Oostenrijk, Zwarte Woud, Zweden, of ?

16-01-2021 11:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer staat een reis gepland naar Canada (gratis annuleren bij code geel, oranje of rood) maar een plan B lijkt ons heel reëel.....
Dus we zijn op zoek naar een autovakantie voor het geval Canada niet doorgaat; we houden van natuur, niet van steden (leuk voor een paar uur) en we reizen met 2 jonge pubers.
Wat we zoeken? Ruig landschap, mooie wandelroutes met wat avontuur voor de pubers, zoals een beek/riviertje over moeten zonder brug, misschien ziplinen, een rodelbaan, een plek om te zwemmen etc

Paar jaar geleden in Oostenrijk geweest; zaten in Karinthië, leuk, maar denk niet helemaal het goede gebied voor Oostenrijk qua mogelijkheden voor skiliften etc. Hebben het toen gecombineerd met Italie dus waren er maar een week, maar zoek nu iets voor 2,5 a 3 weken.

Benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
2,5 a 3 weken zou ik zeker voor scandinavië gaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Zweden :heart:.
Ik zou voor IJsland gaan. En anders Noorwegen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik hier een vraag kom stellen en niets bijdraag, maar ben wel benieuwd:
Is Scandinavië in het voorjaar ook leuk? Of is het dan sowieso alleen maar slecht weer oid?
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen!

Prachtige hikes die ook prima met tieners gedaan kunnen worden. Genoeg beekjes en meertjes om een duik te nemen. Mogelijkheden tot sportieve activiteiten zoals mountainbiken en raften.

En genoeg mogelijkheden om te wildkamperen, dat is natuurlijk al een avontuur op zich.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt Schotland, Ierland of Engeland ook wel een keer mooi.
Zou je ook nog naar kunnen kijken misschien?
Mij houdt het een beetje tegen om in de zomer hiernaar toe te gaan omdat ik toch wel erg van de zon houd en dat is daar natuurlijk minder zonzeker. Maar je bericht lezende, zoeken jullie dat niet persé dus misschien is het een idee.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
16-01-2021 11:12
Sorry dat ik hier een vraag kom stellen en niets bijdraag, maar ben wel benieuwd:
Is Scandinavië in het voorjaar ook leuk? Of is het dan sowieso alleen maar slecht weer oid?
Hardangerfjord schijnt in mei prachtig te zijn :love:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-01-2021 11:17
Mij lijkt Schotland, Ierland of Engeland ook wel een keer mooi.
Zou je ook nog naar kunnen kijken misschien?
Mij houdt het een beetje tegen om in de zomer hiernaar toe te gaan omdat ik toch wel erg van de zon houd en dat is daar natuurlijk minder zonzeker. Maar je bericht lezende, zoeken jullie dat niet persé dus misschien is het een idee.
Als puber echt hele goede herinneringen daar.
Zanahoria schreef:
16-01-2021 11:12
Sorry dat ik hier een vraag kom stellen en niets bijdraag, maar ben wel benieuwd:
Is Scandinavië in het voorjaar ook leuk? Of is het dan sowieso alleen maar slecht weer oid?

Scandinavië is in maart / april vaak druilerig en als dan ook die #*^}%{ steentjes (tegen gladheid) nog overal liggen gaan je schoenen eraan. Ik vind wel dat het in de winter, ondanks dat de dagen korter zijn en het kouder is, juist minder druilerig is doordat het zonlicht weerkaatst op de sneeuw.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
16-01-2021 11:57
Scandinavië is in maart / april vaak druilerig en als dan ook die #*^}%{ steentjes (tegen gladheid) nog overal liggen gaan je schoenen eraan. Ik vind wel dat het in de winter, ondanks dat de dagen korter zijn en het kouder is, juist minder druilerig is doordat het zonlicht weerkaatst op de sneeuw.
Ja die druilerigheid was ik ook bang voor idd. Het gaat wel om midden mei/begin juni, dus met een beetje geluk dan ook wat mooiere dagen. (En met het beetje geluk dat we überhaupt mogen gaan 😆)
Noorwegen!!! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ha Eva,
Ik zag de titel en dacht al dat jij het was ;-).

In Oostenrijk zou je kunnen kijken naar het Zillertal. Daar is veel te beleven. https://www.visittirol.nl/regios/a-zill ... 948c46bb7f
Duitsland, zijn wij ons ook op aan het orienteren, dus daar kan ik je nog niet helpen.
Zweden, zijn we 2 jaar geleden geweest, maar haalde het voor ons bij lange na niet bij Noorwegen. Die zou ik er zeker bij op je lijstje zetten.

Wij zijn voor komende zomer aan het kijken naar Noorwegen of Duitsland. Denk dat we ongeveer hetzelfde zoeken.

Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Zwarte woud is prachtig, ook mooie wandelingen mogelijk, maar niet echt ruig en weinig van het vertier qua ziplinen etc.
Oostenrijk zijn wij een van de keren in de buurt van Lichtenstein (Vorarlberg) geweest en daar kon je ideaal met de liften naar 2000m en kon je dan allerlei ruige wandelingen maken. Fantastisch gebied vond ik dat. Bied denk ik meer wat je zoekt. Zweden is meer bos, prachtig voor lopen en kanoën. Noorwegen is ruiger dan Zweden, bergachtiger. Schotland, Noord-Ierland en Ierland hebben ook ruige stukken, prachtig voor wandelingen. Qua ziplinen en zo geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Ijsland gaat niet met de auto ;-)
specifieke tips voor Zweden? Welke regio? Accomodaties?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-01-2021 11:17
Mij lijkt Schotland, Ierland of Engeland ook wel een keer mooi.
Zou je ook nog naar kunnen kijken misschien?
Mij houdt het een beetje tegen om in de zomer hiernaar toe te gaan omdat ik toch wel erg van de zon houd en dat is daar natuurlijk minder zonzeker. Maar je bericht lezende, zoeken jullie dat niet persé dus misschien is het een idee.
Klopt! Maar is vanwege de brexit misschien lastiger nu. Ik zoek iets waar we met de auto, zonder op de boot te hoeven, heen kunnen.
Eva1977 schreef:
16-01-2021 12:59
Ijsland gaat niet met de auto ;-)
specifieke tips voor Zweden? Welke regio? Accomodaties?
Waarom niet? Ik ben met de auto geweest. Duurt wel even, maar dat zie ik ook als vakantie.
Eva1977 schreef:
16-01-2021 13:00
Klopt! Maar is vanwege de brexit misschien lastiger nu. Ik zoek iets waar we met de auto, zonder op de boot te hoeven, heen kunnen.
Ah oké, zonder boot. Dat had ik niet begrepen. Nee, dan wordt IJsland lastig ja. :proud:
Alle reacties Link kopieren
De Steiermark in Oostenrijk is prachtig. Bosrijk, bergen, wandelen, klimmen, rodelen, zipping.. van alles is mogelijk. Qua weer moet je mazzel hebben in het voorjaar.
ach.. ik doe ook maar wat..
Dopperfles schreef:
16-01-2021 13:05
Waarom niet? Ik ben met de auto geweest. Duurt wel even, maar dat zie ik ook als vakantie.
Ik denk dat to bedoelt: daar kun je niet met auto vanuit Nederland naar toe rijden. :idee:

Edit: ik had even verder moeten lezen... Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Scandinavie gaan! Heerijke vakanties gehad.

Van je lijstje vind ik het Zwarte Woud de minste optie voor jullie. Natuur is wel mooi, maar minder ruig en avontuurlijk dan je andere opties.
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen!!
Wij zijn er ook met 2 pubers geweest. Prachtige natuur, spectaculaire wandelingen gemaakt, gekayaked, raften, klimpark met gave zipline enz enz.
Zooooo mooi!
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
16-01-2021 12:27
Ha Eva,
Ik zag de titel en dacht al dat jij het was ;-).

In Oostenrijk zou je kunnen kijken naar het Zillertal. Daar is veel te beleven. https://www.visittirol.nl/regios/a-zill ... 948c46bb7f
Duitsland, zijn wij ons ook op aan het orienteren, dus daar kan ik je nog niet helpen.
Zweden, zijn we 2 jaar geleden geweest, maar haalde het voor ons bij lange na niet bij Noorwegen. Die zou ik er zeker bij op je lijstje zetten.

Wij zijn voor komende zomer aan het kijken naar Noorwegen of Duitsland. Denk dat we ongeveer hetzelfde zoeken.

Succes met zoeken!
Hey!
Haha, knap van je ;-) Ik heb jouw berichtje nog met tip van een accomodatie in Oostenrijk; daar ga ik ook naar kijken.
Noorwegen lijkt ons ook erg mooi, maar is met de auto wel erg ver denk ik en weet niet of de veerboten t.z.t. te boeken zijn? Dus misschien maken we ook nog wel een plan C voor als dat wel kan ;-)

We hopen dat Canada doorgaat, maar hebben steeds meer twijfels (hebben in de zomer al geboekt met hele goede voorwaarden, dus geen man overboord als het niet door kan gaan)
Maargoed, dit weekend toch maar eens aan een plan B (en C?) werken!

Heb nog niet alle reacties gelezen; paar uur spelletjes gedaan met het gezin, maar ik ga er vanavond voor zitten!
Alle reacties Link kopieren
Eva, is Reuzengebergte (Tjechie) ook nog een optie?

Een combi van Dolomieten en Slovenie? Schijnt dat je Slovenie voor europese begrippen goed kan snorkelen.

Canada hebben wij ook heel hoog op ons lijstje; we hopen dat het volgend jaar kan.

Noorwegen hebben we voor komende zomer heel hoog op ons lijstje, maar inderdaad de boot.... Daar zit ook mijn twijfel.

Man wordt er gek van dat ik heel Europa doorga in mijn zoektocht ;-). Voor mij is voorpret ook pret. En vandaag , met het schaatsen op de achtergrond, heerlijk om wat te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Oja, Kroatië lijkt me ook mooi!
Met de Krka watervallen en de Plitvici meren, ook gaaf!
En goedkope bestemming dacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven