Ervaringen loopfiets volwassenen

23-11-2020 21:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er toevallig ervaring met een loopfiets voor volwassenen?
Wegens lichamelijk klachten kan ik niet lang lopen, maar las op diverse sites dat een loopfiets een handig hulpmiddel is.
Nou zijn er zoveel dat ik niet goed weet waar op te letten.
Dus wie heeft er tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die een elektrische loopfiets heeft. Zij is er heel tevreden mee. Hij werkt als een oude Solex, dus iets vaart maken en dan gaat hij vanzelf. Het ding lijkt heel erg op een fiets. Ze heeft hem via de gemeente, dus daar zou je het eens na kunnen vragen
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.

Hoewel ik zelfs nog elleboogkruk-schaamte heb, moet er wel iets gebeuren als mijn jongste straks uit de buggy is gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
23-11-2020 21:28
Ik lees even mee.

Hoewel ik zelfs nog elleboogkruk-schaamte heb, moet er wel iets gebeuren als mijn jongste straks uit de buggy is gegroeid.
Wat?
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
23-11-2020 21:30
Wat?
Wat begrijp je niet?

Ik mankeer iets, lichamelijk, waardoor ik slecht loop. Nu loop ik achter de buggy als ware het een rollator. Maar straks is mijn kind te groot voor de buggy en loop ik nog steeds slecht. Heliomare heeft ooit een loopfiets aangeraden.

Nu gebruik ik heel soms elleboog krukken, maar liever niet, want ik "schaam" me daarvoor. Laat staan voor een rolstoel/rollator/scootmobiel/loopfiets
Iemand in mijn familie heeft een elektrische loopfiets; dit is een officieel hulpmiddel en mag dus gratis mee in OV bijvoorbeeld en ook in dierentuinen ed naar binnen. Heel handig. Kan geloof ik zo'n 40 km. Het lijkt best wel op een fiets, met lage instap en zonder trappers. Hij bevalt goed. Sitgo heet het merk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dacht je dat ik je hele levensloop kende, maar dat is niet het geval. Dus nee, ik had geen idee van het bestaan van elleboogkrukschaamte, van het gebruik van een buggy als rollator of een advies van Heliomare. Laat staan van het verband van dit alles met een loopfiets voor volwassenen.

Maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
23-11-2020 21:35
Wat begrijp je niet?

Ik mankeer iets, lichamelijk, waardoor ik slecht loop. Nu loop ik achter de buggy als ware het een rollator. Maar straks is mijn kind te groot voor de buggy en loop ik nog steeds slecht. Heliomare heeft ooit een loopfiets aangeraden.

Nu gebruik ik heel soms elleboog krukken, maar liever niet, want ik "schaam" me daarvoor. Laat staan voor een rolstoel/rollator/scootmobiel/loopfiets
Ik zie tegenwoordig ook vaak mensen met een hondje in een soort buggy dus als kind te oud is is dat nog een optie :P

Lijkt me naar dat je het gevoel hebt dat je je moet schamen voor een lichamelijk probleem.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
23-11-2020 21:40
Misschien dacht je dat ik je hele levensloop kende, maar dat is niet het geval. Dus nee, ik had geen idee van het bestaan van elleboogkrukschaamte, van het gebruik van een buggy als rollator of een advies van Heliomare. Laat staan van het verband van dit alles met een loopfiets voor volwassenen.

Maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Oh, dus iemand moest je in de context van corona ook uitleggen wat "hoest schaamte" is?

Anywho, dat ge wat? klinkt wel akelig. Kon je niet gewoon vragen wat ik bedoelde?

en sorry TO, voor de topicvervuiling.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat er loopfietsen voor volwassen bestonden trouwens. Ik heb er nog nooit een gezien maar het ziet er goed uit als ik het zo lees. Misschien iets voor mijn stiefvader die is behoorlijk slecht ter been.
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte de elleboogkruk-schaamte ook niet hoor. Nog nooit van de. Elleboogkruk gehoord namelijk. En de combinatie met de buggy maakte het voor mij eerder verwarrender dan duidelijker.
Er rijdt hier in mijn plaats zo’n knalgele loopfiets met een oudere meneer erop.
Heb even gezocht op het web en het lijkt precies de Alinker.
Meneer gaat als een tierelier!
Heb geen idee van leeftijd en klachten van meneer.
Check even de website, misschien vind je daar wat handige tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte het wel hoor Shala91, en inderdaad, gewoon vragen wat bedoeld wordt is wat constructiever.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Hier in het dorp is ook een vrouw op een kleine loopfiets. Tenminste, ik vind hem klein. Ze is er heel behendig mee.

Ik zou geen electrische nemen, die beweging is juist goed lijkt me, als je al moeilijk loopt en daardoor wellicht al weinig lichaamsbeweging hebt.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier pas ook iemand met een loopfiets gezien. En ik denk dan hooguit: fijn dat die mens niet thuis hoeft te blijven of van een ander afhankelijk is. Hetzelfde met driewielers. Als ik ze ooit nodig heb omdat ik daardoor zelfstandig blijf, ga ik ze gebruiken. En dan zal ik vast de eerste keren denken dat "iedereen" me ziet en "iedereen" commentaar zal hebben. Terwijl in werkelijkheid dat maar een paar mensen zullen zijn. Die ook snel genoeg aan me gewend zullen zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
La-Gamine schreef:
23-11-2020 22:25
Hier in het dorp is ook een vrouw op een kleine loopfiets. Tenminste, ik vind hem klein. Ze is er heel behendig mee.

Ik zou geen electrische nemen, die beweging is juist goed lijkt me, als je al moeilijk loopt en daardoor wellicht al weinig lichaamsbeweging hebt.
Nee, ik ook niet. Als je al ziet hoe hard die kleine koters gaan met hun loopfietsje, is een elektrische helemaal niet bij te houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb een tijdje een alinker gebruikt, maar nu gelukkig niet meer nodig. Ik vond hem iets mooier dan een gewone loopfiets met van die kleine wieltjes. Ook is deze lekker stabiel, vooral als je even stilstaat of zit. Voor mij ( reuma) gaf de loopfiets bewegingsvrijheid die ik met gewoon lopen niet had. In een museum mis ik hem nog wel eens. Mijn spierkracht is nooit een probleem geweest dus geen ervaring met een elektrische. Ik ging hard genoeg zonder motor. Maar het blijven lelijke dingen, terwijl er voor kleine kinderen van die mooie fietsjes zijn. Oneerlijk!

Je valt er wel echt mee op trouwens. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar zou dan wel graag met een echt mooi ding willen opvallen.
nlies schreef:
23-11-2020 22:28
Nee, ik ook niet. Als je al ziet hoe hard die kleine koters gaan met hun loopfietsje, is een elektrische helemaal niet bij te houden
Net als een gewone fiets, volgens mij is 25 km/h de max.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring met een loopfiets, wel met een rolstoel vanwege loopbeperking. Ik heb elektrische ondersteuning en kan bijna net zo hard als een fiets. Maar grote voordeel: ik kan overal steun hebben, dus ook in een winkel bijv en kan door de goede steun uitrusten waar en wanneer ik wil. Lijken me grote voordelen tov een loopfiets. Maar weet niet of een rolstoel een optie is of dat het echt de voorkeur heeft voor een loopfiets?
UnexpextedMom schreef:
23-11-2020 22:07
Ik snapte de elleboogkruk-schaamte ook niet hoor. Nog nooit van de. Elleboogkruk gehoord namelijk. En de combinatie met de buggy maakte het voor mij eerder verwarrender dan duidelijker.
Ik dacht in eerste instantie dat het iets te maken had met je kind niet kunnen optillen in combinatie met krukken of iets dergelijks en dat dat minder aan de orde was met een jonger kind dat nog niet loopt.

@ TO; Hier ook iemand in de buurt die voorbij zoeft op loopfiets.
Ik zie ze hier ook maar ik zie ook mensen die gewoon een goede step gebruiken omdat ze dan nog iets van beweging hebben.

Ik zou gewoon eens zo'n zorgwinkel van medipoint en dergelijke binnen lopen. Misschien hebben ze er een te huur, dan kun je testen of het iets voor je is voordat je er zelf een koopt.
Betjewolff schreef:
23-11-2020 22:33
Ik heb een tijdje een alinker gebruikt, maar nu gelukkig niet meer nodig. Ik vond hem iets mooier dan een gewone loopfiets met van die kleine wieltjes. Ook is deze lekker stabiel, vooral als je even stilstaat of zit. Voor mij ( reuma) gaf de loopfiets bewegingsvrijheid die ik met gewoon lopen niet had. In een museum mis ik hem nog wel eens. Mijn spierkracht is nooit een probleem geweest dus geen ervaring met een elektrische. Ik ging hard genoeg zonder motor. Maar het blijven lelijke dingen, terwijl er voor kleine kinderen van die mooie fietsjes zijn. Oneerlijk!

Je valt er wel echt mee op trouwens. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar zou dan wel graag met een echt mooi ding willen opvallen.
Ben eens gaan zoeken, kende het eigenlijk niet, maar ik vind er serieus best mooie tussen zitten. Die doen niet onder voor die peuterloopfietsjes hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer de buggy voor nu voldoende steun geeft, zou je nog zoiets kunnen overwegen (ik ken iemand die de zgn. Go Up -met 4 wieltjes- ook meer voor stabiliteit dan voor de boodschappen gebruikt): https://www.duifhuizen.nl/playmarket-go ... rMQAvD_BwE

Of de inklapbare trolley Clax: https://www.schaefer-shop.nl/p/klapmobi ... x-46-liter

Mijn vader heeft een tijdje gebruik gemaakt van dit type loopfiets (ook makkelijk in de auto mee te nemen)
https://www.medipoint.nl/producten/loop ... =loopfiets&
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor alle info, zal eens kijken naar die slinkser.
Een step is geen optie, omdat ik niet die constante druk kan hebben op mijn benen, bij een loopfiets kun je nog zitten en eventueel met 1 been ‘steppen’.
Elektrisch ga ik niet doen, ben niet van plan er kilometers mee rond te gaan rijden.

Ik zal ook eens op medipoint kijken.

Iemand nog tips waar ik op kan letten?
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
23-11-2020 21:44
Oh, dus iemand moest je in de context van corona ook uitleggen wat "hoest schaamte" is?

Anywho, dat ge wat? klinkt wel akelig. Kon je niet gewoon vragen wat ik bedoelde?

en sorry TO, voor de topicvervuiling.
Inderdaad, beetje logisch nadenken toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven