Voucher Greencamp - waarheen?

21-01-2021 11:38 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afgelopen september een weekje naar Toscane gaan met de auto. Naar een mooi gelegen terras camping in het noorden van Toscane in de bergen 40km boven Lucca.

Een week voordat ik zou vertrekken vanwege eerder sluiten van de camping omgeboekt naar de Toscaans kust 50km onder Livorno. Een veel minder mooi gelegen camping maar strategisch wel weer handiger voor dagtripjes en het typisch Toscaanse landschap.

Beide is voor mij als alleen reiziger in mijn kleine C1 koekblik wel pittig maar ik zou zowel op de heenreis als de terugreis een overnachting pakken. En ik wilde graag naar Italië met de auto en heb de meren, de dolomieten en het aostadal al eens verkend.

Doordat mijn zoontje ziek werd moest ik de vakantie cancellen en heb ik nu een voucher. Het bedrag kan ik bij Greencamp inzetten op elke bestemming die ze hebben. Ik weet dat er momenteel nog helemaal geen sprake is van iets concreets plannen/boeken maar vind het fijn om er alvast mee bezig te zijn. Voorpret. Iets om naar uit te kijken wanneer het weer veilig kan.

Nu zit ik te twijfelen wat ik straks wil. De prachtig gelegen camping in het noorden dichterbij Lucca, Barga, Castiglione di Garfagnaga, Cinque Terre en natuurlijk de bergen dus mooi wandelen. Of de veel minder mooi gelegen camping op fietsafstand van de Toscaanse kust, om de hoek bij Bolgheri en gunstiger voor dagtripjes naar Volterra en San Gimignano. Of een combinatie kan ook maar dan betaal ik wel 2x schoonmaakkosten (slaap in een ingerichte safaritent) en moet ik dus alweer na 3 dagen inpakken en verkassen. Weet niet of ik dat wel wil.

Of misschien wel een hele week naar Elba. Dat kan ook. Daar hebben ze ook een camping. Geen supermooi gelegen en pittoreske camping maar wel een prachtig eiland. Daar zou ik dan wel de hele week blijven. Ook weer extra kosten want overtocht met auto. En extra reistijd.

Tenslotte kan ik het ook over een hele andere boeg gooien en naar Frankrijk gaan. Verspreid over het hele land hebben ze mooie campings. Voordeel is minder ver rijden (ipv 1.450km voor Toscane variërend van 900-1.200km afhankelijk van bestemming). Maar ik vind Italië altijd zoveel gastvrijer. Zeker ook omdat ik alleen reis.

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Waarom boek je tegen die tijd niet gewoon wat je had uitgezocht?
Alle reacties Link kopieren
Zeker Italië :-) ! En dan de omgeving van San Gimignano. Maar ik zou wel gaan vliegen en daar een autootje huren. Je bent gebroken na zo'n lange reis en die moet je dan ook weer na je relaxte vakantie terug.
Alle reacties Link kopieren
Aagjeuittilburg schreef:
23-01-2021 10:43
Zeker Italië :-) ! En dan de omgeving van San Gimignano. Maar ik zou wel gaan vliegen en daar een autootje huren. Je bent gebroken na zo'n lange reis en die moet je dan ook weer na je relaxte vakantie terug.
Ja misschien heb je wel gelijk. Zat eens te rekenen en vliegen icm huurautootje op bijv Pisa is net zo duur of ietsje duurder dan rijden vanuit NL - benzine + tol. Bovendien win ik dan gewoon 2 dagen!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven