Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik hoop echt dat die strengere regels niet ingaan. Daar gaat onze vakantie. En we waren er zo aan toe na anderhalf jaar thuiswerken en de vorige 2 vakanties die ook al niet doorgingen vanwege corona. :cry: En de reisorganisatie geeft aan dat je gewoon kunt afreizen naar Duitsland dus het geld zijn we ook al kwijt. Echt balen zeg!
Al begrijp ik de Duitsers ook wel weer, ik zou willen dat onze regering wat strenger optreedt en echt zorgt dat de corona besmettingen beperkt blijven. Maar vind het voor onszelf vooral heel zuur!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
22-07-2021 17:48
De weersvoorspellingen voor Nederland zijn dit hele jaar nog niet uitgekomen zowat. Afgelopen meivakantie stond er 2 weken regen. Nou, ik ben me toch bruin geworden toen! Zo af en toe een bui, maar verder elke dag ook gewoon zon. Door de voorspellingen zou ik me niet laten tegenhouden hoor :)
Misschien heb je ook wel gelijk en zie ik het nu gewoon allemaal even niet zitten. (zo voel ik me op het moment ook, en neem daarom ook nog geen besluit)
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 21:41
Misschien heb je ook wel gelijk en zie ik het nu gewoon allemaal even niet zitten. (zo voel ik me op het moment ook, en neem daarom ook nog geen besluit)
Dat snap ik hoor :there: ik heb bewust dit jaar al vroeg iets in Nederland geboekt, omdat we vorig jaar ineens nog iets moesten boeken toen onze vakantie niet door ging. Wilde dat risico niet nog eens lopen en ben voor zekerheid gegaan. Maar dan is het wel afwachten qua weer inderdaad. Kan alle kanten op hier in Nederland. Maar tot nu toe is het eigenlijk altijd beter dan de verwachtingen. Dus mocht je toch in Nederland blijven, dan zal het hopelijk meevallen qua weer :)
Ik ben vanavond met vriendinnen in de stad wat gaan drinken. Was reuzeleuk totdat ik hoorde dat onze vakantie niet door kan gaan. We hebben 2 kinderen. Beiden pas 1 vaccin. We zouden een rondreis door Duitsland doen met als hoogtepunt Berlijn 6 nachten.
Het kan dus niet doorgaan. Ook onze vorige plannen konden niet doorgaan. Ivm herkenbaarheid deel ik niet wat onze plannen precies waren, maar reken er maar op dat al onze plannen. ook grootse plannen, allemaal niet door konden gaan vanwege Covid.
Maar nu vind ik het wel extra zuur hoor. Alle plannen waren al aangepast, en nog eens aangepast, en nog eens aangepast. Man en ik zijn beiden volledig gevaccineerd. Kinderen nog niet, maar die kans hebben ze ook niet gekregen. 2e vaccinaties kunnen niet worden vervroegd, Dus,

Ik baal gewoon enorm. Hoe kan het nou dat Nederland ineens dieprood is geworden? Toch die rottige wappies?

Ik kan wel huilen en heb dat vanavond ook even gedaan. En gescholden. Beiden kinderen zijn afgelopen jaar gestart met hun studie. Hebben beide alleen maar thuisonderwijs gehad. Hebben beiden nog een reis in het verschiet maar dit al 2 jaar uitgesteld. Wij stellen onze plannen al 1,5 jaar uit Ik ben het gewoon zo beu, ben er zo klaar mee. KutCovid. Klotewappies. Zo

Ik ben even wat minder genuanceerd denk ik. Maar ik vind dat best gerechtvaardigd. Vloekend en tierend en huilend ga ik naar bed. Grens is bereikt.

Hoe zit het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 01:35


Ik ben even wat minder genuanceerd denk ik. Maar ik vind dat best gerechtvaardigd. Vloekend en tierend en huilend ga ik naar bed. Grens is bereikt.

Hoe zit het met jullie?
Ik kan mij je boosheid ontzettend goed voorstellen, wat een teleurstelling..
Vrienden van mij hebben hetzelfde, een van hun kinderen moet 5 dagen in quarantaine, dat is gewoon geen optie.
En waarom staan we op donkerrood? Omdat onze regering het nodig vond om het nachtleven open te gooien.

Dus door te versoepelen hebben ze voor een groot deel van de bevolking even de boel op slot gegooid want we zijn nergens meer welkom. Ik ben daar zo verschrikkelijk kwaad over geweest, en wat het erge is: ik was al kwaad toen ze het besluit hadden genomen, want toen zag je het al aankomen. Zo verschrikkelijk dom en zo ontzettend vervelend voor heel veel mensen die na zo klotejaar eindelijk weer eens wat leuks in het vooruitzicht hadden. En leg het dan nog maar uit aan je kinderen....

Wij hebben zelf geen kids en gaan over twee weken volledig gevaccineerd naar Duitsland, dus we worden er zelf niet door geraakt, maar van dit soort verhalen gaat mijn hart bloeden, ik vind het zo zeg :(
Alle reacties Link kopieren
Het is ook gewoon ontzettend klote. Wij zouden vorig jaar een grote reis naar Amerika gaan maken en kwamen uiteindelijk in Callantsoog terecht…het contrast kon niet groter zijn zeg maar. Voor dit jaar op safe gegaan gelukkig met Nederland. Ik zag het in het voorjaar al aankomen, man vond dat ik me aanstelde. Onze vakantie kan gelukkig wel gewoon doorgaan. Maar snap dat het echt zuur is als je nu zo zit zoals een hoop mensen :( en dat allemaal door die versoepeling inderdaad. Ook ik zag dat al mis gaan, snap echt niet dat ze dat zelf niet hebben ingezien want nu zitten gezinnen met kinderen er vooral mee, terwijl die uiteindelijk niet voor die piek hebben gezorgd.
Ik zou het heel erg zuur vinden als je de reis naar Duitsland dan ook niet kan annuleren of een voucher kan krijgen voor het bedrag.
Weet iemand hoe dat zit?
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten ook vol spanning de officiële berichten af. Ons plan is een week Duitsland en daarna een week Oostenrijk. We hebben 3 tieners die allen 1 vaccinatie hebben. Het zou zo ontzettend balen zijn als zij eerst 5 dagen in quarantaine moeten. We gaan kijken of we het plan kunnen omgooien. Echt enorm balen voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit...
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
23-07-2021 07:32
Ik zou het heel erg zuur vinden als je de reis naar Duitsland dan ook niet kan annuleren of een voucher kan krijgen voor het bedrag.
Weet iemand hoe dat zit?
Roompot geeft aan dat als die verplichte quarantaine er komt in Duitsland voor niet-gevaccineerden vanaf 6 jaar geen reden is om te annuleren want ze kunnen in het huisje blijven met alle faciliteiten. Mijn collega gaat volgende week en die heeft het nagevraagd.

Volgens mij is het nog niet officieel door Duitsland bekendgemaakt van die quarantaine, dit zou vandaag gebeuren toch?
Joelle1980 schreef:
23-07-2021 10:37
Roompot geeft aan dat als die verplichte quarantaine er komt in Duitsland voor niet-gevaccineerden vanaf 6 jaar geen reden is om te annuleren want ze kunnen in het huisje blijven met alle faciliteiten. Mijn collega gaat volgende week en die heeft het nagevraagd.

Volgens mij is het nog niet officieel door Duitsland bekendgemaakt van die quarantaine, dit zou vandaag gebeuren toch?

Dat is echt heel zuur. Als je een week gaat dan heb je er 2 dagen iets aan. :"-(
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 01:35

Hoe zit het met jullie?
Tsja, wij zouden vorig jaar mei een specifieke reis met mijn ouders naar de VS maken, ging niet door door COVID en toen kreeg ze een hersenstaminfarct en kan ze die reis helemaal niet meer maken.
Shit happens.
Gelukkig kunnen jullie volgend jaar nog.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
21-07-2021 22:54
Zie je mij verder klagen dan?
Klaag ik dat je klaagt ;-D?
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee wanneer we officiële berichtgeving vanuit Duitsland kunnen verwachten?
Officiële berichtgeving wil ik het niet noemen, maar ik las net op de site van Bild dat de aangescherpte regels vanaf dinsdag zouden gelden… Ik wacht ook in spanning af. Ik heb een vakantie geboekt in Duitsland; vertrek aankomende maandag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, maar heb een optie staan om zaterdag te vertrekken als het zondag in zou gaan…
Ik zag het ook op 2 nieuwssites staan idd, dat het dinsdag in gaat. Ik hoop dat het klopt!
Alle reacties Link kopieren
Officiële berichtgeving, het gaat dinsdag om 00.01 in, dus als je voor dinsdag naar Duitsland kan vetrekken is er niets aan de hand.

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... n=13490888
Pffff, lees net op nu.nl een bericht dat de regels vanaf vandaag gelden… Maar jouw bericht stelt mij weer wat gerust Boira. Mag toch aannemen dat de website van het RKI de juiste info heeft
Alle reacties Link kopieren
linda101 schreef:
23-07-2021 16:00
Pffff, lees net op nu.nl een bericht dat de regels vanaf vandaag gelden… Maar jouw bericht stelt mij weer wat gerust Boira. Mag toch aannemen dat de website van het RKI de juiste info heeft
NOS meldt ook vanaf dinsdag hoor.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Nu nog even duimen dat 2 kinderen negatief testen en dan kunnen we echt gaan ontspannen….
Alle reacties Link kopieren
pff, wij vertrekken ook maandag
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 01:35
Ik ben vanavond met vriendinnen in de stad wat gaan drinken. Was reuzeleuk totdat ik hoorde dat onze vakantie niet door kan gaan. We hebben 2 kinderen. Beiden pas 1 vaccin. We zouden een rondreis door Duitsland doen met als hoogtepunt Berlijn 6 nachten.
Het kan dus niet doorgaan. Ook onze vorige plannen konden niet doorgaan. Ivm herkenbaarheid deel ik niet wat onze plannen precies waren, maar reken er maar op dat al onze plannen. ook grootse plannen, allemaal niet door konden gaan vanwege Covid.
Maar nu vind ik het wel extra zuur hoor. Alle plannen waren al aangepast, en nog eens aangepast, en nog eens aangepast. Man en ik zijn beiden volledig gevaccineerd. Kinderen nog niet, maar die kans hebben ze ook niet gekregen. 2e vaccinaties kunnen niet worden vervroegd, Dus,
Ik snap je teleurstelling en boosheid. Ik zou hetzelfde voelen. Maar kan je het niet omboeken naar een ander groen/geel gebied zonder strenge inreiseisen: Tsjechië, Slovenie, Oostenrijk, Italië? Dan maar plan C of D, maar wel nog lekker weg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij voor onszelf, maar vind het zo erg voor alle gezinnen die al die tijd zich aan de regels houden en er niks aan kunnen doen dat hun kinderen niet gevaccineerd zijn en ook uitgekeken naar de vakantie.
Het voelt zo oneerlijk, vooral omdat we al over de piek heen lijken te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik was juist aan het uitzoeken hoe het zit. Mijn dochter gaat donderdag met haar vader naar Duitsland. Ze heeft een vaccinatie gehad dus we wilden al een test boeken. De camping heeft gezegd dat ze sowieso welkom zijn, zonder testen of anderszins. Aangezien ze de camping amper af komen is 5 dagen quarantaine ook geen ramp. Vermoed ik, omdat er niemand komt controleren of ze wel echt in die tent zit.
Florence71 schreef:
23-07-2021 17:19
Ik ben blij voor onszelf, maar vind het zo erg voor alle gezinnen die al die tijd zich aan de regels houden en er niks aan kunnen doen dat hun kinderen niet gevaccineerd zijn en ook uitgekeken naar de vakantie.
Het voelt zo oneerlijk, vooral omdat we al over de piek heen lijken te zijn
Ik vind het sowieso oneerlijk voor al die tieners. Die zijn echt steeds als langste de lul van alles.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-07-2021 17:23
Ik was juist aan het uitzoeken hoe het zit. Mijn dochter gaat donderdag met haar vader naar Duitsland. Ze heeft een vaccinatie gehad dus we wilden al een test boeken. De camping heeft gezegd dat ze sowieso welkom zijn, zonder testen of anderszins. Aangezien ze de camping amper af komen is 5 dagen quarantaine ook geen ramp. Vermoed ik, omdat er niemand komt controleren of ze wel echt in die tent zit.
Nou ik zou het er dus met Duitsland niet op wagen.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven