Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Wel masker je moet dragen is afhankelijk van de besmettingen in het betreffende gebied, hier in de regio is het chirurgisch (die rechthoekige blauw/witte) of FFP-2 masker, kijk op de website van de Kreis of stad waar je heen reist. Dit kan veranderen naar gelang de besmettingen dalen of stijgen. op dit moment mag je je testen binnen 48 na aankomst in Duitsland omdat NL nog risikogebiet is, wordt NL hoogrisicogebiet of Virusvariantgebiet dan moet je je testen voordat je NL inreist. Een volledig vaccinatie mag ook, dan is testen niet nodi. Je bent pas 14 dagen na je laatste vaccinatie volledig gevaccineerd.

Testen kan in Duitsland op veel plekken, is vaak gratis maar op sommige plekken moeten niet-ingezetenen betalen, kosten zijn niet zo hoog, meestal rond de 10 12 euro. Dus zolang NL nog gewoon risikogebiet is zou ik me gewoon in Duitsland laten testen, je krijgt binnen 15 minuten de uitslag op de mail en afspraak maken hoeft niet. Even googlen of kijken op de website van de gemeente waar je heen gaat waar de teststraten zijn en wat de openingstijden zijn. Op de website van het RKI kan je kijken of NL risikogebiet is (op dit moment) of dat het wordt gewijzigd naar hoch-risikogebiet. Ben je dan binnen de afgelopen 10 dagen uit NL vertrokken dan gelden voor jou ook de strengere eisen. En je moet natuurlijk het inreisformulier invullen omdat je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft.

Mocht je in Duitsland positief testen, dan moet je daar ook in Quarantaine, je mag dan niet naar NL afreizen, wil je dat wel dan moet je hiervoor toestemming hebben van het gesundheitsambt. De boetes zijn hoog als je je verblijfplaats verlaat als je in quarantaine moet (>1000 euro)
boira wijzigde dit bericht op 22-07-2021 12:54
0.18% gewijzigd
GebieD

Bedankt voor je uitleg :)
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 12:11
GebieD

Bedankt voor je uitleg :)
Dit zijn de Duitse benamingen.. :-)
Boira schreef:
22-07-2021 12:54
Dit zijn de Duitse benamingen.. :-)
Ja, maar staat echt heel gek in een volledig Nederlandse tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren teruggekomen uit Sauerland en daar was het goed te doen. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd, dus had een negatieve antigeentest mee. Medische mondkapjes zijn geloof ik in heel Duitsland verplicht. Met een negatieve test/vaccinatiebewijs kon je binnen zitten in de horeca. Als je die niet had dan mocht je nog wel op het terras zitten.

Als je test verlopen is dan kon je makkelijk een zogenaamde lollitest laten afnemen daar. Waren gratis en ook zonder afspraak. Dus je kunt op je vakantie ook makkelijk testen laten doen als je Nederlandse antigeentest verlopen is.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Vanaf morgen is NL weer "Hochrisikogebiet" voor Duitsland, dan moet je volledig gevaccineerd zijn of test bij inreizen en 5 dagen in quarantaine en testen op dag 5.
boira wijzigde dit bericht op 22-07-2021 15:51
40.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Per morgen weer nieuwe regels


https://nos.nl/liveblog/2390277-duitsla ... prikbewijs
Alle reacties Link kopieren
dubbel
boira wijzigde dit bericht op 22-07-2021 15:42
Reden: dubbel
97.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De berichten zijn nog niet bevestigd door de autoriteiten en onduidelijk is wanneer eventuele maatregelen in zullen gaan.

Je kunt nog steeds gewoon Duitsland doorreizen met negatieve test. Wil je langer dan 24 uur verblijven dan inderdaad quarantaine indien niet volledig of niet lang genoeg gevaccineerd.
Boira schreef:
22-07-2021 15:35
Vanaf morgen is NL weer "Hochrisikogebiet" voor Duitsland, dan moet je volledig gevaccineerd zijn of test bij inreizen en 5 dagen in quarantaine en testen op dag 5.
Hoe willen ze dat dan controleren?
Helaas geen Berlijn met de puber.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval ga ik alles annuleren, ik ben volledig gevaccineerd, maar mijn kinderen niet, een is overigens pas 11.
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
22-07-2021 15:58
Hoe willen ze dat dan controleren?
Dat maakt toch niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 16:02
Helaas geen Berlijn met de puber.
Nee ik zou ook met twee van mijn kinderen naar Berlijn gaan weekje city trippen.
Baal hier echt van.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals de maatregelen zijn nog niet bevestigd en het is niet bekend wanneer deze ingaan. Hoe de maatregelen voor pubers zijn is ook nog niet bekend volgens mij.

Controleren is nauwelijks te doen, accommodaties controleren mogelijk wel op negatieve test of volledige vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
22-07-2021 15:58
Hoe willen ze dat dan controleren?
Je moet je aanmelden via het formulier voor inreizen en er wordt hier daadwerkelijk gecontroleerd middels bezoek aan "huis" en telefonisch via vaste lijn. Ze zijn hier strenger dan in NL.
Dat zou echt heel naar zijn en betekenen dat wij de vakantie moeten annuleren. Als de kinderen eerst 5 dagen in quarantaine moeten (vanaf 6 jaar zou dat dan moeten) dan houdt het op. En ik geloof ook niet dat het er binnen een paar weken weer vanaf gaat als de besmettingen niet ineens naar beneden gaan.
anoniem_359830 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 19:51
1.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-07-2021 16:14
Nogmaals de maatregelen zijn nog niet bevestigd en het is niet bekend wanneer deze ingaan. Hoe de maatregelen voor pubers zijn is ook nog niet bekend volgens mij.

Controleren is nauwelijks te doen, accommodaties controleren mogelijk wel op negatieve test of volledige vaccinatie.
klopt het is nog niet officieel, maar als de grote persbureaus dit publiceren mag je er vanuit gaan dat dit wel in werking gaat treden, misschien niet meteen morgen maar dan zal het aankomend weekend zijn. Tot nu toe klopte de berichtgeving wel hieromtrent.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 16:11
Nee ik zou ook met twee van mijn kinderen naar Berlijn gaan weekje city trippen.
Baal hier echt van.
Wat jammer!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-07-2021 16:14
Nogmaals de maatregelen zijn nog niet bevestigd en het is niet bekend wanneer deze ingaan. Hoe de maatregelen voor pubers zijn is ook nog niet bekend volgens mij.

Controleren is nauwelijks te doen, accommodaties controleren mogelijk wel op negatieve test of volledige vaccinatie.
Maatregelen gelden vanaf 6 jaar, staat allemaal in de corona-einreiseverordnung. Er wordt in Duitsland streng gecontroleerd, je quarantaineadres verlaten kan een boete van 1000,-- euro per persoon opleveren, is hier in het dorp waar ik woon gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-07-2021 16:14
Nogmaals de maatregelen zijn nog niet bevestigd en het is niet bekend wanneer deze ingaan. Hoe de maatregelen voor pubers zijn is ook nog niet bekend volgens mij.

Controleren is nauwelijks te doen, accommodaties controleren mogelijk wel op negatieve test of volledige vaccinatie.
Wij hebben een treinreis en een hotel geboekt, dat hotel gaat echt geen risico nemen en zeggen "oh Lola kom maar hoor, ben je mal jouw kinders hoeven niet in quarantaine testjes zijn goed genoeg " we gaan op hoog risico die quarantaine maatregel geldt voor personen vanaf 6 jaar he.

Ik ga het risico even niet lopen met " het wordt niet gecontroleerd "
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het over doorreis, daar wordt nauwelijks gecontroleerd. Wel bij de accommodaties, zoals ik schrijf. Misschien wat onduidelijk geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 16:02
Helaas geen Berlijn met de puber.
Kut!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik moest trouwens vorige week ook al onze beide gele boekjes bij het inchecken laten zien. En dit werd afgevinkt.
Dit was nog voor de nieuwe regels.
Boira schreef:
22-07-2021 16:22
Er wordt in Duitsland streng gecontroleerd, je quarantaineadres verlaten kan een boete van 1000,-- euro per persoon opleveren, is hier in het dorp waar ik woon gebeurd.
Maak vooral niet de klassieke Hollander-fout "ik zal me in het buitenland toch niet aan hoeven passen?". Bijvoorbeeld Singapore had (heeft?) de regel dat je 2 weken in een voorgeschreven hotelkamer moest zitten. Ging je er toch uit, dan kreeg je een boete van ongeveer E10.000,-.
Dit bleek wel effectief in de bestrijding van de besmettingen.
Over Duitsland: vergeet niet dat inreisformulier in te vullen (tenzij je alleen op directe doortocht bent) en dat Duitsland gründlich en behoorlijk gezagsgetrouw is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven