Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
01-08-2021 23:49
Ik begrijp het zo: Alle 'ongevaccineerden' vanaf 12 jaar moeten testen bij binnenkomst. Ongeacht of ze uit rood of groen gebied komen. Dat gold eerst alleen voor vliegtuig passagiers maar nu dus voor iedereen (muv gebruikelijke uitzonderingen zoals doorreis).


Maar goed, de steeds veranderende chaotische regels van de Duitsers zijn voor ons een reden om er ver vandaan te blijven. Zodra bv. Italië tot Hochinzidenzgebiet wordt verklaard geldt er weer wel quarantaineplicht, je kunt gewoon niet vooruit plannen. Het is zelfs voor mensen die daar wonen onduidelijk, en er wordt wel degelijk gehandhaafd.
Duitsland is inderdaad echt een drama nu.
Wij komen uit Oostenrijk. Ik ga via Booking een hotel reserveren en dan kijk ik last minute of het door kan gaan.
Via Zwitserland met tussenstop in Frankrijk wordt te ver om.

Ik begrijp goed dat de Duitsers het zelf ook niet meer snappen.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien de Duitsers in hun niet-aflatende wijsheid de aanmeldsite voor toeristen in maar liefst vijftien (15) talen hebben gebouwd, behalve Nederlands (terwijl de Nederlanders wel het grootste deel van de toeristische overnachtingen in Duitsland voor hun rekening nemen) en mijn ouders zowel het Duits als het Engels niet in dusdanige mate machtig zijn dat ze dat formulier zelf kunnen invullen, zal ik dat volgende week voor ze moeten doen, als zij daar op vakantie gaan.

Wat voor informatie en documenten moet je precies uploaden of delen? Ik kan wel een 'proefrondje' draaien maar het gaat maar tot een paar dagen vooruit. Al vrij vroeg in het proces moet je een mobiel nummer opgeven waarop je een code moet ontvangen, dus dat is niet handig.

Ik denk dat ik iig de printversie in PDF met hun QR-code moet hebben (ze zijn allebei volledig gevaccineerd)? Moet iedereen zich persoonlijk aanmelden, of kunnen ze zich als stel aanmelden en kan ik in een latere stap een tweede persoon toevoegen? En moeten er ook nog ID-kaartnummers of foto's van ID-bewijzen worden geüpload, later in het proces?

Handig om dat alvast te weten voordat ik aan de slag ga, zodat ik in één keer door kan. Dus als iemand me dat kan vertellen: graag!
Alle reacties Link kopieren
heavydrizzle schreef:
03-08-2021 16:03
Aangezien de Duitsers in hun niet-aflatende wijsheid de aanmeldsite voor toeristen in maar liefst vijftien (15) talen hebben gebouwd, behalve Nederlands (terwijl de Nederlanders wel het grootste deel van de toeristische overnachtingen in Duitsland voor hun rekening nemen) en mijn ouders zowel het Duits als het Engels niet in dusdanige mate machtig zijn dat ze dat formulier zelf kunnen invullen, zal ik dat volgende week voor ze moeten doen, als zij daar op vakantie gaan.

Wat voor informatie en documenten moet je precies uploaden of delen? Ik kan wel een 'proefrondje' draaien maar het gaat maar tot een paar dagen vooruit. Al vrij vroeg in het proces moet je een mobiel nummer opgeven waarop je een code moet ontvangen, dus dat is niet handig.

Ik denk dat ik iig de printversie in PDF met hun QR-code moet hebben (ze zijn allebei volledig gevaccineerd)? Moet iedereen zich persoonlijk aanmelden, of kunnen ze zich als stel aanmelden en kan ik in een latere stap een tweede persoon toevoegen? En moeten er ook nog ID-kaartnummers of foto's van ID-bewijzen worden geüpload, later in het proces?

Handig om dat alvast te weten voordat ik aan de slag ga, zodat ik in één keer door kan. Dus als iemand me dat kan vertellen: graag!
Ik heb zojuist wel een proefrondje gedraaid, en behalve je adresgegevens, emailadres, mobiele nummer en nummer id-kaart vragen ze of je gevaccineerd, genezen of getest bent. Dat kun je aanvinken. Dan de datum waarop je aankomt, en het adres waar je gaat verblijven. Vervolgens komt er een stuk over de reden waarom je naar Duitsland gaat. Vond ik vrij vaag, vakantie staat er bijvoorbeeld niet bij. En volgens mij was het dat. Ik kwam nergens tegen dat ik iets moest uploaden. Wat ik wel vreemd vind.
Dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
03-08-2021 17:02
Ik heb zojuist wel een proefrondje gedraaid, en behalve je adresgegevens, emailadres, mobiele nummer en nummer id-kaart vragen ze of je gevaccineerd, genezen of getest bent. Dat kun je aanvinken. Dan de datum waarop je aankomt, en het adres waar je gaat verblijven. Vervolgens komt er een stuk over de reden waarom je naar Duitsland gaat. Vond ik vrij vaag, vakantie staat er bijvoorbeeld niet bij. En volgens mij was het dat. Ik kwam nergens tegen dat ik iets moest uploaden. Wat ik wel vreemd vind.
Dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik het graag!
Als je het formulier hebt opgestuurd dan word je daarna doorgestuurd om je bewijs van negatieve test/vaccinatie te uploaden. Ik heb overigens nooit een melding gehad dat dit gelukt was, mijn vriend ook niet, dus het zal wel goed gegaan zijn.
Dat stuk met die redenen waarom je in Duitsland verblijft is om te kijken of je in een uitzonderingspositie zit, bijv als je kort op familiebezoek gaat. Vakantie valt (uiteraard) niet onder de uitzonderingen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
03-08-2021 17:21
Als je het formulier hebt opgestuurd dan word je daarna doorgestuurd om je bewijs van negatieve test/vaccinatie te uploaden. Ik heb overigens nooit een melding gehad dat dit gelukt was, mijn vriend ook niet, dus het zal wel goed gegaan zijn.
Dat stuk met die redenen waarom je in Duitsland verblijft is om te kijken of je in een uitzonderingspositie zit, bijv als je kort op familiebezoek gaat. Vakantie valt (uiteraard) niet onder de uitzonderingen.
Oh fijn, dank je! Heb je een foto van je vaccinatiebewijs geüpload, of hoe heb je dat gedaan?
sjansje schreef:
03-08-2021 17:02
Ik heb zojuist wel een proefrondje gedraaid, en behalve je adresgegevens, emailadres, mobiele nummer en nummer id-kaart vragen ze of je gevaccineerd, genezen of getest bent. Dat kun je aanvinken. Dan de datum waarop je aankomt, en het adres waar je gaat verblijven. Vervolgens komt er een stuk over de reden waarom je naar Duitsland gaat. Vond ik vrij vaag, vakantie staat er bijvoorbeeld niet bij. En volgens mij was het dat. Ik kwam nergens tegen dat ik iets moest uploaden. Wat ik wel vreemd vind.
Dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik het graag!
Nummer ID hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
03-08-2021 17:44
Oh fijn, dank je! Heb je een foto van je vaccinatiebewijs geüpload, of hoe heb je dat gedaan?
Ja ik heb een foto van de internationale qr code geupload.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
03-08-2021 17:44
Oh fijn, dank je! Heb je een foto van je vaccinatiebewijs geüpload, of hoe heb je dat gedaan?
Het makkelijkst is om je papieren vaccinatiebewijs te uploaden. Die maak je hier aan: https://coronacheck.nl/nl/print/
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring, maar heb al van meerdere mensen gehoord dat ze kort na het aanmelden werden gebeld door Duitse autoriteiten om de aanmelding & regels door te spreken. Weet niet of dat standaard is maar hou er iig rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat wordt leuk dan als mijn ouders worden gebeld door de Duitse autoriteiten. Ik wens de Duitsers veel succes 😂

Maar goed om te weten dat we de printversie van de QR-code bij de hand moeten houden! Komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-07-2021 19:16

Overzichtelijke adviezen kan je hier vinden trouwens:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... pa/country
Ik kom er niet uit hier. Hoe moet ik het lezen?
Ik reis terug naar NL, zondag of maandag, in principe zonder overnachting maar het is overal chaos onderweg dus wat als het echt te laat wordt?
Kan overnachten dan wel?

En dat formulier, moet dat wel of niet als je terug reist?

Ik ben 11 dagen niet in NL geweest tegen die tijd en heb een QR code.

Kan overnachten überhaupt?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
04-08-2021 08:35
Ik kom er niet uit hier. Hoe moet ik het lezen?
Ik reis terug naar NL, zondag of maandag, in principe zonder overnachting maar het is overal chaos onderweg dus wat als het echt te laat wordt?
Kan overnachten dan wel?

En dat formulier, moet dat wel of niet als je terug reist?

Ik ben 11 dagen niet in NL geweest tegen die tijd en heb een QR code.

Kan overnachten überhaupt?
Als je volledig gevaccineerd (+2 weken) bent en kunt aantonen dat je langer dan 10 dagen niet in Nederland geweest bent mag je evt. overnachten. In dit geval hoef je je niet te laten registreren vooraf.

Als je reist met iemand die niet volledig gevaccineerd (+2 weken) is dan mag het niet; dan kun je Duitsland doorrijden, maar mag je enkel stoppen om te tanken en kort te rusten, maar mag overnachten ( of uit eten) niet. In dat geval moet degene die geen vaccinatiebewijs heeft zich wel laten registreren (ook als dat een jonger kind is).
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
04-08-2021 08:48
Als je reist met iemand die niet volledig gevaccineerd (+2 weken) is dan mag het niet; dan kun je Duitsland doorrijden, maar mag je enkel stoppen om te tanken en kort te rusten, maar mag overnachten ( of uit eten) niet. In dat geval moet degene die geen vaccinatiebewijs heeft zich wel laten registreren (ook als dat een jonger kind is).
Registreren hoeft toch niet bij doorreis (ook niet voor niet-gevaccineerden)? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
04-08-2021 11:29
Registreren hoeft toch niet bij doorreis (ook niet voor niet-gevaccineerden)? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Bij puur doorreizen hoeft het niet zover als ik kan vinden inderdaad.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
04-08-2021 11:29
Registreren hoeft toch niet bij doorreis (ook niet voor niet-gevaccineerden)? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nee, maar als je gaat overnachten omdat het te laat wordt dan vervalt de doorreisregeling. Doorreizen is Duitsland zo snel mogelijk verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
04-08-2021 08:48
Als je volledig gevaccineerd (+2 weken) bent en kunt aantonen dat je langer dan 10 dagen niet in Nederland geweest bent mag je evt. overnachten. In dit geval hoef je je niet te laten registreren vooraf.

Als je reist met iemand die niet volledig gevaccineerd (+2 weken) is dan mag het niet; dan kun je Duitsland doorrijden, maar mag je enkel stoppen om te tanken en kort te rusten, maar mag overnachten ( of uit eten) niet. In dat geval moet degene die geen vaccinatiebewijs heeft zich wel laten registreren (ook als dat een jonger kind is).
Selune: kinderen hoeven toch niet in quarantaine als ze langer dan 10 dagen in een volgens Duitsland, groen land zijn geweest?

Quantaine geldt sowieso toch enkel bij terugkeer uit rode landen (oa Nederland en Spanje)?.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
04-08-2021 14:39
Selune: kinderen hoeven toch niet in quarantaine als ze langer dan 10 dagen in een volgens Duitsland, groen land zijn geweest?

Quantaine geldt sowieso toch enkel bij terugkeer uit rode landen (oa Nederland en Spanje)?.
Quarantaine wel, maar kinderen vanaf 12 moeten wel een testbewijs (of vaccinatiebewijs) kunnen overleggen ongeacht uit welk land ze komen.
Ongevaccineerd zou ik momenteel de makkelijke weg nemen en alleen maar doorreizen.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen over een paar dagen vanuit Duitsland naar Griekenland, ik neem aan dat dat gezien wordt als doorreis? En we ons niet hoeven aanmelden? We hebben testbewijzen voor de kinderen,en vaccinatiebewijzen voor ons zelf, een een PLF formulier voor Griekenland. Mis ik nog iets :@@: ?
Alle reacties Link kopieren
Wat een irritant gedoe hebben die veel landen waaronder Duitsland toch opgetuigd. Wij zijn volledig gevaccineerd maar zoon van 12 uiteraard nog niet. Nu is het ons uiteindelijk gelukt Noorwegenbinnen te komen zonder quarantaine lijkt het er op dat zoon weer getest moet worden voor de boot overtocht van Oslo naar Kiel ook al rijden we erna in 1 keer Duitsland weer uit.
Wij hebben een screenshot van ons vaccinatiebewijs (de datum dus) ge-upload en alle formulieren (einreiscertificaat) ingevuld. tot nu toe geen enkel probleem. Onze qr codes werken uitstekend als het al wordt gevraagd. We zijn nu 10 dagen in Duitsland op rondreis, maar het is maar 1 keer echt gecheckt bij een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Afijn, Italie geel…..
En nou staat er dus op die site van buza niet wat dan….
Ik ga zondag, de 8ste rijden en red het ws niet zonder overnachting.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf maandag veranderen de regels weer, registratie is niet meer nodig. Een coronabewijs wel.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
06-08-2021 19:15
Vanaf maandag veranderen de regels weer, registratie is niet meer nodig. Een coronabewijs wel.
Vanaf zondag, tenminste dat zegt de reisapp nu. Wij gaan zondag dus dat is wel prettig.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is net terug uit Duitsland. Ze vertelde dat de halve camping vol stond met Nederlanders die allemaal na hen waren aangekomen (en zij stond er dus al tegen de regels). Nergens controle, alleen op of je wel een medisch mondkapje draagt in winkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven