Denemarken

21-07-2021 15:19 80 berichten
Hi,
Rijkelijk laat maar we willen dit jaar toch echt even eruit.

Ik zit te kijken naar een paar dagen/midweek naar Denemarken, maar ik ken dat hele land niet.

Wij houden van wandelen, natuur, rust maar we willen zeker ook ergens lekker een hapje kunnen eten of een bezienswaardigheid te bezoeken.

Waar kunnen we het beste naar toe?

Ik zat te kijken naar Odense, is dat wat?
Is er veel wandelgelegenheid in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-07-2021 17:22
Nee, elke van de 3G’s is goed. Dus niet alleen een test, maar ook gevaccineerd of genezen is oké. Als je een bewijs hebt dat je gevaccineerd bent of al corona gehad hebt, hoef je niet te testen.
Wij hebben corona gehad dus is super-fijn (want we vaccineren niet).
Je moet wel nog aan antilichamentest doen dan die 90 dagen geldig is.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken staat hier wel echt nog op het lijstje! Lijkt me heerlijk, de rust, de ruimte. En sowieso legoland en Tivoli bezoeken :)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-07-2021 16:26
En 'gewoon' Frankrijk?
Alsof dat hetzelfde is?
Ik snap niet dat je überhaupt komt mededelen dat je er niets aan vindt.

To, Denemarken heeft zeker hele mooie plekken. Ik weet niet welke delen je nog meer in gedachten had.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 16:00
Hmmm, ik ben denk ik niet overtuigd.

Misschien een keer als we met pensioen zijn ofzo.

U bent door onbekenden op internet best makkelijk te beinvloeden vind ik.

Ik ben nog nooit in Denemarken geweest, maar het lijkt mij een veilig, ruim en schoon land. Nergens zit je verder dan 52 kilometer van de kust, veel duinen, ruim 400 eilanden, goede infrastructuur, gelukkig een niet te heet of benauwd klimaat, prima!

Nederland = 416 mensen gemiddeld per vierkante kilometer
Denemarken = 135 mensen gemiddeld per vierkante kilometer

Zo lang je maar een auto hebt ben je mobiel en kun je overal heen, ook naar Duitsland of Zweden.

http://visitdenmark.com

Mensen die helemaal niets leuk of interessant vinden aan een rijk en liberaal Scandinavisch land hebben simpelweg geen interesses en/of kunnen zichzelf niet vermaken.
Voor dat soort types zijn pretparken uitgevonden. Daar kunnen ze in de rij staan en zich vol eten.
En heeft Denemarken een pretpark? JAAAAAAA!

http://topattraktioner.dk/en/experience ... ent-parks/

Dierentuinen en kastelen hebben ze ook!

http://dfds.com/nb-no/ferge/destinasjon ... traksjoner

Als mensen in heel Denemarken niks leuks, moois of interessants kunnen bedenken dan is er ook in heel Nederland niks leuks, moois of interessants voor ze. Zeer beperkt ontwikkelde en oninteressante mensen dus.
vanillethee wijzigde dit bericht op 21-07-2021 18:16
6.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To ik denk zeker dat Odense leuk is. Had even gekeken.
Zelf zijn we in Vejle geweest.
Ik wil ook nog meer van Denemarken zien.
Zweden is ook mooi maar ws te ver voor julie trip
Alle reacties Link kopieren
Bobo schreef:
21-07-2021 18:08
Alsof dat hetzelfde is?
Ik snap niet dat je überhaupt komt mededelen dat je er niets aan vindt.


To, Denemarken heeft zeker hele mooie plekken. Ik weet niet welke delen je nog meer in gedachten had.
1. TO kent volgens haar eigen woorden 'het hele land niet' dus daar kan je prima op reageren dat jou het land niet aansprak. Sterker nog, ik zou dat graag horen als ik met een dartpijltje op de wereldkaart een land heb gekozen en vervolgens zegt iedereen dat het kut is. Fijn, alle commentaar welkom.

2. De post waar Lilalinda op reageert nodig echt uit tot het geven van andere opties.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
NosceTeIpsum schreef:
21-07-2021 16:14
Heb je daar een link van? Wij hebben Denemarken in de planning staan voor later deze zomer, maar ik zie de nieuwe regels pas gepubliceerd/bekendgemaakt op zaterdag om 16.00 uur. Als we de aankomende regels een dag eerder weten zou dat t.z.t. erg welkom zijn.

Overigens staat Nederland volgens de Europese ECDC sinds vorige donderdag op (donker)rood, maar beschouwt Denemarken ons nog altijd als geel: https://en.coronasmitte.dk/rules-and-re ... -countries
Ik volg de groep Denemarken fans op Facebook. Daar zijn vaak ook mensen die het even vertalen.
Alle reacties Link kopieren
Bobo schreef:
21-07-2021 18:08
Alsof dat hetzelfde is?
Ik snap niet dat je überhaupt komt mededelen dat je er niets aan vindt.

To, Denemarken heeft zeker hele mooie plekken. Ik weet niet welke delen je nog meer in gedachten had.
Ik ben hier verre van de enige, die het land niet de moeite vind
Toch jammer als TO die geluiden niet hoort
lilalinda schreef:
21-07-2021 18:39
Ik ben hier verre van de enige, die het land niet de moeite vind
Toch jammer als TO die geluiden niet hoort
Ik hoor alle geluiden hoor.

Ik laat echt wel alle voors en tegens goed op mijn inwerken.
Alle reacties Link kopieren
Odense is zeker een leuk stadje met terrasjes, winkels en de optredens bij het Hans Christian Andersen museum.
En op Funen zijn leuke dingen te doen. Wandelen kan zeker.
Ribe en de omgeving is ook leuk, maar Ribe is veel kleiner. Al zijn de waddeneilanden daar net zo mooi als die in Nederland.
Ik vind Denemarken zeker heel leuk met jonge kinderen, alles is daar erg kindvriendelijk, de Denen zeker!
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
21-07-2021 19:30
Ik hoor alle geluiden hoor.

Ik laat echt wel alle voors en tegens goed op mijn inwerken.
Ik ging ooit naar Istrie, had ik maar een topic geopend
Blijkt dat forummers me hadden kunnen waarschuwen
lilalinda schreef:
21-07-2021 20:21
Ik ging ooit naar Istrie, had ik maar een topic geopend
Blijkt dat forummers me hadden kunnen waarschuwen
:-D ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Denemarken zeker wel de moeite waard en ik snap sowieso de Frankrijk fascinatie van veel mensen niet.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
21-07-2021 15:31
Ik vind Denemarken super, maar je moet wel houden van rust en natuur.

Gelukkig staat in de OP dat ze op zoek is naar wandelen, rust en natuur. Nou, blijkbaar toch niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-07-2021 15:30
Nou ja, het landschap is vergelijkbaar met Duitsland
Het weer slechter dan Nederland
En dan alles erg duur
Echt niet.
Duitsland is wel een leuk land om op vakantie naar toe te gaan.

Denemarken niet. Denemarken is oersaai.
girasole3 schreef:
21-07-2021 20:35
Ik vond Denemarken zeker wel de moeite waard en ik snap sowieso de Frankrijk fascinatie van veel mensen niet.

Prima! Het is er al druk zat. En mensen maar mopperen dat het een prachtig land is maar zo jammer dat er Fransen wonen.

❤️ Frankrijk❤️

Maar Denemarken lijkt me ook leuk. Ooit geweest en nog steeds de wens om nog eens te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen zou ik doen in Zweden (groene bestemming qua Corona ) of Noorwegen (kom je als toerist niet in). Denemarken is zo ongelooflijk saai.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren i. Jutland. Ribe is wel leuk. Odense ook. Fanø vonden we leuk. Maar denemarken an sich vonden we saai. Mensen mwah. Legolamf was voor kinderen wel aardig.

Noorwegen daarentegen en Zweden .. zoveel mooier.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
21-07-2021 23:01
of Noorwegen (kom je als toerist niet in).
Jawel hoor, als je volledig gevaccineerd bent. Dochter gaat er volgende maand heen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-07-2021 20:35
Ik vond Denemarken zeker wel de moeite waard en ik snap sowieso de Frankrijk fascinatie van veel mensen niet.
Denemarken is net Nederland maar dan duurder.

Frankrijk is ook leuk maar niet mijn favoriet. Behalve Corsica. Dat vond ik geweldig. Als je wil wandelen ook overigens. Super daar.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken is relaxed, rustig, schoon, fris, alles goed geregeld, kindvriendelijk en gezellig.
Misschien niet indrukwekkend qua natuur maar wel mooi. Leuke dorpjes, stadjes. Kopenhagen is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-07-2021 23:04
Jawel hoor, als je volledig gevaccineerd bent. Dochter gaat er volgende maand heen.
Mijn zoon zit er al even vanwege werk. Toen kon het niet als toerist.
En volgens mij nu nog niet. Even gekeken op de wrbsite van.m Noorse overheid : (Nederland is rood en geen groen ).

Who can travel to Norway?

You cannot travel to Norway if you are:

a tourist (does not apply to travellers from green countries or regions)
an EU/EEA citizen (including citizens of the Nordic countries) who is working or studying in Norway who is not exempt
a business traveller
a foreign citizen with a Schengen-visa who is not exempt
a person who has a leisure property in Norway but who is not a resident.

Bron : https://www.helsenorge.no/en/coronaviru ... l-travels/

Dus ik zou het maar goed nagaan Zeker met je vaccinatie en je qr code. Het is een gedoe daar. Er zijn uitzonderingen zoals vaccinaties enzo. Maar check het kort voor vertrek nog !

Mijn zoon zit er voor werk en heeft daarom een uitzondering Is volledig gevaccineerd én heeft brief van werkgever.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 21-07-2021 23:16
7.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
21-07-2021 23:04
Jawel hoor, als je volledig gevaccineerd bent. Dochter gaat er volgende maand heen.
Als ik dit zo lees niet hoor. We zijn rood voor Noorwegen. Dan moet je een goede reden hebben, zoals familiebezoek of werk oid, om er in te komen. Zomaar op vakantie is geen reden.
https://www.udi.no/en/about-the-corona- ... link-25067
Alle reacties Link kopieren
People who come from orange, red or dark red areas/countries in the EU/EEA/Schengen and the United Kingdom must fall under one of the exceptions to travel to Norway now
Exception: foreigners residing in Norway

Exception: foreigners who are resident in the EU/EEA/Schengen Area or the United Kingdom, and who are in an established relationship with a person resident in Norway

Exception: foreigners residing in the EU/EEA/Schengen area or the United Kingdom who are going to visit close family members residing in Norway

Exception: family member of an EU/EEA citizen who is going settle in Norway, or an EU/EEA citizen who is a family member of a Norwegian citizen who is going to settle in Norway

Exception: foreign students

Exceptions: foreign athletes and necessary support staff who come to Norway to participate in certain sports events

Exception: those who can commute between Nordic countries

Exceptions: foreigners who are going to have scheduled contact with their children

Exception: foreigners who have been granted a family immigration permit

Exceptions: foreigners who have special reasons that indicate that the person is given the right to enter, such as special care responsibilities for persons in Norway or other strong welfare considerations

Exceptions: some occupational groups

Exception: foreigners working offshore on a mobile or fixed installation

Exception: foreign workers who are exempt from entry restrictions upon application and decision by the Norwegian Maritime Directorate

Exceptions: foreign workers who are exempt from entry restrictions upon application and decision by the Norwegian Directorate of Agriculture

Exceptions: foreigners who are going to stopover at an airport in Norway (both in international airport transit and within Schengen)

Exceptions: foreigners who is a permanent resident of Svalbard, or who needs to travel through the Norwegian mainland on his way to or from work or residence on Svalbard

Exceptions: foreigners working in critical societal functions

Exceptions: foreigners with an invitation from the Norwegian authorities and employees in international organizations

Voor zover ik weet valt toerisme er niet onder.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-07-2021 18:39
Ik ben hier verre van de enige, die het land niet de moeite vind
Toch jammer als TO die geluiden niet hoort
Haar vraag was helemaal niet of ze wel of niet moet gaan.
En wat ze zoekt vindt je daar gewoon. En ik vind het mooi en niet op Nederland lijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven