Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
21-07-2021 22:31
Ik kan door een ffp2 masker nauwelijks ademhalen ivm astma, mag ik dan een masker met filter dragen?
Wij zijn een week geleden door Duitsland gereden. Er waren onderweg tankstations die een bordje hadden dat ze klanten zonder ffp2 mondkapje niet bedienen. Dus ze nemen dat erg serieus. Mijn man is longpatient en heeft nog maar 2 liter longinhoud en zelfs hij heeft ze gedragen. En nee dat was voor hem niet fijn maar het is even niet anders.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
21-07-2021 22:27
op https://www.einreiseanmeldung.de vind ik de mededeling:



Dus ik mag 48 uur het land in, en dan hoef ik pas een test te laten zien.
Maar er staat niet bij hoe oud die test mag zijn.

Weet iemand dat?

Het lastige is dat hotels en zo al dan niet in opdracht van de gemeente soms wel om negatieve tests vragen. Die test kun je wel overal laten doen, dat zijn antigeentesten met de uitslag na een kwartier. Als ik nu weer naar Duitsland zou gaan dan deed ik vlak over de grens even zo'n testlocatie aan en liet ik het bewijs dat je dan krijgt zien bij mijn accomodatie.
foechoer wijzigde dit bericht op 21-07-2021 22:57
0.15% gewijzigd
regenhaag schreef:
21-07-2021 22:48
Wij zijn een week geleden door Duitsland gereden. Er waren onderweg tankstations die een bordje hadden dat ze klanten zonder ffp2 mondkapje niet bedienen. Dus ze nemen dat erg serieus. Mijn man is longpatient en heeft nog maar 2 liter longinhoud en zelfs hij heeft ze gedragen. En nee dat was voor hem niet fijn maar het is even niet anders.
Zie je mij verder klagen dan?
Irregular_Choice schreef:
21-07-2021 22:34
Nee, het moet echt een ffp2 masker zijn. Iets anders mag niet. Alleen in sommige deelstaten zijn dus ook die blauwe simpele geaccepteerd. Ik weet dat ze die in Rijnland-Palts bijvoorbeeld ook accepteren. Maar van andere deelstaten weet ik het niet.
Dank je. Ik weet niet waar we overnachten, maar ga er rekening mee houden!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
21-07-2021 22:24
Het moezelgebied is groot hoor. Lang niet alles heeft onder water gestaan. En zelfs Cochem wat wel onder water stond, riep toeristen al op om vooral weer te komen.

Exactly. Ben vanochtend vertrokken uit Cochem en daar is niks meer aan de hand voor toeristen. Je loopt daar geen reddingswerkers voor de voeten of zo en alles is open. Het is er niet heel druk, dus als bezoeker ook prettig vertoeven.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort ook naar Duitsland, en ik was me ook aan het verdiepen in het soort mondkapje dat voor onze bestemming verplicht is, en waar het gedragen moet. Maar ik vind het lastig om de juiste info te vinden. Iemand een handige tip?
We gaan naar Tecklenburg in NRW.
Alle reacties Link kopieren
Ffp2-maskers eigen overal geaccepteerd, die gewone blauwe medische maskers vaak niet. En overal waar je naar binnen gaat moet je ze dragen. Daarnaast ook op stations/haltes van het OV, ook als die niet overdekt zijn.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
21-07-2021 23:23
Wij gaan binnenkort ook naar Duitsland, en ik was me ook aan het verdiepen in het soort mondkapje dat voor onze bestemming verplicht is, en waar het gedragen moet. Maar ik vind het lastig om de juiste info te vinden. Iemand een handige tip?
We gaan naar Tecklenburg in NRW.
Gewoon de ffp2 doen, die is zeker goed. En ze moeten overal gedragen worden waar je binnen bent. Dus alle winkels, restaurants, OV, noem maar op. Vanaf 6 jaar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Prima, dank jullie wel. Ik had al een paar doosjes besteld, komt dus helemaal goed!
Wij reizen over een maand naar Duitsland met 2 kinderen tussen 6 en 8 jaar oud. Wij zijn tegen die tijd 2 weken gevaccineerd. De kinderen moeten worden getest.

Wanneer is het handig om onze reis aan te melden? Vlak voor vertrek? Ik lees namelijk dat het bewijs (vaccinatiebewijs of testbewijs) moet worden geüpload. En een testbewijs van de kinderen hebben we natuurlijk pas vlak van tevoren.

En is het dan ook zo dat de kinderen elke paar dagen (even afhankelijk van hoe oud de resultaten mogen zijn) zich moeten laten testen voor toegang tot restaurants etc?
anoniem_359830 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 19:51
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In bepaalde regio's moet je ook een negatieve test (max 24 uur oud) kunnen laten zien om restaurants binnen te komen (tenzij je een vaccinatiebewijs hebt). Gelukkig is het in Duitsland goed geregeld en kun je je overal laten testen. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
22-07-2021 07:09
Wij reizen over een paar weken naar Duitsland met kinderen tussen 6 en 12 jaar oud. Wij zijn tegen die tijd 2 weken gevaccineerd. De kinderen moeten worden getest.

Wanneer is het handig om onze reis aan te melden? Vlak voor vertrek? Ik lees namelijk dat het bewijs (vaccinatiebewijs of testbewijs) moet worden geüpload. En een testbewijs van de kinderen hebben we natuurlijk pas vlak van tevoren.

En is het dan ook zo dat de kinderen elke paar dagen (even afhankelijk van hoe oud de resultaten mogen zijn) zich moeten laten testen voor toegang tot restaurants etc?
Testen voor restaurants enz is niet nodig. Al kan het natuurlijk zo maar zijn dat er iets veranderd weer. Ik meld me altijd een dag van tevoren aan. Maar met die testen zou ik het gewoon doen als je die uitslagen hebt. Voor jezelf kan je wel gewoon al aanmelden natuurlijk. Let er wel op dat het testresultaat in het Duits, Engels, Spaans, Frans of Italiaans moet zijn. Ik weet niet wat ze bij testen voor je reis doen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
21-07-2021 23:44
Prima, dank jullie wel. Ik had al een paar doosjes besteld, komt dus helemaal goed!
Ik heb ook een doosje besteld maar wat zijn die krengen duur zeg...

En ik lees hier en daar dat je je niet hoeft te registeren en/of getest hoeft te worden als je minder dan 24 uur blijft maar dat heb ik op site van de Duitse overheid niet kunnen vinden; heb ik er overheen gelezen?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken morgen (met 2 kinderen) en gaan zo allevier laten testen (antigeen). Blijven twee nachten en dan door naar Oostenrijk. Zit alleen nog met die mondkapjes, kan je die hier in Nederland ergens bij een winkel kopen?
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
22-07-2021 07:19
Ik heb ook een doosje besteld maar wat zijn die krengen duur zeg...

En ik lees hier en daar dat je je niet hoeft te registeren en/of getest hoeft te worden als je minder dan 24 uur blijft maar dat heb ik op site van de Duitse overheid niet kunnen vinden; heb ik er overheen gelezen?
Ik weet niet hoe duur de FFP2 maskers in NL zijn, maar in Duitsland heb je er 5 voor €5 (o.a. bij DM). Dus je zou ze daar ook nog kunnen halen.
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:13
Jij gaat op vakantie naar een gebied dat vorige week nog onder water stond, er waar honderden doden en vermisten zijn?
Na dit soort rampen is ramp nummer twee dat toeristen ineens weg blijven en er geen inkomsten zijn om de schade te herstellen.
florita schreef:
22-07-2021 07:25
Wij vertrekken morgen (met 2 kinderen) en gaan zo allevier laten testen (antigeen). Blijven twee nachten en dan door naar Oostenrijk. Zit alleen nog met die mondkapjes, kan je die hier in Nederland ergens bij een winkel kopen?
Ffp2 mondkapjes zijn inmiddels weer gewoon te koop bij de bouwmarkt, ik heb ze ook bij de Action gezien (voor duidelijk minder geld). Maar wellicht ook op allerlei andere plekken.
Alle reacties Link kopieren
Ceder schreef:
22-07-2021 08:19
Ffp2 mondkapjes zijn inmiddels weer gewoon te koop bij de bouwmarkt, ik heb ze ook bij de Action gezien (voor duidelijk minder geld). Maar wellicht ook op allerlei andere plekken.
Apotheken verkopen ze meestal ook wel.
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:13
Jij gaat op vakantie naar een gebied dat vorige week nog onder water stond, er waar honderden doden en vermisten zijn?
Ja.
Zeg dan gewoon dat je er moeite mee hebt, in plaats van zo'n passief agressieve vraag te stellen.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
21-07-2021 22:27
op https://www.einreiseanmeldung.de vind ik de mededeling:



Dus ik mag 48 uur het land in, en dan hoef ik pas een test te laten zien.
Maar er staat niet bij hoe oud die test mag zijn.

Weet iemand dat?
Ik denk dat ik het antwoord op mijn eigen vraag gevonden heb:

De duitse overheid verwijst hier naar het Robert Koch-Instituut.

"Informationen zu anerkannten Tests finden Sie hier"

en het Robert Koch institut schrijft:

[quute]Der Testnachweis muss sich auf einen Test beziehen, der maximal 48 Stunden (bei Antigen-Tests) oder 72 Stunden (PCR) zurückliegt. Für die Berechnung dieser Zeiträume ist der Zeitpunkt der Einreise maßgeblich.
[/quote]
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... Tests.html

Dus ik mag in NL een test doen, als ik dan maar binnen 48 uur (antigeen-test) 72 uur (PCR) Duitsland binnenkom.

Dus ik hoef mij niet in Duitsland te laten testen.
Irregular_Choice schreef:
21-07-2021 22:30
Als je langer dan 48 in het land blijft, moet je je binnen die eerste 48 uur laten testen daar. Als je je hier laat testen is het voor pcr 72 uur en antigeen 48 uur vanaf moment van afname.
Op websites van de duitse overheid las ik dat ik binnen 48 uur een testbewijv overleggen moet, maar ik concludeer dat de test al in Nederland afgenomen mag zijn.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
regenhaag schreef:
21-07-2021 22:48
Wij zijn een week geleden door Duitsland gereden. Er waren onderweg tankstations die een bordje hadden dat ze klanten zonder ffp2 mondkapje niet bedienen. Dus ze nemen dat erg serieus. Mijn man is longpatient en heeft nog maar 2 liter longinhoud en zelfs hij heeft ze gedragen. En nee dat was voor hem niet fijn maar het is even niet anders.
Dit was vorig jaar ook. We gingen tanken en er was iemand die geen mondkapje op had (toen mocht elk mondkapje nog) en die kon gewoon niet betalen. Ze nemen het in Duitsland zoveel serieuzer dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
22-07-2021 07:18
Testen voor restaurants enz is niet nodig.
Dit kan per deelstaat verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
22-07-2021 08:32
Apotheken verkopen ze meestal ook wel.
Dank (ook de andere reacties), ga ik zo even op zoek. Testresultaten van ons allevier vanmorgen negatief (uitslag was in 30 min binnen). Iedereen netjes aangemeld en testresultaten geüpload. De eigenaar van de airbnb accommodatie vroeg overigens vanmorgen per mail al of we een negatieve test meenamen, want die had hij nodig. Ze controleren dus in elk geval wel (op sommige plekken).

Als ik dit geweten had, hadden we onze 2 nachten in Duitsland laten schieten denk ik en gelijk doorgereden naar Oostenrijk, maar goed, alles is nu gefikst!
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
22-07-2021 09:14
Dus ik mag in NL een test doen, als ik dan maar binnen 48 uur (antigeen-test) 72 uur (PCR) Duitsland binnenkom.

Dus ik hoef mij niet in Duitsland te laten testen.

Op websites van de duitse overheid las ik dat ik binnen 48 uur een testbewijv overleggen moet, maar ik concludeer dat de test al in Nederland afgenomen mag zijn.
Klopt hoor, wij hebben dus net hier in Nederland laten testen, hij is vanaf moment van afname (dus niet uitslag!) 48 uur geldig. Wij vertrekken morgen vroeg, dus dan is hij op moment van binnenkomst nog 24 uur geldig. Dat is prima.
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
21-07-2021 23:38
Ffp2-maskers eigen overal geaccepteerd, die gewone blauwe medische maskers vaak niet. En overal waar je naar binnen gaat moet je ze dragen. Daarnaast ook op stations/haltes van het OV, ook als die niet overdekt zijn.
Wij hebben ons prima kunnen redden met de blauwe maskers. Zijn nergens op aan gesproken en Duitsers droegen ze zelf ook volop. Ook bediening in restaurants droeg vaak deze blauwe maskers, net als winkelpersoneel. Met tanken ook geen enkel probleem gehad. Wij maken geen gebruik van het OV.

De eerste accommodatie vroeg nergens na, de tweede wilde een negatieve test. Maar daar kun je in Duitsland vaak snel aan komen.

Maatregelen verschillen per deelstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven