Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf met vaccin al niet te vliegen.
Zonder zou ik al helemaal niks doen.
Nu wel met eigen auto.

En ik ga normaal elk jaar minimaal 1 a 2x naar Griekenland dus ik wil echt heel graag.
Wikka schreef:
24-05-2021 19:26

Dus nee ik zou geen reis boeken, het is nog te risicovol nu en ik denk niet dat je geld terug krijgt als je niet kunt vanwege corona of quarantaine.
Echt bijna alle aanbieders hebben nu juist erg goede annuleringsvoorwaarden, bijvoorbeeld tot 2 dagen voor vertrek kosteloos annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geboekt vorige week naar Kreta.
Nu nog oranje, maar zag een vliegticket voor 90 euro dus wil daar het risico wel voor lopen. Inmiddels is de prijs alweer opgelopen vanaf 250 eur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me heel sneu te verheugen op een weekje Overijssel, verder durf ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat Santorini zonder die bizarre normale drukte wel lonkt. Maarja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet, heb helemaal geen zin in gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar Bulgarije in een all inclusive hotel. Mondkapje ergens op heb ik geen problemen mee, ben niet anders gewend van werk.
Wij zijn wel allebei gevaccineerd dan.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
24-05-2021 19:49
Ik zit me heel sneu te verheugen op een weekje Overijssel, verder durf ik niet.
:high5:
:-?
Een zebra is geen paard met strepen
Wij gaan net als vorig jaar naar Frankrijk met de auto. Wel change of scenery, maar geen vliegreis. Frankrijk is zo divers en mooi. Een ingerichte safatitent voor het luxe kampeergevoel. En ik ben Griekenlandjunk, dus zou niets liever willen dan daar weer heen. Volgende meivakantie moet het weer lukken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-05-2021 18:46
Ik ga er vanuit dat er in juni heel veel versoepeld wordt.
Zelf ga ik volgende maand naar Duitsland/Luxemburg en daar ben je gewoon welkom. Ja, mondkapjes zullen binnen nog wel moeten, maar ik ga voor de natuur en hopelijk is 't dan eindelijk 'ns terrasweer.
Duitsland mag je toch nog niet zomaar in? Testen en quarantaine toch?
Zarah schreef:
24-05-2021 21:09
Duitsland mag je toch nog niet zomaar in? Testen en quarantaine toch?
Het gele vaccinatieboekje wordt in Duitsland geaccepteerd.
Wij hebben in januari al geboekt voor augustus. Wel met eigen vervoer.

Eerste keuze was vliegen naar IJsland, tweede keuze naar Zweden inclusief wat eilanden, daar mee zouden we aan ferries en vliegtuigen vast zitten en dat hebben we toch opzij gezet.

Het is nog niet zeker of het kan, maar we waren bang om achter het net te vissen als we zouden wachten. Wel met goede annuleringsvoorwaarden.
Maatregelen ter plaatse zoals mondkapjes of reserveren voor musea Etc. Vind ik geen probleem.
Dus als het mag gaan we, heerlijk!
Maat het niet dan gaan we last minute wel iets anders zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
24-05-2021 17:30
Hangt af van wat ze inspuiten.

Bij Astra ben je vertrokken voor 3 maanden.
Bij Pfizer heb je na een maand de volgende.
Maar die tweede Astra willen ze ook versnellen. Hoe ze dat willen gaan doen weten ze nog niet.
Veel die Astra hebben gekregen loopt via de huisarts, en de tweede afspraken zijn natuurlijk allemaal al gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-05-2021 21:10
Het gele vaccinatieboekje wordt in Duitsland geaccepteerd.
Waar heb je dat gelezen? . Maar er zijn GGD die geen corona vaccinatie bijschrijven in dat boekje.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
24-05-2021 22:45
Maar die tweede Astra willen ze ook versnellen. Hoe ze dat willen gaan doen weten ze nog niet.
Veel die Astra hebben gekregen loopt via de huisarts, en de tweede afspraken zijn natuurlijk allemaal al gemaakt.
Gebruiken ze die AZ weer?
Alle reacties Link kopieren
Voor diegenen die een reis boeken:
Loop je dan niet het risico je (tweede) vaccinatie te mislopen?

In België is er opgeroepen om prioriteit te geven aan je vaccin en zou het niet mogelijk zijn het te verschuiven owv vakantie.
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
24-05-2021 23:39
Voor diegenen die een reis boeken:
Loop je dan niet het risico je (tweede) vaccinatie te mislopen?

In België is er opgeroepen om prioriteit te geven aan je vaccin en zou het niet mogelijk zijn het te verschuiven owv vakantie.
Ik ben afgelopen week uitgenodigd (in België).

Ik kon desnoods een maand schuiven met de datum van mijn 2 prikken.


Zolang ik geen trip van 3 maand naar Thaïland of Australië had geboekt was er dus geen enkel probleem.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wij blijven net als vorig jaar in Nederland. Geen zin in testgedoe vooraf of lastminute toch niet kunnen gaan bij klachten of ander gedoe. Ikvheb op 2 plekken in nl iets flexibels geboekt en we hopen op mooi weer en vakantie buitenland doen we wel weer een andere keer
Alle reacties Link kopieren
Geboekt, en in de meivakantie ook al geweest: ik ontdek de leukste Nederlandse campings. Met eigen kampeermiddel prima te betalen, zeker als je van kleinere campings houdt. Kan niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net vanavond bezig geweest met boeken (alleen accomodatie, eigen vervoer) maar helaas is er al best veel vol in de omgeving waar wij heen willen (Zuid-Frankrijk). We hebben voor Frankrijk gekozen zodat we maar twee grenzen over hoeven, dus zo weinig mogelijk kans op problemen/oponthoud.

Ik ben van eertse helft jaren 70 en verwacht me over 2 a 3 weken te kunnen aanmelden voor vaccinatie. Ik ga uit van Janssen en dan ben ik ruim op tijd klaar. Mocht het toch een ander vaccin zijn, dan ga ik ervan uit dat ik met één prik ook de grens wel over kom.

Met goede annuleringsvoorwaarden durven we het wel aan zo. Ik kan nog een zomervakantie in Drenthe echt niet aan :'(
Wij hebben ook in januari al geboekt, een stacaravan op een camping in midden Frankrijk met eigen vervoer,Net als vorig jaar.
Ik wil het risico niet nemen dat als een van ons ziek wordt ( ookal is het maar een gewone verkoudheid) je vast komt te zitten . Als er nu iets gebeurd of een land gaat op oranje, mikken we alles in de auto en rijden we in een ruk terug. Dat betekende dat ik maximaal 1100 km van huis af wilde zitten. Toen was er nog keuze genoeg, nu zullen veel campings ook al vol zitten.
Aangezien TO alleenstaand is, kan ik me voorstellen dat ook zij geen 1400 km wil rijden . Maar dan zou ik voor de change of scenery toch kijken naar Luxemburg , misschien Oostenrijk of midden Frankrijk.

En in Oostenrijk ook genoeg luxe hotels die proberen om ook in de zomer toeristen te lokken.
aliva schreef:
24-05-2021 23:39
Voor diegenen die een reis boeken:
Loop je dan niet het risico je (tweede) vaccinatie te mislopen?

In België is er opgeroepen om prioriteit te geven aan je vaccin en zou het niet mogelijk zijn het te verschuiven owv vakantie.
Hier beide vaccinaties al gehad, dus geen probleem.
Man krijgt Janssen en is dus met 1 prik klaar.

Niets houdt ons nog tegen 😁
forumfossiel schreef:
25-05-2021 09:08
Wij hebben ook in januari al geboekt, een stacaravan op een camping in midden Frankrijk met eigen vervoer,Net als vorig jaar.
Ik wil het risico niet nemen dat als een van ons ziek wordt ( ookal is het maar een gewone verkoudheid) je vast komt te zitten . Als er nu iets gebeurd of een land gaat op oranje, mikken we alles in de auto en rijden we in een ruk terug. Dat betekende dat ik maximaal 1100 km van huis af wilde zitten. Toen was er nog keuze genoeg, nu zullen veel campings ook al vol zitten.
Aangezien TO alleenstaand is, kan ik me voorstellen dat ook zij geen 1400 km wil rijden . Maar dan zou ik voor de change of scenery toch kijken naar Luxemburg , misschien Oostenrijk of midden Frankrijk.

En in Oostenrijk ook genoeg luxe hotels die proberen om ook in de zomer toeristen te lokken.
Oostenrijk/Zwitserland wil ik in september doen, na de schoolvakanties. Nu wil ik gewoon een paar dagen even andere omgeving en daar volstaat 't heuvelland van Luxemburg/Duitsland inderdaad prima voor.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-05-2021 23:07
Gebruiken ze die AZ weer?
Nee alleen nog voor de tweede prik.
Alle reacties Link kopieren
zusjevanLady_Day schreef:
24-05-2021 19:27
Aaaah fijn om te horen, bedankt vr je reactie. Ja sinds dit jaar is het een bestemming van Estivant.
Ja zag ik. Ik heb ook nog zitten kijken bij estivant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven