Landal greenparks: rabbit hill of heideheuvel?

11-01-2021 17:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Later in het jaar wil ik graag met vriend een mid weekje weg. Het idee is om veel te gaan wandelen in, bij voorkeur, bossen. De beste optie lijkt een huisje van Landal greenparks maar ik twijfel tussen rabbit Hill en heideheuvel. Kan iemand iets vertellen over de bossen in die omgevingen?

Uiteraard hebben we ook park Miggelenberg gezien maar deze ligt aan park de hoge Veluwe. Een mooi gebied waar we hooguit één dag naartoe willen maar dat kan prima met de auto.
Daarnaast is het goed om te weten dat de faciliteiten van het park niet zo belangrijk zijn, ook hebben we geen kinderen.

Wie kan mij meer vertellen over de bossen rondom de beide parken?
Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Rabbit Hill is superleuk park maar echt ingericht op kinderen., hoewel ik daar ook wel eens zonder kinderen ben geweest en dat was ook prima. Miggelenberg is erg mooi park hoor! Coldenhove vind ik het mooist op de Veluwe. Heideheuvel ken ik niet, Heihaas wel; veel senioren en kleinere kinderen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
11-01-2021 17:16
Rabbit Hill is superleuk park maar echt ingericht op kinderen., hoewel ik daar ook wel eens zonder kinderen ben geweest en dat was ook prima. Miggelenberg is erg mooi park hoor! Coldenhove vind ik het mooist op de Veluwe. Heideheuvel ken ik niet, Heihaas wel; veel senioren en kleinere kinderen.
Dank je wel! Dan ga ik ook nog eens naar Coldenhove kijken. Ligt dat ook in een bosrijke omgeving waar je niet zomaar uitgewandeld bent?
Alle reacties Link kopieren
Bossen rondom Rabbithill: je struikelt over de zwijnen. Je loopt zo het bos in vanaf het park. Vanaf Coldenhove loop je ook zo het bos in maar iets andere omgeving (meer richting Arnhem) en dus heuvelachtiger. Ook daar veel wild. Allebei de plaatsen prachtig bos. Vanaf Miggelenberg loop je ook zo het bos in trouwens. Als je van wandelen en fietsen houdt, zit je op alle drie de parken goed.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Asdffdsa schreef:
11-01-2021 17:19
Dank je wel! Dan ga ik ook nog eens naar Coldenhove kijken. Ligt dat ook in een bosrijke omgeving waar je niet zomaar uitgewandeld bent?
Jazeker! Zie mijn andere post hierboven.
Ik ben 2x op Coldenhove en 3x op Rabbit Hill geweest, Beide superleuk, maar Coldenhove net iets mooiere huisjes/voorzieningen, groter opgezet. Verder in dezelfde omgeving op Miggelenberg en Heihaas. Heihaas zou ik dus niet weer heen gaan, want beetje duf park. Je liep er ook niet zo het bos in. MIggelenberg dus wel top.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Super! Hier kan ik iets mee. Bedankt voor jouw uitgebreide reacties :)
Ik ben in Heideheuvel, Heihaas en op een kleiner parkje vlak naast Rabbit Hill geweest (wel wat boodschapjes bij de parkshop gedaan, haha). Ik ga echt voor de bossen en om te wandelen, en ik vond de omgeving van Rabbit Hill het mooist denk ik. Bij de andere twee pakte ik eerst de fiets nog een stukje, maar vanuit Rabbit Hill hoeft dat niet. En zoals iemand anders al noemde: ik heb daar veel zwijnen gezien!
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner schreef:
11-01-2021 17:42
Ik ben in Heideheuvel, Heihaas en op een kleiner parkje vlak naast Rabbit Hill geweest (wel wat boodschapjes bij de parkshop gedaan, haha). Ik ga echt voor de bossen en om te wandelen, en ik vond de omgeving van Rabbit Hill het mooist denk ik. Bij de andere twee pakte ik eerst de fiets nog een stukje, maar vanuit Rabbit Hill hoeft dat niet. En zoals iemand anders al noemde: ik heb daar veel zwijnen gezien!
Thanks Rondstruiner! Direct aan het bos zou natuurlijk ideaal zijn. Goed om te weten :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee; wij willen ook als er weer wat meer mogelijk is een weekje Landal doen op de Veluwe en twijfelen tussen Miggelenberg, Heihaas, Heideheuvel en Coldenhove. Jammere van alle vier vind ik dat de huisjes niet echt uitnodigend zijn; het zijn van die standaard bungalows uit de jaren 70/80. Dat is op andere Landal parken buiten de veluwe echt beter. Miggelenberg heeft volgens mij een wildscherm; waar je achter glas kan kijken naar wild.
Alle reacties Link kopieren
Heideheuvel ligt vrij dicht bij de snelweg en die kun je soms dus ook horen. Rabbit Hill is super, de huisjes liggen echt middenin het bos met vaak wel wat ruimte er omheen, maar inderdaad erg op kinderen gericht. Coldenhove is ook een erg mooi park in een supermooie omgeving (ook wel echt op kinderen/gezinnen gericht). Miggelenberg is voor mij wat langer geleden, maar vond ik destijds ook heel leuk. De faciliteiten voor kinderen zijn daar iets minder, dus wellicht iets minder gezinnen? De huisjes in alle parken zijn oud en lelijk aan de buitenkant, maar binnen zijn ze prima met veel ramen zodat je lekker naar de vogels en eekhoorns kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Maki15 schreef:
11-01-2021 18:26
Heideheuvel ligt vrij dicht bij de snelweg en die kun je soms dus ook horen. Rabbit Hill is super, de huisjes liggen echt middenin het bos met vaak wel wat ruimte er omheen, maar inderdaad erg op kinderen gericht. Coldenhove is ook een erg mooi park in een supermooie omgeving (ook wel echt op kinderen/gezinnen gericht). Miggelenberg is voor mij wat langer geleden, maar vond ik destijds ook heel leuk. De faciliteiten voor kinderen zijn daar iets minder, dus wellicht iets minder gezinnen? De huisjes in alle parken zijn oud en lelijk aan de buitenkant, maar binnen zijn ze prima met veel ramen zodat je lekker naar de vogels en eekhoorns kunt kijken.
Super, dank voor je reactie! De omgeving van Coldenhove is niet onbekend dus we gaan voor Rabbit Hill :)
Alle reacties Link kopieren
Is er een reden waarom jullie naar een vakantiepark willen? Er zijn namelijk ook veel mooie huisjes te huur midden in de natuur.
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen kinderen had ging ik toch echt niet naar landal maar een mooi natuurhuisje. Landal is leuk met Kids, maar huisjes zijn wel beetje oud en zeker rabbit hill is wel gericht op Kids.
Alle reacties Link kopieren
Goede vragen! Het was inderdaad niet direct het idee om naar een park te gaan. Na airbnb en websites zoals natuurhuisje te hebben afgezocht kwamen we Landal tegen. We konden geen leuk, betaalbaar huisje met sauna en dan ook nog eens aan het bos vinden in de periode dat we weg willen gaan. En hier dus wel!
Ik vond Rabbit Hill echt een heel fijn park, zo de Veluwe in wandelend. Dat hebben andere parken wellicht ook, maar ik vond het er heel fijn en rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in: Wat maakt Rabbit Hill meer gericht op kinderen dan Coldenhove? Wij zijn nu twee keer bij Coldenhove geweest en vonden dat een geweldig park. Maar met twee kleine kinderen is Rabbit Hill dan misschien ook wel een optie voor een volgende keer :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn deze zomer ook naar rabbit hill geweest. 2e keer dat we er waren. We hadden voor landal gekozen in tegenstelling tot een naatuurhuisje bv omdat wij de faciliteiten toch makkelijk vinden (supermarkt, restaurant). Er is inderdaad veel gericht op kinderen maar om die reden hadden wij voorkeur aangegeven aan een huisje helemaal achterin het park. Voorin zit de speeltuin, het buiten zwembad en zijn (in de zomer dan) veel activiteiten. Ons huisje zat 10 min/een kwartier lopen van de ingang heerlijk rustig en we konden zo het bos inlopen. Er begin ook een wandel route van ong 4 km bij de ingang van het park.
Alle reacties Link kopieren
Asdffdsa schreef:
11-01-2021 19:10
Super, dank voor je reactie! De omgeving van Coldenhove is niet onbekend dus we gaan voor Rabbit Hill :)
Heel goede keuze!
Veel plezier!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
fiona2018 schreef:
11-01-2021 20:44
Ik breek even in: Wat maakt Rabbit Hill meer gericht op kinderen dan Coldenhove? Wij zijn nu twee keer bij Coldenhove geweest en vonden dat een geweldig park. Maar met twee kleine kinderen is Rabbit Hill dan misschien ook wel een optie voor een volgende keer :-)
Er zijn veel faciliteiten voor kinderen, er is ook een balorig-achtig klimruimte binnen. Heel de omgeving viert kinderfeestjes daar.
Ik vind het park vrij donker en somber. In de omgeving inderdaad veel zwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel tussen Landal Miggelenberg en Landal Coldenhove. We zijn met 2 pubers. Vanuit welk park kun je het leukst wandelen? (ook met hond) en ik zie dat Coldenhove een Adventure Golf heeft en Miggelenberg een midgetgolf; is Adventure Golf leuker?
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
12-01-2021 21:14
Er zijn veel faciliteiten voor kinderen, er is ook een balorig-achtig klimruimte binnen. Heel de omgeving viert kinderfeestjes daar.
Ik vind het park vrij donker en somber. In de omgeving inderdaad veel zwijnen.
Maar dit geldt voor alle Landal parken toch? En Coldenhove heeft ook zo'n klim/speelpaleis. Die zwijnen zijn dan wel weer leuk.
fiona2018 schreef:
13-01-2021 12:14
Maar dit geldt voor alle Landal parken toch? En Coldenhove heeft ook zo'n klim/speelpaleis. Die zwijnen zijn dan wel weer leuk.
Ik wilde twee parken noemen die wel leuk zijn maar ik zie dat dat allebei centerparcs is. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven