Mei vakantie naar Zeeuws Vlaanderen

23-02-2021 15:45 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie zijn ik en de kinderen een weekje vrij.
Samen met hun wil ik even bijkomen en er een weekje tussenuit.
Nu ken ik Zeeland aardig, Maar Zeeuws Vlaanderen is nieuw voor mij.
Wie heeft er leuke tips voor uitjes. Met een beetje geluk mogen wij dan is weer wat meer.

Verder zag ik leuke accommodatie's in Breskens, Nieuwvliet Bad en Cadzand.
Het Bizarium. Een leuk museum in Sluis.
Maar of het open zal zijn betwijfel ik.
België zit vooralsnog op slot.
LīlyRose schreef:
23-02-2021 15:51
België zit vooralsnog op slot.

Zeeuws-Vlaanderen is Nederland.
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 15:51
Zeeuws-Vlaanderen is Nederland.
Oh serieus :$
Vlaanderen klinkt erg Belgisch :P
LīlyRose schreef:
23-02-2021 15:52
Oh serieus :$
Vlaanderen klinkt erg Belgisch :P

Ga je schamen hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Alle 3 de plaatsjes die je noemt zijn wel leuk maar ook klein.

De omgeving is vooral gericht op het strand. Er zijn her en der wat museum, zoals het visserij museum in Breskens.
De meeste parken hebben wel wat animatie en een zwembad. Dat zou ik wel zoeken. Als je pech hebt en het is niet zulk goed weer moet je toch binnen wat vermaak hebben.

Het is denk ik wel afwachten of en wat er kan op dat moment, ik denk niet dat alles open zal zijn zoals afgelopen zomer.
Alle reacties Link kopieren
Zeeuw vlaanderen is erg saai. Je hebt daar niks. Ik zou voor walcheren of schouwen duiveland kiezen. Daar is veel meer te doen. Veel natuuruitstapjes en andere uitstapjes die coronaproof zijn.
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:06
Zeeuw vlaanderen is erg saai. Je hebt daar niks. Ik zou voor walcheren of schouwen duiveland kiezen. Daar is veel meer te doen. Veel natuuruitstapjes en andere uitstapjes die coronaproof zijn.

Ja ik wilde het niet zeggen omdat ze al voor ZV had gekozen, maar Walcheren is inderdaad stukken leuker.
Alle reacties Link kopieren
Lellebel81 schreef:
23-02-2021 16:02
Alle 3 de plaatsjes die je noemt zijn wel leuk maar ook klein

Het is denk ik wel afwachten of en wat er kan op dat moment, ik denk niet dat alles open zal zijn zoals afgelopen zomer.
De vraag is dan inderdaad, wat kan en wat mag er tegen die tijd en daarnaast waar zijn wij comfortabel mee.
Ik voel mij ook niet comfortabel in een binnenzwembad.
Vind het echt wel lastig, ik heb de behoefte er uit te gaan, fijn over het strand te struinen even een andere omgeving en mijn hoofd leeg te maken.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 16:07
Ja ik wilde het niet zeggen omdat ze al voor ZV had gekozen, maar Walcheren is inderdaad stukken leuker.
Ik heb nog niet geboekt en wou dat vanavond gaan doen.
Love_star schreef:
23-02-2021 16:09
De vraag is dan inderdaad, wat kan en wat mag er tegen die tijd en daarnaast waar zijn wij comfortabel mee.
Ik voel mij ook niet comfortabel in een binnenzwembad.
Vind het echt wel lastig, ik heb de behoefte er uit te gaan, fijn over het strand te struinen even een andere omgeving en mijn hoofd leeg te maken.
Over het strand wandelen is echt leuker op Walcheren. Vooral het duingebied tussen Groot Valkenisse en Zoutelande. Het bos en strand bij Kasteel Westhove, Oostkapelle, Domburg.....
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 15:54
Ga je schamen hahaha.
Dat doe ik! Heel diep!
Alle reacties Link kopieren
Het strand is daar zeker geschikt voor. Het is er meestal iets minder druk. En dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:06
Zeeuw vlaanderen is erg saai. Je hebt daar niks. Ik zou voor walcheren of schouwen duiveland kiezen. Daar is veel meer te doen. Veel natuuruitstapjes en andere uitstapjes die coronaproof zijn.
Dit. Geen ruk aan in ZV.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, meningen verschillen dus.

Kijk, het is geen hele drukke omgeving. En als je voor de rust en een strandwandeling gaat is het daar echt prima.
Ik ga met mijn gezin er regelmatig heen, hebben een eigen vakantiehuisje daar. Mijn kinderen (6 en 8 jaar) kunnen zich prima vermaken daar.

Het hertenkamp in Groede bezoeken we vaak.
Het industrieel museum in Sas van Gent is leuk en helemaal voor kinderen
Het visserij museum in Breskens is leuk.
Het pontje van Breskens naar Vlissingen is zeker voor kinderen ook heel leuk

Mochten de strandtentjes open zijn zitten er meerdere tussen Cadzand en Breskens waar je fijn kunt zitten en heel goed kunt eten.

Het is het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
Jullie maken mij aan het twijfelen haha..
Wij willen inderdaad rust en genieten met elkaar.
Kinderen willen al heel erg lang heel graag haaientanden zoeken.. die houden ook echt struinen en verzamelen..
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 16:11
Over het strand wandelen is echt leuker op Walcheren. Vooral het duingebied tussen Groot Valkenisse en Zoutelande. Het bos en strand bij Kasteel Westhove, Oostkapelle, Domburg.....
Aanvulling: stadje Veere (is een openlucht museum), Middelburg is erg mooi. Lopen op het eiland Neeltje Jans, prachtig gebied met leerzame punten voor kinderen. Het bos bij Kasteel Westhove is erg bijzonder inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lellebel81 schreef:
23-02-2021 16:22
Hahaha, meningen verschillen dus.

Kijk, het is geen hele drukke omgeving. En als je voor de rust en een strandwandeling gaat is het daar echt prima.
Ik ga met mijn gezin er regelmatig heen, hebben een eigen vakantiehuisje daar. Mijn kinderen (6 en 8 jaar) kunnen zich prima vermaken daar.

Het hertenkamp in Groede bezoeken we vaak.
Het industrieel museum in Sas van Gent is leuk en helemaal voor kinderen
Het visserij museum in Breskens is leuk.
Het pontje van Breskens naar Vlissingen is zeker voor kinderen ook heel leuk

Mochten de strandtentjes open zijn zitten er meerdere tussen Cadzand en Breskens waar je fijn kunt zitten en heel goed kunt eten.

Het is het proberen waard!
Je geeft wel leuke uitjes aan maar in coronatijd kun je meer doen op Walcheren dan in Zeeuws vlaanderen.
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:31
Aanvulling: stadje Veere (is een openlucht museum), Middelburg is erg mooi. Lopen op het eiland Neeltje Jans, prachtig gebied met leerzame punten voor kinderen. Het bos bij Kasteel Westhove is erg bijzonder inderdaad.

Ja Veere is fantastisch. Heel knussig en ouderwets en je kunt er ook nog prachtig wandelen langs het water en de haven.
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:31
Aanvulling: stadje Veere (is een openlucht museum), Middelburg is erg mooi. Lopen op het eiland Neeltje Jans, prachtig gebied met leerzame punten voor kinderen. Het bos bij Kasteel Westhove is erg bijzonder inderdaad.
Veere is geen openluchtmuseum.
pipootje schreef:
23-02-2021 16:37
Veere is geen openluchtmuseum.

Nee ik denk ook niet dat dit letterlijk bedoeld werd. Het is een heel historisch en knus en vooral mooi stadje.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
23-02-2021 16:37
Veere is geen openluchtmuseum.
Veere heeft vanaf vorig zomer officieel de titel openluchtmuseum gekregen
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 16:38
Nee ik denk ook niet dat dit letterlijk bedoeld werd. Het is een heel historisch en knus en vooral mooi stadje.
Ja dat weet ik, woon er vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles hangt af van Corona jammer genoeg.

Vorig jaar zomer waren de museums net open toen we er waren en was alles corona proof ingericht en opgesteld.
Dus mocht het tegen die tijd open zijn, wat ik voorzichtig wel denk, dan is alles snel geregeld. De aanpassingen zijn er al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven