Denemarken

21-07-2021 15:19 80 berichten
Hi,
Rijkelijk laat maar we willen dit jaar toch echt even eruit.

Ik zit te kijken naar een paar dagen/midweek naar Denemarken, maar ik ken dat hele land niet.

Wij houden van wandelen, natuur, rust maar we willen zeker ook ergens lekker een hapje kunnen eten of een bezienswaardigheid te bezoeken.

Waar kunnen we het beste naar toe?

Ik zat te kijken naar Odense, is dat wat?
Is er veel wandelgelegenheid in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:11
Das duitsland toch?

Even snel gegoogled, ziet er wel mooi uit.
of de Funen eilanden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
mooiedromen schreef:
21-07-2021 16:02
Denemarken maakt elke vrijdag de nieuwe regels ivm Corona bekend en die gaan dan de zaterdag erna om 16 uur in.
Heb je daar een link van? Wij hebben Denemarken in de planning staan voor later deze zomer, maar ik zie de nieuwe regels pas gepubliceerd/bekendgemaakt op zaterdag om 16.00 uur. Als we de aankomende regels een dag eerder weten zou dat t.z.t. erg welkom zijn.

Overigens staat Nederland volgens de Europese ECDC sinds vorige donderdag op (donker)rood, maar beschouwt Denemarken ons nog altijd als geel: https://en.coronasmitte.dk/rules-and-re ... -countries
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
21-07-2021 15:58
tja die Denen... :flirting:
Yep valentinamaria,sweet memories en leuk volk :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-07-2021 16:09
Rügen misschien als je richting het noorden wil TO?
Duitsland vindt ons ook diep rood
en er was al een deelstaat dat riep om stevige grenscontroles etc
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-07-2021 16:16
Duitsland vindt ons ook diep rood
en er was al een deelstaat dat riep om stevige grenscontroles etc
Maar je mag er nog wel gewoon heen. Neem aan dat TO niet van plan was zonder vaccinatie-/test-/hersteldbewijs te gaan reizen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nighttripper schreef:
21-07-2021 16:14
Yep valentinamaria,sweet memories en leuk volk :-]
ja, ik vind Denen veel leuker dan Zweden.
wij slapen nooit.
Als we gaan zijn we allebei volledig ingeent + 2 weken.

Ik vind het moeilijk hoor.

Ik merk dat ik er gewoon echt even uit moet, klinkt verwend, maar dat is dan maar even zo.

Ik heb ook in NL gekeken, maar ik vind het van de gekke dat er veel te veel gevraagd wordt voor een paar dagen weg. Dat weiger ik echt.
Alle reacties Link kopieren
mooiedromen schreef:
21-07-2021 16:02
Voor wat je van plan bent is Denemarken heel geschikt.Ribe is een leuk stadje als je niet te ver t land in wil en dat kan je goed combineren met Romo. Denemarken maakt elke vrijdag de nieuwe regels ivm Corona bekend en die gaan dan de zaterdag erna om 16 uur in.
Dat is inderdaad een leuk plaatsje. Je kunt uitstapje maken naar de deense waddeneilanden.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:20
Als we gaan zijn we allebei volledig ingeent + 2 weken.

Ik vind het moeilijk hoor.

Ik merk dat ik er gewoon echt even uit moet, klinkt verwend, maar dat is dan maar even zo.

Ik heb ook in NL gekeken, maar ik vind het van de gekke dat er veel te veel gevraagd wordt voor een paar dagen weg. Dat weiger ik echt.
En 'gewoon' Frankrijk?
lilalinda wijzigde dit bericht op 21-07-2021 16:29
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
21-07-2021 16:17
ja, ik vind Denen veel leuker dan Zweden.
Ok,heb met Zweden minder ervaring gehad op m'n reizen.Maar de Denen die ik ontmoet heb op m'n vakanties waren wel erg prettig in omgang,en ook erg relaxed :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-07-2021 16:26
En 'gewoon ' Frankrijk?
Normandie, vanaf Honfleur naar beneden :heart:
Honey, you should see me in a crown
lilalinda schreef:
21-07-2021 16:26
En 'gewoon' Frankrijk?
Ja, zou natuurlijk ook kunnen.

Ik dacht, ik doe eens iets anders..Maar ik weet nu al voor 80% zeker dat Denemarken het in ider geval dit jaar niet gaat worden. 8-)
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-07-2021 16:29
Normandie, vanaf Honfleur naar beneden :heart:
Ja! Bijvoorbeeld. Echt mooi daar TO.
En Franse mannen zijn ook leuk hoor
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:30
Ja, zou natuurlijk ook kunnen.

Ik dacht, ik doe eens iets anders..Maar ik weet nu al voor 80% zeker dat Denemarken het in ider geval dit jaar niet gaat worden. 8-)
Ik ben groot fan van het Berchtesgadener Land en Salzburg, al zijn voor Oostenrijk wel wat bijzondere eisen nu volgens mij.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:30
Ja, zou natuurlijk ook kunnen.

Ik dacht, ik doe eens iets anders..Maar ik weet nu al voor 80% zeker dat Denemarken het in ider geval dit jaar niet gaat worden. 8-)
Wij kiezen juist dit jaar voor gewoon Frankrijk. Niet te veel eisen. Geen boot/vliegtuig. Als er iets gebeurt, laden we de auto in en zijn snel thuis
Eurus schreef:
21-07-2021 16:34
Ik ben groot fan van het Berchtesgadener Land en Salzburg, al zijn voor Oostenrijk wel wat bijzondere eisen nu volgens mij.
Oostenrijk valt wel mee toch? ‘Gewoon’ 3G: getest, gevaccineerd of genezen. Wij kunnen overal in met ons genezen-formulier.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:30
Ja, zou natuurlijk ook kunnen.

Ik dacht, ik doe eens iets anders..Maar ik weet nu al voor 80% zeker dat Denemarken het in ider geval dit jaar niet gaat worden. 8-)
Wij zijn vorig jaar in Middelfart geweest en ik vond het echt heel erg mooi. Prachtige natuur, we zaten aan de kleine Belt, je bent zo in Odense.
We hadden wel mooi weer; maar ik
zou zo weer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-07-2021 16:38
Oostenrijk valt wel mee toch? ‘Gewoon’ 3G: getest, gevaccineerd of genezen. Wij kunnen overal in met ons genezen-formulier.
Ik dacht dat je om de haverklap en voor veel attracties moest testen, maar dat is dan voor niet gevaccineerden? Klok klepel hoor, heb me er niet in verdiept verder.

Gevonden, volledig gevaccineerd is ok dus:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:30
Ja, zou natuurlijk ook kunnen.

Ik dacht, ik doe eens iets anders..Maar ik weet nu al voor 80% zeker dat Denemarken het in ider geval dit jaar niet gaat worden. 8-)

is Slovenie wat voor je?
wij slapen nooit.
Ik vraag mij sowieso hoe dat werkt, stel ik heb 2 weken vakantie.

Je hebt een negatieve test nodig om in een land te komen (kinderen) moet je dan elke 2 dagen een test laten doen?
valentinamaria schreef:
21-07-2021 16:44
is Slovenie wat voor je?
Het moet wel een beetje te rijden zijn. Omdat we niet heel lang gaan wil ik niet dagen in de auto zitten om ergens te komen.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:44
Ik vraag mij sowieso hoe dat werkt, stel ik heb 2 weken vakantie.

Je hebt een negatieve test nodig om in een land te komen (kinderen) moet je dan elke 2 dagen een test laten doen?
Dat ligt aan het land, bij veel landen is het een inreiseis zeg maar, maar in bijvoorbeeld Oostenrijk moeten kinderen dus wel testen als je ergens naar binnen wil (dierentuin oid)

In de hoofdstad Wenen moeten personen van 6 jaar of ouder in de onderstaande gelegenheden kunnen aantonen gevaccineerd, getest of genezen te zijn. Voor de rest van Oostenrijk geldt dit voor personen van 12 jaar of ouder :

Horeca-, uitgaans- en overnachtingsgelegenheden.
Recreatiefaciliteiten (b.v. dansscholen, dierentuinen).
Culturele instellingen (met uitzondering van musea, bibliotheken en archieven).
Sportfaciliteiten.
Bijeenkomsten met meer dan 100 deelnemers.
Beurzen en congressen.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
21-07-2021 16:42
Ik dacht dat je om de haverklap en voor veel attracties moest testen, maar dat is dan voor niet gevaccineerden? Klok klepel hoor, heb me er niet in verdiept verder.

Gevonden, volledig gevaccineerd is ok dus:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Nee, elke van de 3G’s is goed. Dus niet alleen een test, maar ook gevaccineerd of genezen is oké. Als je een bewijs hebt dat je gevaccineerd bent of al corona gehad hebt, hoef je niet te testen.
Wij hebben corona gehad dus is super-fijn (want we vaccineren niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x geweest in de zomervakantie, met een jong kind (8 a 10 jaar), wij hebben het heel leuk gehad! Prachtige stranden, veel groter en rustiger dan in Nederland, heel aardige mensen. Ik vond het ook niet opvallend duurder dan hier.
We zijn in Ribe en Ringkøbing geweest. Natuurlijk hebben we legoland bezocht, en allerlei verschillende stadjes. Odense was bijvoorbeeld erg leuk met het HC Andersen museum, met de veerboot naar Fanø is ook een aanrader. Verder nog een vikingdorp bezocht, en nog wat kneuterige dingen zoals kaarsen maken gedaan, wat grappig genoeg heel erg in de smaak viel bij kind (die normaal liever computert dan knutselt), kennelijk kom je in een soort hele relaxte vibe daar 😂
Oja, mijn man vond het erg leuk dat je op sommige stukken strand gewoon met de auto mag rijden 😆
"Who would've thought it?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven