Appartement Costa Blanca

17-01-2021 19:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als investering zoek ik een appartement aan de Costa Blanca. Niet groot, wel netjes en modern. 2 tot 4 persoons, met groot balkon en op loopafstand van het strand. Maar waar zoek je zoiets nou? Er zijn enkele grote aanbieders, maar die vragen de hoofdprijs. Liefst koop ik via een lokale aanbieder. Iemand enig idee hoe ik mijn zoektocht het best kan structureren? Andere tips zijn ook van harte welkom!
susiequeke wijzigde dit bericht op 17-01-2021 19:30
0.25% gewijzigd
Als het kan, tzt er naar toe gaan en met lokale makelaars spreken.
Er zitten daar veel Nederlanders, misschien hebben ze een Facebookgroep. Ik ken ook wel mensen met een appartement daar, kan het wel eens vragen als je hier niks vindt.
Alle reacties Link kopieren
Daar een makelaar in de arm nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep van een collega dat veel Britse huiseigenaren hun huis te koop aan gaan bieden nu er allemaal beperkingen gaan gelden aan de duur dat ze in Spanje mogen verblijven als gevolg van Brexit.

Ik begreep ook dat je een Spaans BSN nummer moet aanvragen bij het consulaat omdat je anders niet eens een woning mag kopen in Spanje.

Nederlandse makelaar aldaar zoeken? Als reizen weer is toegestaan er heen gaan en bij makelaars kijken?

Denk dat er op internet best nog wel het een en ander aan advies te vinden is voor Nederlanders die iets willen kopen in Spanje.
Toen wij aan het kijken waren in Frankrijk ben ik ook genoeg pagina's tegen gekomen met advies waar je op moet letten bij de aanschaf van een woning.
Wij zijn ook gewoon begonnen met de locale 'Funda'.

En kijk anders eens de afleveringen van 'Ik Vertrek' terug waarin men naar Spanje vertrok. Daar haal je ook al een hoop informatie uit. (Koop bijvoorbeeld geen woning van spaanplaat!)

En vooral veel zoeken op internet en veel vragen stellen aan de makelaar (wij hadden een standaard vragenlijst opgesteld in het Frans met vragen over vergunningen, natuurramp gevaar, lood/asbest, insecten, reden van verkoop etc.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mensen die dit gedaan hebben in het zuiden van Spanje. Wellicht dat je op hun website meer info kan vinden

https://deluza.com/blog
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op casacasacostablanca.nl
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een vertrouwen in vreemden op een internetforum om je te adviseren voor een grote investering. Maar zoals de anderen al zeggen: ga naar een goede lokale makelaar. Kopen is 1, de boel juridisch goed geregeld krijgen is van een andere orde. Zie de diverse afleveringen van Ik Vertrek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven