'durf' jij al te boeken voor later dit jaar?

03-01-2021 15:30 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie durft al te boeken voor later dit jaar? Ik zou ik de meivakantie graag weg willen maar vind het lastig om in te schatten of reizen dan al kan en er al genoeg weer kan. Of slaan jullie nog een jaartje over?
Ben benieuwd wie er wel gaan boeken!
Nee we durven nog niet
Ik ga er niet vanuit dat ik voor de zomer gevaccineerd ben en ik vraag me af welke landen straks wat vragen aan bewijs.
We hebben wel al een idee wat we willen maar met echt boeken wachten we nog maar even
Ik boek helemaal nog niks. Met 'n beetje mazzel kan ik wel op de bonnefooi richting Oostenrijk/Zwitserland in juni. Gewoon kijken per dag en dan een hotelletje boeken online. Vliegen ben ik nog niet van plan.
Nee. Normaal boeken we rond deze tijd een Europese vliegvakantie ivm gebonden aan juli-augustus en vroegboekkorting, maar nu gaan we even wachten en gaan we misschien met de auto weg.
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij al gedaan, wel met mogelijkheid om een week voor vertrek nog kostenloos te annuleren.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Nee. Sowieso geen buitenlandse vliegreis. Hooguit met de auto naar ergens in Nederland of Duitsland. Er is nog zo veel onzeker hoe het zich gaat ontwikkelen dat ik het risico niet neem. Drama's van mensen die ergens vastzitten en niet aar huis kunnen of het gedoe met die vouchers maken dat ik nog eerst even de kat ut de boom kijk.
Nee, ook niet voor de zomer
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niks met durven te maken maar met logisch nadenken.
We hebben nog geen idee hoe 2021 zal lopen, hoe alles zal gaan nu de vaccinaties beginnen, of er nog een 3e golf kan komen, noem maar op.
Ik wil ook graag op vakantie, maar ga echt nog niks boeken tot er meer zekerheid is.
Als je nu de keuze “durft” te maken om te boeken vind ik dat heel erg naïef en mag je in mijn ogen ook niet klagen als de reis wordt geannuleerd en er weer gedoe komt met terugbetalingen/vouchers. Je neemt het risico, je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet over durven. Vind er geen durven aan maar zou onverstandig zijn.
Nee. Voor de zomer gaan we zeker niet terug naar een beetje normale situatie en normaal kunnen reizen.
Ik reken er niet op. Wees realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Na de eerste golf wat corona proof concertjes gepland. Die allemaal alsnog niet doorgingen. Die teleurstelling elke keer. Ik reken op helemaal niks dit jaar. Heel misschien na de zomer. Maar de herfst zal alweer spannend worden.

Ik wil geen valse hoop hebben.
I wanna live my life with the volume full!
Attraverso schreef:
03-01-2021 15:38
Het gaat niet over durven. Vind er geen durven aan maar zou onverstandig zijn.

Inderdaad. En niet echt realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Nog even niet.
Wel jammer, ik kom januari juist lekker door, door me op de vakantievoorpret te storten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vakantie in Nederland geboekt voor augustus. Frankrijk durfden we niet aan. En in de meivakantie gaan we naar center parcs maar dat is nog een uitgestelde vakantie van afgelopen meivakantie. Heel veel campings in Nederland zitten al volgeboekt voor de zomerperiode, daar is echt een run op.
ah31 wijzigde dit bericht op 03-01-2021 15:42
19.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, hooguit in Nederland iets met eigen kookgelegenheid.
Onze geboekte vakantie van afgelopen jaar is verzet naar september maar ik moet het nog zien of dat door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-01-2021 15:39

Wel jammer, ik kom januari juist lekker door, door me op de vakantievoorpret te storten
Nou dat mis ik inderdaad ook. Normaliter zouden we volgende week/maand ergens ook naar een zonnige bestemming zijn vertrokken of in elk geval al een stedentrip oid op de planning hebben staan. Nu helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker van plan om weer te gaan reizen.
Maar ik ga pas boeken wanneer ik zeker weet dat verantwoord is en er geen negatief reisadvies is op het moment van boeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben in september al een huis in Spanje geboekt voor de zomervakantie maar we hebben eigenlijk besloten er geen gebruik van te maken. Vriend en ik kunnen maar een week en dan moeten we vliegen en dat zien we niet zitten omdat het gewoon niet duidelijk is hoe het tegen die tijd zit.

Met de kinderen blijven we in Nederland, dat durf ik wel te boeken. Vakantieparkjes kunnen nu ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nee, we kunnen nog niet overzien wat de eisen van het vakantieland tegen die tijd zullen zijn. Alleen een negatieve test, een vaccinatiebewijs, beiden? En of we die vaccinatie tegen die tijd al gehad hebben: ik weet het oprecht niet.

Dus ik zou voor 2021 al heel blij zijn met een fijn weekje weg in eigen land. We zijn in heel 2020 niet weggeweest, durfden het toch niet aan.
Als je iets wilt boeken, zou ik iets in Nederland boeken.

Wij zijn niet afhankelijk van schoolvakanties en we boeken nooit zo lang van tevoren, dus nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, iets geboekt in Italië, met kosteloos annuleren erbij. Met de auto
Alle reacties Link kopieren
Onze reis van vorig jaar is omgeboekt naar mei 2021. We zien wel...
Alle reacties Link kopieren
Voor de vakantie hebben wij een vliegreis geboekt. Het was een mooie aanbieding.
We zien wel hoe het leven er dan voor staat. Het is een grote reisorganisatie dus als ze niet failliet gaan kunnen we desnoods iets anders boeken.
Hoewel het natuurlijk om best veel geld gaat, eten wij er gelukkig geen boterham minder om. Anders hadden we het risico zeker niet genomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al 2 vakanties geboekt en ben aan het kijken voor een 3e.

Alle vakanties zijn kosteloos te annuleren, en in de agenda staat met grote letters een reminder vóór de uiterste (gratis) annuleringsdatum. We zijn wel aan schoolvakanties gebonden en boeken meestal lang van tevoren.

Afgelopen zomer was geboekt voordat we wisten wat corona was, en konden we niet meer afzeggen. Kort vantevoren bleek tot onze verrassing dat we toch gewoon konden gaan (kleine camping in de natuur - veel wandelen en minder mensen zien dan thuis).

Ook geniet ik nu al van de voorpret, al weet ik dat het mogelijk niet doorgaat. Als er 1 van de 3 doorgaat ben ik ook al blij.
lilalinda schreef:
03-01-2021 15:39
Nog even niet.
Wel jammer, ik kom januari juist lekker door, door me op de vakantievoorpret te storten
Ja dit.

Krokus- en meivakantie schrijf ik sowieso af, heb nog wel hoop voor iets met eigen vervoer binnen Europa voor de zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven