatregelen niet lang genoeg duren blijkt maar weer...
Alle reacties Link kopieren
-Onze huwelijksreis! Al zal die niet meer naar de oorspronkelijke bestemming gaan. Naar die bestemming vliegt slechts 1 maatschappij, en daar hebben nu na een half jaar nog geen voucher of geld terug van ontvangen. Op dit moment zijn we dus een aanzienlijk bedrag 'kwijt', en wil ik never nooit meer met die maatschappij vliegen, dus we moeten gaan kijken voor een nieuwe bestemming voor onze Honeymoon!

-Tokyo! Kadootje voor de 12e verjaardag van ons nichtje. Hier verheug ik mij ontzettend op. Ik ben al 2 keer eerder in Japan geweest en het lijkt mij te gek om haar dit geweldige land te laten zien!
Alle reacties Link kopieren
Annie1964 schreef:
19-11-2020 07:40
Wat het klimaat betreft kunnen de Corona maatregelen niet lang genoeg duren blijkt maar weer...
Of je had er voor kunnen kiezen om geen kinderen te nemen. Nog veel beter voor het klimaat.

Als jij lekker thuis wilt blijven de komende 10 jaar doe je dat lekker :bye:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven