Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Komende maand gaat er veel veranderen met de maatregelen. Vanaf 1 juli is er veel meer mogelijk. Europees is bepaald dat je met 1 vaccin mag reizen. Landen kunnen wel aanvullende voorwaarden stellen.

Ik heb geboekt voor begin juli en alle vertrouwen in dat ik gewoon kan gaan, wel met eigen vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hoe graag ik ook zou willen. Een vakantie met maatregelen voelt niet als vakantie dus daar ga ik geen geld aan uitgeven. Pas als alles overboord is ga ik weer naar het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest en nog nooit zon heerlijke vakantie gehad! Wuj wacgten nu nog even af. Want het gaat me iets wat ver om te testen om op vakantie te gaan.
Ga gewoon met de auto op reis dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-05-2021 18:38
Ga gewoon met de auto op reis dit jaar.
Voor sommige landen en sommige plekken moet je dan ook een recente test hebben, zo'n beetje overal mondmaskers dragen, ...

Een vakantie waarbij ik de helft van de tijd een mondmasker moet dragen, moet reserveren voor 't zwembad (en een maximum tijd heb), niet gewoon op een terrasje in de stad kan gaan zitten 's avonds om te eten maar dat 3 dagen van tevoren moet reserveren, ... is voor mij toch écht geen vakantie.
wissewis wijzigde dit bericht op 24-05-2021 18:42
12.82% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf dat als er verder versoepelt wordt, ook daar, dat er dan ineens een run ontstaat. Er zijn toch nog genoeg mensen die nog afwachten en als ze dan versoepelen, gaan boeken. Dan heb je kans dat wat je graag wil boeken, niet meer beschikbaar is. Daar ben ik tenminste bang voor. Dat wilde ik voor zijn.
Wij gaan in augustus dus we hebben nog even.
Wissewis schreef:
24-05-2021 18:41
Voor sommige landen en sommige plekken moet je dan ook een recente test hebben, zo'n beetje overal mondmaskers dragen, ...

Een vakantie waarbij ik de helft van de tijd een mondmasker moet dragen, moet reserveren voor 't zwembad (en een maximum tijd heb), niet gewoon op een terrasje in de stad kan gaan zitten 's avonds om te eten maar dat 3 dagen van tevoren moet reserveren, ... is voor mij toch écht geen vakantie.
Ik ga er vanuit dat er in juni heel veel versoepeld wordt.
Zelf ga ik volgende maand naar Duitsland/Luxemburg en daar ben je gewoon welkom. Ja, mondkapjes zullen binnen nog wel moeten, maar ik ga voor de natuur en hopelijk is 't dan eindelijk 'ns terrasweer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al gereserveerd voor het Gardameer in augustus, wij denken dat het dan
wel kan. Wij zijn van de jaren '70 en hopen in juni gevaccineerd te worden en anders doen we wel een PCR test. We gaan met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een (vlieg)vakantie geboekt toen alles nog rood/oranje was. Komt wel goed in de zomer en anders wordt de vakantie wel kosteloos geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren
Griekenland valt wel mee met de strenge regels, en die gaan zeer zeker nog veel verder versoepelen. Vanaf 1 juni gaan de stranden daar ook weer open. Ze zijn nu ook ontzettend hard aan t vaccineren om weer enigszins het “normale” leven terug te krijgen. Ze leven van het toerisme daar he, ze doen er alles aan het zo normaal mogelijk te laten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag; ik heb geboekt in februari geboekt voor een 1-oudervakantie nr Ibiza met tiener van 16. We vertrekken in augustus. Als we dan nog niet gevaccineerd zijn (ik ben redelijk jong) volstaat een negatieve test hoop ik.

Vorig jaar zijn we in nl gebleven.

Ik snap je behoefte om in een andere omgeving te zijn. Fysieke afstand is vaak ook geestelijke afstand.
Er gaan op dit moment toch ook vakantievluchten naar Spaanse eilanden. Die mensen moeten gewoon testen als ze nog niet gevaccineerd zijn. Wellicht op dit moment ook testen als ze wél gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer blijven we in Nederland, al geboekt.

Ik hoop zó in de herfstvakantie een weekje naar de zon te kunnen vliegen, Griekenland, Tenerife, Turkije, Ibiza, Dubai, Egypte, allemaal leuk. Maar het hangt wel af van plaatselijke maatregelen. Ik ga niet met 25-30 graden met een mondkap op op het strand liggen.
En reserveren voor zwembad wil ik ook niet. En ook geen reserveren voor een restaurant. Dat is geen vakantie voor mij. Ik wil zo’n weekje, dat duur zat is, kunnen gaan en staan waar ik wil en eten waar ik op dat moment zin in heb, en de hele dag aan zwembad kunnen liggen of naar het all inclusive buffet en zelf uitkiezen wat ik eet en niet op achterlijke tijdsloten.
Als dat allemaal nog niet kan, dan bewaar ik mijn geld wel voor een latere zonvakantie.
En liever ook geen 3-4 uur met dat mondkap (dat *ding) op in het vliegtuig, maar goed, ik vrees dat dat nog wel even blijft.
Maar of ik al met vliegtuig kan (en wil) in de herfst naar een groen/geel land?

En anders hoop ik met de auto in de herfst een weekje buitenland te kunnen met een paar dagen stedentrip ofzo , maar waarheen dan? Denemarken zijn we ooit al geweest, hoef ik niet nog es. Barcelona lijkt me heel leuk maar vind ik te ver met de auto.
Dus dat moet ik eventueel nog bedenken wat ik dan op rij-afstand acceptabel vind en leuk genoeg om een weekje in de buurt te verblijven.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 24-05-2021 19:07
21.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
24-05-2021 19:03
Deze zomer blijven we in Nederland, al geboekt.

Ik hoop zó in de herfstvakantie een weekje naar de zon te kunnen vliegen, Griekenland, Tenerife, Turkije, Ibiza, Dubai, Egypte, allemaal leuk. Maar het hangt wel af van plaatselijke maatregelen. Ik ga niet met 25-30 graden met een mondkap op op het strand liggen. En liever ook geen 3-4 uur met dat *ding op in het vliegtuig, maar goed, ik vrees dat dat nog wel even blijft.

Maar of ik al met vliegtuig kan (en wil) in de herfst naar een groen/geel land?
En anders hoop ik met de auto in de herfst een weekje buitenland te kunnen met een paar dagen stedentrip ofzo , maar waarheen dan? Denemarken zijn we ooit al geweest, hoef ik niet nog es. Barcelona lijkt me heel leuk maar vind ik te ver met de auto.
Dus dat moet ik eventueel nog bedenken wat ik dan op rij-afstand acceptabel vind en leuk genoeg om een weekje in de buurt te verblijven.
Ik gok dat er dit jaar héél véél interesse zal zijn voor de druivenpluk in de Champagne-streek (Reims, Epernay) :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken niets en gaan ervan uit dat we misschien nog twee weekjes op een camping in Nederland gaan staan, mocht het per ongeluk toch mooi weer worden.

We zijn al meer dan een jaar niet verder dan 70 kilometer van huis geweest, de terugreis vanaf de camping deed zoon op zijn mountainbike en ik op de elektrische fiets.

De regels in Frankrijk zijn nog steeds streng en als we niet "gewoon" naar een restaurantje kunnen, dan word je op den duur wel heel flauw van je prutje verwarmen op een éénpitter. De auto is niet van elastiek, dus we hebben geen plek meer voor de skottelbraai.

Als ik mijn eerste prik te pakken heb (hopelijk kan ik volgende week een afspraak maken) én de restaurants weer open zijn dan wil ik een B&B boeken. Voor mezelf, mijn mannen redden zich wel. Eindelijk even een paar nachtjes weg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
zusjevanLady_Day schreef:
24-05-2021 18:59
Leuke vraag; ik heb geboekt in februari geboekt voor een 1-oudervakantie nr Ibiza met tiener van 16. We vertrekken in augustus. Als we dan nog niet gevaccineerd zijn (ik ben redelijk jong) volstaat een negatieve test hoop ik.

Vorig jaar zijn we in nl gebleven.

Ik snap je behoefte om in een andere omgeving te zijn. Fysieke afstand is vaak ook geestelijke afstand.
Oh daar ben ik geweest! Een paar jaar geleden, dat was onze leukste vakantie tot nu toe. Toen nog met Maris Life. Veel plezier! Ibiza is mooi en leuk! Wel vrij prijzig dat wel maar erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-05-2021 17:30
Ja, zit ik nu ook naar te kijken, maar dat is fors duurder dan naar het buitenland. En dat vind ik dan ook weer zonde, om hier alsnog met misschien tegenvallend weer te zitten en ook gewoon in de Appie te lopen, maar dan in een andere plaats.
Nederland is belachelijk. Vriend geloofde mij niet / ging net toch zelf ook even kijken en kwam op twee weken Roompot in Zeeland voor bijna 5000 euro. Toedeledokie!
Wij blijven waarschijnlijk ook thuis dit jaar. Ik heb net als Lady Day gewoon geen zin in dit gedoe met testen, dingen die nog dicht zijn, overal werken met reserveringen en time slots, etc. Het zou kunnen dat het over twee maanden allemaal anders is, maar echt ontspannen wordt het toch niet ben ik bang.
Ik ga wel de Nederlandse last minutes in de gaten houden van iedereen die alsnog omboekt naar het buitenland.
lariba wijzigde dit bericht op 24-05-2021 19:31
30.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
24-05-2021 17:22
Juist in Italië zijn ze bezig met alle maatregelen inclusief de mondkapjes overboord te gooien.
Oh echt? Dat zou top zijn!
Alle reacties Link kopieren
In Spanje gaan wel stemmen op om het kapje buiten weer achterwege te laten. Tijdens de activiteit zoals wandelen, zonnen of zwemmen hoeft het al niet op. En Spaanse virologen pleiten voor het loslaten van het mondkapje in de buitenlucht en alleen 1,5m wanneer 60% is gevaccineerd en dat zou al binnen enkele dagen het geval kunnen zijn.

Ik ga deze zondag naar La Palma en volg de lokale krant.
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-05-2021 19:55
8.89% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Roompot zuigt.

Wij hebben ons een paar jaar geleden voorgenomen daar nooit meer te boeken. Als ik mijn zoon tegen betaling achterlaat bij de miniclub om te lasergamen, verwacht ik niet dat hij twintig minuten later weer bij het huisje staat, inclusief tien minuten lopen.

Alle andere vakantieparken waar we zijn geweest, hadden altijd gratis activiteiten en dan was je ze een paar uur kwijt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tja mijn (jonge) puber is net positief getest. Dat betekent dan isolatie voor kind en quarantaine voor jezelf als je zelf niet besmet bent. En kans is groot dat je zelf ook besmet raakt.
Geen idee waar puber de besmetting heeft opgelopen, weinig risicovol gedrag buiten school. Maar die heel besmettelijke varianten circuleren nog wel natuurlijk en pubers worden nog lang niet ingeënt. Ik had eigenlijk het gevoel dat het einde van de coronacrisis in zicht was. Dit was een totale verrassing. Terug in de realiteit.

Dus nee ik zou geen reis boeken, het is nog te risicovol nu en ik denk niet dat je geld terug krijgt als je niet kunt vanwege corona of quarantaine.
Alle reacties Link kopieren
tascha schreef:
24-05-2021 19:17
Oh daar ben ik geweest! Een paar jaar geleden, dat was onze leukste vakantie tot nu toe. Toen nog met Maris Life. Veel plezier! Ibiza is mooi en leuk! Wel vrij prijzig dat wel maar erg leuk!
Aaaah fijn om te horen, bedankt vr je reactie. Ja sinds dit jaar is het een bestemming van Estivant.
zusjevanlady_day wijzigde dit bericht op 24-05-2021 19:33
10.48% gewijzigd
Wij hebben wel al geboekt, bijna overal kun je gratis annuleren mocht het land nog oranje zijn (en wij kunnen ook annuleren, als horeca en zwembaden nog niet open zijn), dus ik zie er weinig risico in.

Maar na een veregende koude vakantie in NL heb ik geen zin de hoofdprijs te betalen voor een kleiner huis met minder comfort als thuis en weer geen enkele garantie op fatsoenlijk weer.
.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:20
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-05-2021 19:25
Roompot zuigt.

Wij hebben ons een paar jaar geleden voorgenomen daar nooit meer te boeken. Als ik mijn zoon tegen betaling achterlaat bij de miniclub om te lasergamen, verwacht ik niet dat hij twintig minuten later weer bij het huisje staat, inclusief tien minuten lopen.

Alle andere vakantieparken waar we zijn geweest, hadden altijd gratis activiteiten en dan was je ze een paar uur kwijt.
Ik ben inderdaad gewend dat je hooguit voor het materiaal betaalt, als dat iets meer / duurder is dan wat papier en lijm.
Overigens zijn wij nog nooit bij Roompot geweest, ik weet eigenlijk niet hoe vriend er op kwam precies daar te kijken. Maar het beeld qua prijzen is overal hetzelfde denk ik, dus mijn punt is toch gemaakt ;-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven