Ik ga op reis en ik neem mee.... (Landal)

10-06-2021 22:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (ik + man + peuter + baby) gaan binnenkort naar Landal het Land van Bartje.

Het is ongeveer een eeuw geleden dat ik op zo'n vakantiepark ben geweest.
Volgens mij is zo'n beetje alles wat je nodig hebt daar wel aanwezig, dus is het gewoon een tas kleding inpakken en gaan?
(Plus een volksverhuizing aan babyspullen natuurlijk)

Of zijn er nog gouden tips voor onze inpaklijst?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
In de luiertijd namen we altijd boterhamzakjes mee om de poepluiers luchtdicht in te verpakken en die verzamelden we dan in 1 vuilnisbakje (in de wc meestal) zodat niet het hele huisje stonk; want de vuilniscontainers staan niet altijd dichtbij. Verder inderdaad handzeep en handdoekjes voor alle wc's / badkamers en hygiënische doekjes. Oh ja, die extra koekenpan is ook aan te raden. Altijd heel tevreden geweest over de kinderbungalows maar dit jaar gaan we voor het eerst naar een gewoon huisje. Fijne vakantie!
lux- schreef:
11-06-2021 14:09
Of je koopt gewoon pas koffie als je er bent? Ik geloof dat ik nu eindelijk snap waarom mensen zo gestresst raken van op vakantie gaan :lol: zo zou ik ook gestresst raken.

Wij nemen wat kleding mee en misschien het favoriete speelgoed. We redden ons altijd prima. Je hebt zo weinig nodig.

We kopen ook nooit echt bij ofzo. Kinderen vermaken zich desnoods met een pan en een pollepel, dus ik heb alsnog altijd teveel mee en pak nog niet de helft van wat hier genoemd wordt :P
Grappig dat je mijn post eruit haalt :-)
Want ik neem volgens mij ook erg weinig mee, als ik de berichten zo lees. Maar wel koffie!

Maar voor mij is een kopje koffie bij aankomst ontspanning. En als ik de verkeerde koffie bij me heb lopen we gewoon even naar t terras. Geen stress. :-)
Alle reacties Link kopieren
Een blik bruine bonen ;-) !
óu sont les neiges d'antan

5 gram wiet, anders loop ik me rot te zoeken naar de dichtstbijzijnde coffeeshop.
Wel het stekkerblok even testen voor je 'm meeneemt. Mijn zoom (18) nam eens een stekkerblok mee op familie vakantie maar een huisje om al z'n apparaten op te kunnen laden, hij stopt 't stekkerblok in het stopcontact, nog niet eens een apparaat erin en *poef* zekeringen eruit!
Toen mijn kinderen klein waren, waren ze erg ondernemend en snel. Dat was geen goede combinatie met stopcontacten vlak bij de grond. Toen ben ik een paar jaar op vakantie geweest met afdekplaatjes voor het stopcontact.
flipje2 schreef:
11-06-2021 15:03
Ja we hebben ook maximaal dingen bij besteld ter plekke.

Als het goed is staat er dus al een tweede kinderbedje, een kinderstoel en een box klaar in het huisje! :worship:

En boodschappen inderdaad... dat halen we daar wel.

Topic was bedoeld voor die typische dingen die je net mist als je daar bent.
De stekkerdoos vind ik wel een hele goede hoor
Zelfs die stekkerdoos hier nooit gemist ondanks 4 kinderen met schermpjes
Ik neem altijd ook wat kruiden mee om mee te koken en als ik fietsen meeneem, ook een fietstas oid.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-06-2021 15:08
.
Ja maar het moet wel gezellig blijven he. Dat is met peuter op dit moment ongeveer maximaal 30 minuten hahahahaha

Dus voordat het eten op tafel staat, is zij er alweer klaar mee. Met een speeltuin / speelhoek oid erbij lukt dat vast wel, die plekjes moet ik nog een beetje ontdekken.

En ik noem hier wel gekscherend de Febo, maar ze eet zelfs momenteel geen patat meer.... :rofl:
Je woont in Amsterdam toch?

Probeer eens de Vondeltuin of de IJ-kantine. Spaghetteria vind ik ook altijd fijn, snel het eten op tafel en ze vinden kinderen die rondjes rennen geen probleem.
Op mooi weer naar House of Birds in het Diemerbos, kan ze lekker in de zandbak spelen en rondrennen. Pllek heeft ook een speelhoekje en je kunt leuk zitten in de zomer aan het water. Bij ‘Bij Storm’ zetten ze zelfs soms opblaasbadjes neer voor de kinderen. Roest is ook leuk, al is het soms wel druk daar..

Qua lunch/koffie Café Belcampo of de Blitskikker. De Kleine Parade is ook heel leuk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Maledive schreef:
11-06-2021 15:45
Grappig dat je mijn post eruit haalt :-)
Want ik neem volgens mij ook erg weinig mee, als ik de berichten zo lees. Maar wel koffie!

Maar voor mij is een kopje koffie bij aankomst ontspanning. En als ik de verkeerde koffie bij me heb lopen we gewoon even naar t terras. Geen stress. :-)
Haha tja zo zie je maar dat visies verschillen :lol: ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh, vergeet niet de boodschappenkrat met blikken unox knakworsten, gehaktballen en soep! (Die je vervolgens weer allemaal mee naar huis neemt)
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
12-06-2021 08:50
Oh, vergeet niet de boodschappenkrat met blikken unox knakworsten, gehaktballen en soep! (Die je vervolgens weer allemaal mee naar huis neemt)
En de hagelslag!
Want stel je voor dat ze ver weg in Drenthe andere hagelslag hebben ;-D
Alle reacties Link kopieren
Met een peuter neem ik ook de peuterwekker mee (mits thuis ook in gebruik).
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
12-06-2021 08:50
Oh, vergeet niet de boodschappenkrat met blikken unox knakworsten, gehaktballen en soep! (Die je vervolgens weer allemaal mee naar huis neemt)
Wij deden dat wel voor een familieweekend (3 gezinnen). Ieder zijn eigen drinken en ontbijtspullen mee, wat dan natuurlijk wel gedeeld werd. Mijn vader kwam altijd met blikken knakworst :)
Alle reacties Link kopieren
Ik neem soms een tomatenmesje mee, zodat je in elk geval één scherp mes hebt. Verder keukenrol (ook te gebruiken als vaatdoek) en idd handdoeken en theedoeken, omdat je je daar anders rot voor betaalt. En handzeep is wel echt een goede om mee te nemen. Je krijgt meestal een pakketje met afwasmiddel etc., maar zonder handzeep.

Verder vind ik het handig om olie en basiskruiden in te pakken (peper, zout en evt. andere dingen waar je veel mee kookt, zoals in mijn geval paprikapoeder, komijnzaad en oregano). Vindt het vaak zonde om dat allemaal bij opnieuw bij de plaatselijke supermarkt te halen, als je thuis nog een heleboel hebt staan. En ik ben ook zo iemand die koffie en thee meeneemt. Koffie omdat ik echt niet zonder kan (wil) bij het eerste ontbijt en thee omdat je dan verschillende smaakjes hebt. Maar bij de luxe huisjes wordt dit ook wel eens meegeleverd.

Iets waar ik zelf nooit aan had gedacht tót ik het onwijs miste: een dekentje! Landalhuisjes hebben vaak nog net twee kussens op de bank, maar geen plaids. En laat ik nou heel erg houden van onder een deken zitten. Ik heb al regelmatig met het dekbed lopen sjouwen om toch ergens onder te kunnen liggen op de bank. Als jij ook zo iemand bent, doe jezelf een lol en neem een dekentje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven