Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Als je een voucher krijgt, krijg je dan een voucher voor het bedrag of de tickets?

Ik heb 4 tickets geboekt, maar als ik een voucher wil straks heb ik liever het bedrag zodat ik in de toekomst alleen met man op pad kan, dus maar 2 tickets.

Mijn hemel, zinnen, ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het goed als je terug vliegt vanuit Malaga Nederland dan ook een test verplicht voor vertrek naar Nederland, ook voor gevaccineerden?
Felidaes schreef:
09-06-2021 07:34
Als je een voucher krijgt, krijg je dan een voucher voor het bedrag of de tickets?

Ik heb 4 tickets geboekt, maar als ik een voucher wil straks heb ik liever het bedrag zodat ik in de toekomst alleen met man op pad kan, dus maar 2 tickets.

Mijn hemel, zinnen, ochtend.
Wij kregen vorig jaar een voucher voor het bedrag dat onze tickets hadden gekost.
Rosalind schreef:
09-06-2021 10:01
Wij kregen vorig jaar een voucher voor het bedrag dat onze tickets hadden gekost.
Oeh, dat zou echt super fijn zijn..

Dank voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
09-06-2021 07:34
Als je een voucher krijgt, krijg je dan een voucher voor het bedrag of de tickets?

Ik heb 4 tickets geboekt, maar als ik een voucher wil straks heb ik liever het bedrag zodat ik in de toekomst alleen met man op pad kan, dus maar 2 tickets.

Mijn hemel, zinnen, ochtend.
Vorig jaar een voucher voor het hele bedrag gekregen, kon je mee doen wat je wil.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
09-06-2021 16:45
Vorig jaar een voucher voor het hele bedrag gekregen, kon je mee doen wat je wil.
Fijn, ik heb een reis naar spanje geboekt, maar ik heb denk ik geen zin in al dat gehannes met onze oudste. Daarbij ben ik ook gewoon bang dat na een jaar geen drukte op schiphol ze het samen met alle extra controles het gewoon een chaos wordt.

Wij gaan daarom een week naar de ardennen met de auto.
Felidaes schreef:
09-06-2021 16:47
Fijn, ik heb een reis naar spanje geboekt, maar ik heb denk ik geen zin in al dat gehannes met onze oudste. Daarbij ben ik ook gewoon bang dat na een jaar geen drukte op schiphol ze het samen met alle extra controles het gewoon een chaos wordt.

Wij gaan daarom een week naar de ardennen met de auto.
Maar bedoel je dat je zelf je tickets wil annuleren/inruilen voor een voucher? Weet je wel zeker dat dat kan?
Rosalind schreef:
09-06-2021 16:58
Maar bedoel je dat je zelf je tickets wil annuleren/inruilen voor een voucher? Weet je wel zeker dat dat kan?
Ik heb het ongeveer 3 keer op verschillende manieren aan de KLM gevraagd.

Ik kan dit zelfs 3 uur voor vertrek doen.
Felidaes schreef:
09-06-2021 16:59
Ik heb het ongeveer 3 keer op verschillende manieren aan de KLM gevraagd.

Ik kan dit zelfs 3 uur voor vertrek doen.
Oké, dan heb je vast tickets die annuleerbaar zijn. Misschien is dat nu gebruikelijk, dat weet ik niet.
Peertjes schreef:
09-06-2021 08:41
Begrijp ik het goed als je terug vliegt vanuit Malaga Nederland dan ook een test verplicht voor vertrek naar Nederland, ook voor gevaccineerden?
Ja, nog wel.
Rosalind schreef:
09-06-2021 17:08
Oké, dan heb je vast tickets die annuleerbaar zijn. Misschien is dat nu gebruikelijk, dat weet ik niet.
Ik heb al betaald he, dus het is een voordeel voor hen.

Als ik de voucher bij wijze van vergeet, dan hebben zij 800 euro.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
09-06-2021 17:45
Ja, nog wel.
Dank.
Wellicht dat nog veranderd ak weken. En anders toch maar vast afspraak reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Het hotel in Bulgarije dat wij al geboekt hadden is nu niet meer te boeken voor de gehele zomer. Hopelijk is het niet al te druk.
Wij hebben ook betaald voor een PCR test, omdat de EU er nog geen regels over had. Wij zijn beide volledig gevaccineerd al, dus ik hoop dat ik die 80 euro nog terug krijg.
Felidaes schreef:
09-06-2021 16:47
Fijn, ik heb een reis naar spanje geboekt, maar ik heb denk ik geen zin in al dat gehannes met onze oudste. Daarbij ben ik ook gewoon bang dat na een jaar geen drukte op schiphol ze het samen met alle extra controles het gewoon een chaos wordt.

Wij gaan daarom een week naar de ardennen met de auto.
Hoe oud is je oudste? Vanaf twaalf hoeven ze pas te testen is zojuist besloten.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-06-2021 16:05
Hoe oud is je oudste? Vanaf twaalf hoeven ze pas te testen is zojuist besloten.
Daar baal ik enorm van. Ik had gehoopt dat als volwassenen volledig gevaccineerd zijn dat een minderjarig kind daarop mee kon liften, precies pech hier dus met een kind dat net voor de vakantie 12 wordt. Testen op zich vindt kind geen probleem en als het goed is wordt dat voor vakantie ook gratis, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op de onderliggende spanning of de vakantie dan last minute wel/niet door kan gaan.

En ja, ik weet dat we ook niet zouden kunnen gaan, luxe probleem enzo.
Alle reacties Link kopieren
Is het zinvol om nu al een PCR-test te boeken, ivm eventuele drukte? Ik krijg zelf 13/7 mijn tweede vaccinatie dus ik hoef niet, maar mijn 16-jarige wel.
Onze bestemming is vooralsnog oranje, maar ik verwacht dat heel Europa tzt wel minstens geel is.
Adelaar81 schreef:
11-06-2021 16:46
Daar baal ik enorm van. Ik had gehoopt dat als volwassenen volledig gevaccineerd zijn dat een minderjarig kind daarop mee kon liften, precies pech hier dus met een kind dat net voor de vakantie 12 wordt. Testen op zich vindt kind geen probleem en als het goed is wordt dat voor vakantie ook gratis, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op de onderliggende spanning of de vakantie dan last minute wel/niet door kan gaan.

En ja, ik weet dat we ook niet zouden kunnen gaan, luxe probleem enzo.
Aii...dat is jammer inderdaad. Ik snap het wel hoor, die spanning. Persoonlijk zou ik er wel voor gaan. Goede corona-reisverzekering afsluiten en gáán. We zijn er zo erg aan toe!

Misschien wishful thinking, maar het zou me niet verbazen als die landen gewoon op groen staan in de zomer. Als iedereen gevaccineerd is, en er zijn nauwelijks besmettingen hier of op bestemming en niemand sterft meer aan COVID, voor wie spelen we dan dat toneelstukje?

Ik durf het wel aan ;)
KamilleT schreef:
11-06-2021 16:57
Is het zinvol om nu al een PCR-test te boeken, ivm eventuele drukte? Ik krijg zelf 13/7 mijn tweede vaccinatie dus ik hoef niet, maar mijn 16-jarige wel.
Onze bestemming is vooralsnog oranje, maar ik verwacht dat heel Europa tzt wel minstens geel is.
Vaak kun je gratis annuleren. Google het even, dan springen ze er vanzelf uit.
kadanz schreef:
11-06-2021 17:15
Aii...dat is jammer inderdaad. Ik snap het wel hoor, die spanning. Persoonlijk zou ik er wel voor gaan. Goede corona-reisverzekering afsluiten en gáán. We zijn er zo erg aan toe!

Misschien wishful thinking, maar het zou me niet verbazen als die landen gewoon op groen staan in de zomer. Als iedereen gevaccineerd is, en er zijn nauwelijks besmettingen hier of op bestemming en niemand sterft meer aan COVID, voor wie spelen we dan dat toneelstukje?

Ik durf het wel aan
;)
Ik sluit me bij je aan. Zeker met de aangepaste cijfers:

Nu wordt een land nog aangemerkt als 'groen' - oftewel veilig - wanneer er in de afgelopen twee weken minder dan 25 besmettingen op 100.000 mensen zijn gemeld. Dat aantal wordt verhoogd naar 50, waardoor landen sneller groen worden.

Ik ga er vanuit dat de kinderen hier eind juli niet getest hoeven te worden.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
11-06-2021 16:46
Daar baal ik enorm van. Ik had gehoopt dat als volwassenen volledig gevaccineerd zijn dat een minderjarig kind daarop mee kon liften, precies pech hier dus met een kind dat net voor de vakantie 12 wordt. Testen op zich vindt kind geen probleem en als het goed is wordt dat voor vakantie ook gratis, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op de onderliggende spanning of de vakantie dan last minute wel/niet door kan gaan.

En ja, ik weet dat we ook niet zouden kunnen gaan, luxe probleem enzo.
Maar zou je dan liever willen gaan met een kind dat mogelijk besmet is?
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
11-06-2021 17:52
Maar zou je dan liever willen gaan met een kind dat mogelijk besmet is?
Een asymptomatisch kind denk ik wel ja, de kans dat je asymptomatisch iemand besmet is minimaal en de meeste volwassenen die risico lopen zijn inmiddels al gevaccineerd.

Ik hoop maar dat tegen augustus er meerdere landen op groen staan, dan hoeft er niet getest te worden.
adelaar81 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 18:59
Reden: Aanvulling
14.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-06-2021 17:17
Vaak kun je gratis annuleren. Google het even, dan springen ze er vanzelf uit.
Wij hebben onze testen ook allemaal vastgelegd voor de zekerheid. Allemaal tot 24 uur van te voren (of soms nog korter) te annuleren.

We zijn volledig gevaccineerd maar krijgen vooralsnog geen Corona paspoort. Een van onze bestemmingen accepteert gele boekje, dus die test kunnen we alweer annuleren!
Adelaar81 schreef:
11-06-2021 18:55
Een asymptomatisch kind denk ik wel ja, de kans dat je asymptomatisch iemand besmet is minimaal en de meeste volwassenen die risico lopen zijn inmiddels al gevaccineerd.

Ik hoop maar dat tegen augustus er meerdere landen op groen staan, dan hoeft er niet getest te worden.
Of er getest moet worden bepaalt het land. Dat heeft verder weinig te maken met wat Nederland op groen zet.
Rosalind schreef:
11-06-2021 19:35
Of er getest moet worden bepaalt het land. Dat heeft verder weinig te maken met wat Nederland op groen zet.
Nee, het gaat dan om wat gisteren op Europees niveau af is gesproken. Gevaccineerden kunnen dan altijd testvrij reizen, welke kleurcode er dan ook geldt, en kinderen/niet-gevaccineerden:



De EU-lidstaten zijn het eens over versoepeling van de reisbeperkingen in de zomer. Het betekent onder meer dat volledig ingeënte reizigers niet meer hoeven te testen of in quarantaine hoeven te gaan.

De 27 lidstaten keurden een voorstel van de Europese Commissie goed waarin staat dat mensen die minstens twee weken volledig gevaccineerd zijn, vrij moeten kunnen reizen binnen de EU.

Reizigers vanaf 12 jaar die niet volledig zijn ingeënt, zullen wel getest moeten worden. Dat hoeft alleen niet als er wordt gereisd tussen twee zogenoemde 'groene landen', oftewel landen waar de corona-uitbraak volledig onder controle is.

Ook zijn er afspraken gemaakt over minderjarigen met twee volledig gevaccineerde ouders. Die hoeven onder de nieuwe regels niet in quarantaine omdat hun ouders gevaccineerd zijn.

https://nos.nl/artikel/2384580-gevaccin ... -binnen-eu
Alle reacties Link kopieren
Ook zijn er afspraken gemaakt over minderjarigen met twee volledig gevaccineerde ouders. Die hoeven onder de nieuwe regels niet in quarantaine omdat hun ouders gevaccineerd zijn.

Neem toch aan als er één ouder is en die gevaccineerd is hetzelfde geldt?
En minderjarig als in 18- of 12- ?

Vraag het voor alle zekerheid want door al die regels weet ik het soms niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven