Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Spanje zeker? Wellicht een Griekenland een optie voor jullie? Meende dat de regels daar minder strikt zijn dan in Spanje.

Ik zou zeker boeken en niet nog een jaar wachten.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 24-05-2021 17:21
17.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee. Volgend jaar maar weer. Als ik op vakantie ga wil ik dat ontspannen kunnen doen, zonder enig gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
24-05-2021 17:20
Spanje zeker? Wellicht een Griekenland een optie voor jullie? Meende dat de regels daar minder strikt zijn dan in Spanje.
Nee, juist Griekenland.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
We hebben een tijd geleden Italië al geboekt voor juli, maar die is helaas nog oranje..
Mocht het op geel gaan verwacht ik ook alsnog veel maatregelen, mondkapjes etc. Maar dat heb ik er wel voor over!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Vorig jaar zomer trouwens ook gevlogen naar een Grieks eiland.

En dat er nu nog beperkende maatregelen zijn op jouw bestemming, zegt natuurlijk niks over de situatie over 2, 4 of 8 weken. Vrijwel overal worden de maatregelen de komende tijd flink afgeschaald of verdwijnen zelfs helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-05-2021 17:20
Nee. Volgend jaar maar weer. Als ik op vakantie ga wil ik dat ontspannen kunnen doen, zonder enig gedoe.

+ 1
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
24-05-2021 17:20
Spanje zeker? Wellicht een Griekenland een optie voor jullie? Meende dat de regels daar minder strikt zijn dan in Spanje.

Ik zou zeker boeken en niet nog een jaar wachten.
Heb jij al iets geboekt?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
24-05-2021 17:20
Nee, juist Griekenland.
O wat jammer! Is de verwachting niet dat eea daar ook nog versoepeld gaat worden de komende tijd?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-05-2021 17:20
Nee. Volgend jaar maar weer. Als ik op vakantie ga wil ik dat ontspannen kunnen doen, zonder enig gedoe.
Dat gezegd hebbende had ik Israel op het oog maar dat zou ik nu ook zonder pandemie niet doen.
fashionvictim schreef:
24-05-2021 17:21
Heb jij al iets geboekt?
Ja, Italie/Monaco/Frankrijk, maar met eigen vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Elegantic schreef:
24-05-2021 17:21
We hebben een tijd geleden Italië al geboekt voor juli, maar die is helaas nog oranje..
Mocht het op geel gaan verwacht ik ook alsnog veel maatregelen, mondkapjes etc. Maar dat heb ik er wel voor over!
Juist in Italië zijn ze bezig met alle maatregelen inclusief de mondkapjes overboord te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-05-2021 17:21
Dat gezegd hebbende had ik Israel op het oog maar dat zou ik nu ook zonder pandemie niet doen.
Ja, daar wilde ik ook oorspronkelijk heen maar dat is nu natuurlijk geen optie. Is ook code rood zag ik.
Am Yisrael Chai!
Deze is naast de reiswijzer van de overheid ook wel handig en overzichtelijk:

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
24-05-2021 17:22
Ja, Italie/Monaco/Frankrijk, maar met eigen vervoer.
Ja, daar twijfel ik nu dus ook over, of het niet veiliger is om dan maar met de auto te gaan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik sla dit jaar ook over. Wanneer ik aan de beurt ben voor een vaccinatie is ook ? Dus nee dit jaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist nu wel naar Griekenland gaan, zeker als je naar een plek wilt die normaal gesproken overspoeld wordt door Amerikanen en Aziaten.
Vorig jaar was het Santorini een paradijs.
fashionvictim schreef:
24-05-2021 17:23
Ja, daar twijfel ik nu dus ook over, of het niet veiliger is om dan maar met de auto te gaan.
Kroatie, vond ik erg tof. Veel open. Vliegen op Split met Transavia.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 24-05-2021 17:28
7.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen 17-jarige (dacht ik?) puber tegen zijn zin gaan meeslepen naar Griekenland als je daar door Covid nog aan handen en voeten vastgebonden bent.

Als jij er zonodig uit moet zou ik een paar dagen alleen gaan.


Hier wordt voorlopig niks geboekt.
We zien in september wel of we misschien nog ergens geraken.
wissewis wijzigde dit bericht op 24-05-2021 17:26
18.42% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in augustus, waarschijnlijk naar Kreta maar dat moet nog even geel worden. Anders wordt het een ander Grieks eiland. Naar verwachting kan ik uiterlijk tweede helft juni gevaccineerd worden, dan medio juli de tweede keer, en ben ik in augustus good to go. Jij bent van ongeveer hetzelfde bouwjaar als ik, toch?
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik dan dit jaar in Nederland vakantie vieren, voor de change of scenery. En een vliegvakantie voor volgend jaar bewaren. Voor mij zou een vakantie met stress of het wel door kan gaan, met mondkapjes en maatregelen ter plekken en de onzekerheid of de maatregelen daar niet worden aangescherpt, de vakantievoorpret flink bederven.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-05-2021 17:26
Ik ga in augustus, waarschijnlijk naar Kreta maar dat moet nog even geel worden. Anders wordt het een ander Grieks eiland. Naar verwachting kan ik uiterlijk tweede helft juni gevaccineerd worden, dan medio juli de tweede keer, en ben ik in augustus good to go. Jij bent van ongeveer hetzelfde bouwjaar als ik, toch?
Volgens mij wel ja. Zit er maar zo kort tussen de eerste en de tweede dan? In UK zit daar 12 weken tussen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog een vakantie staan naar Griekenland. Pas in september dus dan zijn wij wel gevaccineerd en hopelijk dan daar ook minder maatregelen. Ik mag nog een keer omboeken maar ik geloof niet naar volgend jaar.
Als ik geen reis had staan had ik niks geboekt of pas op het laatste moment. Maar dat is voor 2 makkelijker dan voor een gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net uit Griekenland (oranje gebied). Ik heb totaal geen hinder ondervonden door de huidige regels. Het dragen van een mondkapje buiten is vooral in hele drukke plekken en wordt eigenlijk niet echt gehandhaafd. Ik droeg hem alleen buiten als ik door de drukke straten van de stad liep (Thessaloniki). Je draagt hem alleen als je geen afstand kan houden.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-05-2021 17:28
Volgens mij wel ja. Zit er maar zo kort tussen de eerste en de tweede dan? In UK zit daar 12 weken tussen.
Ik heb gisteren de eerste gehad en moet over 5 weken de tweede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven