Met auto naar Frankrijk, wat als uitslag test niet op tijd i

21-07-2021 21:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij gaan over 1,5 met auto naar Frankrijk. Mijn man en ik zijn volledig gevaccineerd, maar de 3 kinderen(pubers) nog niet. Volgens de regels zullen wij hen laten testen; de uitslag mag niet ouder zijn dan 24 uur. De dag voor vertrek zullen wij ze laten testen, maar wat als uitslag er niet op tijd is? Dan toch vertrekken? En dan komt hopelijk de uitslag snel...Wij willen 's morgens op tijd weg namelijk. Jullie al ervaring?
Alle reacties Link kopieren
En verder zoals gezegd: absoluut omzetten naar antigeen, hoeft niet naar lab, uitslag binnen enkele uren, kan ook gewoon via testen voor je reis, dus gratis.
tammie28 schreef:
21-07-2021 22:42
We gaan het vanzelf zien. Bedankt voor de informatie in ieder geval!
Een negatief testbewijs/vaccinatiebewijs moet je als Nederlander nu 24/7 gedurende je hele verblijf kunnen laten zien. Geen idee hoe ze dat willen gaan controleren, maar de boete is 135 euro p.p.
Dolfijn911 schreef:
21-07-2021 22:47
Wat n onzin, de Gezondheidspas is vanaf 18 jaar. De berichten vanuit de campings zijn juist positief. Je moet de pas tonen bij aankomst ( vanaf 18) en kunt daarna gewoon overal op de camping vertoeven. Qr is verder nodig voor 18+, pubers daaronder hebben verder dus alle bewegingsvrijheid, uiteraard binnen de mogelijkheden en met gezond verstand.
Nou, hier aan de middellandse zee. (La Grande Motte) niet hoor. Hier kom je nergens meer binnen zinder QR.
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:46
Er zegt nergens iemand dat je je niet moet laten testen.

Alleen hoef je niet enorm in de stress te zitten over testuitslagen die iets later zijn.
Dat laatste zei je er niet bij.

Er wordt gewoon zó vaak geroepen dat er toch niet gecontroleerd wordt als je met de auto gaat, dat ik best geloof dat er een substantiële groep is die op reis gaat zonder QR code.
Alle reacties Link kopieren
https://www.frankrijk.nl/2021/07/corona ... eisadvies/

Verder is dit n fijne site, meestal goed actueel.

@Maja, dan controleren ze daar overdreven en buiten de gestelde maatregelen om, dat lijkt me een uitzondering. Ik hoor uit de Cevennen/Ardeche hele andere verhalen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:51
Een negatief testbewijs/vaccinatiebewijs moet je als Nederlander nu 24/7 gedurende je hele verblijf kunnen laten zien. Geen idee hoe ze dat willen gaan controleren, maar de boete is 135 euro p.p.
Niet voor jongeren onder de 17. Vrienden van ons zitten er nu en ook op de site van de Franse overheid staat dat kinderen tussen de 12 en 17 uitgesloten zijn en gezindheidspas hoeven kunnen tonen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:51
Een negatief testbewijs/vaccinatiebewijs moet je als Nederlander nu 24/7 gedurende je hele verblijf kunnen laten zien. Geen idee hoe ze dat willen gaan controleren, maar de boete is 135 euro p.p.
Wel apart dat dat totaal niet is wat je terug kunt vinden in de reisinformatie over Frankrijk. Sta je mooi te kijken als je daar komt.
In de info die in NL wordt gegeven staat dat dit pas vanaf 30 augustus zo gaat zijn.

Nu is het voor ons geen enkel probleem. We zijn op de (NL) camping in Frankrijk en wandelen veel. Gaan enkel naar de supermarkt en niet naar pretparken en musea.
Maar als je daar wel van bent lijkt me dat een onaangename verrassing als je denkt goed voorbereid te zijn.
Dolfijn911 schreef:
21-07-2021 22:57
https://www.frankrijk.nl/2021/07/corona ... eisadvies/

Verder is dit n fijne site, meestal goed actueel.

@Maja, dan controleren ze daar overdreven en buiten de gestelde maatregelen om, dat lijkt me een uitzondering. Ik hoor uit de Cevennen/Ardeche hele andere verhalen.
Dese regio, (Montpellier) was samen met Herault, vorig jaar de bakermat van de Franse 2e golf. Bovendien kunnen ondernemers die wel streng controleren, meer gasten binnen laten, mag je dansvloeren en discotheken openen, kortom kan je meer geld verdienen.

Ik snap niet waarom ouders hun puber kinderen, ongevaccineerd menemen naar een land met strenge corona-regels en stijgende besmettingen. En dan ook nog eens zo onvoorbereid.

Kennelijk is die vakantie heel belangrijk......
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
21-07-2021 23:00
Wel apart dat dat totaal niet is wat je terug kunt vinden in de reisinformatie over Frankrijk. Sta je mooi te kijken als je daar komt.
In de info die in NL wordt gegeven staat dat dit pas vanaf 30 augustus zo gaat zijn.

Nu is het voor ons geen enkel probleem. We zijn op de (NL) camping in Frankrijk en wandelen veel. Gaan enkel naar de supermarkt en niet naar pretparken en musea.
Maar als je daar wel van bent lijkt me dat een onaangename verrassing als je denkt goed voorbereid te zijn.
Als volwassen Nederlander en dat is overal op Nederlandse sites terug te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
21-07-2021 23:04
Als volwassen Nederlander en dat is overal op Nederlandse sites terug te lezen.
Ja dat is ook zeker wat ik overal lees. Maar dus niet wat MajaDB zegt vanuit Frankrijk. Dat vind ik zo'n vreemd verschil.
Taartje34 schreef:
21-07-2021 23:11
Ja dat is ook zeker wat ik overal lees. Maar dus niet wat MajaDB zegt vanuit Frankrijk. Dat vind ik zo'n vreemd verschil.
Eens. Vreemd is het zeker. Maar zoals ik al aangaf, hoe strenger een ondernemer controleert, hoe meer vrijheid hij/zij heeft, en dús meerngeld verdient. Dat is ook waar de Franse overheid op aanstuurt. zelfregulering.

Vorig jaar liep het hier bijboorbeeld binnen 14 dagen.volledig uit de hand. Van 0 naar 100 besmettingen per 100.000 in 10 dagen.

Nu zegt de overheid:

"Wil je open blijven, café, restaurant, pretpark? Dan zorg maar dat er niemand besmet wordt. Eigen verandering"

Tja, dan krijg je dit soort chaotische taferelen.

Vorig jaar hebben ze op 10 augustus het franse naturistendorp in Cap d'agde elke avond om 22.00 uur dicht gedaan. Daar dreigen ze nu ook mee langs de hele kust
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 23:02
Ik snap niet waarom ouders hun puber kinderen, ongevaccineerd menemen naar een land met strenge corona-regels en stijgende besmettingen.
Mijn kind is 12, mag pas net gevaccineerd worden dus een volledige vaccinatie is niet mogelijk. Frankrijk komt opeens met dit soort bizarre test- en vaccinatie ideeen. Zelfs hun eigen bevolking is in protest.

Wij vermaken ons wel. Gevaccineerd of getest, gezondheidsverklaring op zak, met mondkapje en afhaalpizza. Vorig jaar me veiliger gevoeld in Frankrijk dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
De antigeentest kan je toch ook gratis laten afnemen als je boekt via testenvoorjereis.nl of heb ik dat verkeerd begrepen.
Superuser2020 schreef:
21-07-2021 23:32
Mijn kind is 12, mag pas net gevaccineerd worden dus een volledige vaccinatie is niet mogelijk. Frankrijk komt opeens met dit soort bizarre test- en vaccinatie ideeen. Zelfs hun eigen bevolking is in protest.

Wij vermaken ons wel. Gevaccineerd of getest, gezondheidsverklaring op zak, met mondkapje en afhaalpizza. Vorig jaar me veiliger gevoeld in Frankrijk dan in Nederland.
1: niks bizars aan hoor. Eigenlijk zijn alleen Nederland en UK bizar met het (vrijwel) loslaten vannalle regels.

2: de mening Franse bevolking is geen objectieve maatstaf. Demonstreren isnhier een volkssport.

3: je bent te gast. Verdiep je dan in 's lands gewoonten en regels, en hou je daar aan.

Het gedrag van veel Nederlanders in Frankrijk is van een dusdanig bedroevend niveau, dat ik blij ben dat ik hier met een Frans kenteken rij.
Alle reacties Link kopieren
Zerfah schreef:
21-07-2021 23:37
De antigeentest kan je toch ook gratis laten afnemen als je boekt via testenvoorjereis.nl of heb ik dat verkeerd begrepen.
Dat heb je goed begrepen. Je kunt kiezen uit antigeen of PCR. Voor Frankrijk is Antigeen voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
21-07-2021 23:42
Dat heb je goed begrepen. Je kunt kiezen uit antigeen of PCR. Voor Frankrijk is Antigeen voldoende.
Dank je wel, begon te twijfelen omdat meerdere het over €35 hadden
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:33
Nee.

Vanaf 12 testen. Mondkapjes vanaf 6. 1 meter afstand en horeca wil nu al je gezondheidspas zien.

Bovendiens stijgen de besmettingen in rap tempo. Welke regio ga je?

Ik denk dat Frankrijk vóór 1 augustus weer oranje is. Sommigw regio's zelfs wel rood.

Nee sanitaire pas is tot en met 17 jaar uitgesteld tot 30 augustus


https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reiz ... -Frankrijk


Misschien nog wel tot eind september
https://www.lindependant.fr/2021/07/21/ ... 684989.php

Ow en ik woon ook in Frankrijk.
Geen enkele horeca die mij tot nu toe om een qr code heeft gevraagd hoor
disney1 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 00:04
23.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
21-07-2021 23:11
Ja dat is ook zeker wat ik overal lees. Maar dus niet wat MajaDB zegt vanuit Frankrijk. Dat vind ik zo'n vreemd verschil.
Ik zou niet alleen op de woorden van Maja afgaan. Genoeg andere ervaringen, zal vast uitmaken waar je precies zit, maar de mensen die ik spreek ervaren het juist als ontspannen en goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zerfah schreef:
21-07-2021 23:45
Dank je wel, begon te twijfelen omdat meerdere het over €35 hadden
Ja als jet het alleen via de GGD doet ben je niet verzekerd van een snelle uitslag en zeker met de 24 uursregel in Frankrijk is dat een beetje lastig. Via de commerciële manier moet je dan wel zelf betalen maar heb je hem heel snel incl reiscertificaat.

De gratis testen worden in steeds meer regio's gestopt ivm de drukte. Vol is vol.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:46
Er zegt nergens iemand dat je je niet moet laten testen.

Alleen hoef je niet enorm in de stress te zitten over testuitslagen die iets later zijn.

Wat ík Niet begrijp: dat je vertrekt vóórdat je uitslag bekend is. Wat ga je doen als je halverwege Dijon leest dat je positief bent?

Daarnaast snap ik niet waarom mensen zo slecht voorbereid op vakantie gaan

TO dénkt dat kinderen tot 17 jaar alles kunnen, maar dat valt dus vies tegen in Frankrijk. Die kunnen straks voor elke Pizza een test gaan doen. Of door de McDrive.....
Onvoorbereid op pad gaan? Wat een onzin, wij zijn ons bewust van alle regels en houden ons daar aan. Net als velen met ons.
Het is toch niet vreemd dat wij de berichtgeving uit Frankrijk ,die beschreven staat op websites waarnaar wordt verwezen als je op vakantie wil, voor waar aannemen?
Een aantal vrienden van ons met ook pubers mee konden vandaag gewoon nog naar een strandtent. Nogmaals, we gaan het zien als we er zijn en houden ons keurig aan de regels die op dat moment van toepassing zijn.
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
22-07-2021 00:13
Onvoorbereid op pad gaan? Wat een onzin, wij zijn ons bewust van alle regels en houden ons daar aan. Net als velen met ons.
Het is toch niet vreemd dat wij de berichtgeving uit Frankrijk ,die beschreven staat op websites waarnaar wordt verwezen als je op vakantie wil, voor waar aannemen?
Een aantal vrienden van ons met ook pubers mee konden vandaag gewoon nog naar een strandtent. Nogmaals, we gaan het zien als we er zijn en houden ons keurig aan de regels die op dat moment van toepassing zijn.
Je overweegt naar Frankrijk te rijden zonder dat er een testuitslag bekend is.
Noem je dat aan de regels houden?

Wat voor ervaringen vraag je precies naar in je OP? Gaat toch gewoon over of iemand misschien weet of en waar er gecontroleerd wordt, zodat je onder eventuele boetes kan uitkomen?
Of heb ik het helemaal verkeerd?
Wat is je vraag nou precies, Tammie?
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 23:39
1: niks bizars aan hoor. Eigenlijk zijn alleen Nederland en UK bizar met het (vrijwel) loslaten vannalle regels.

2: de mening Franse bevolking is geen objectieve maatstaf. Demonstreren isnhier een volkssport.

3: je bent te gast. Verdiep je dan in 's lands gewoonten en regels, en hou je daar aan.

Het gedrag van veel Nederlanders in Frankrijk is van een dusdanig bedroevend niveau, dat ik blij ben dat ik hier met een Frans kenteken rij.
:rofl: ik snap je helemaal!
Verder ook volledig eens met wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-07-2021 00:04
Ja als jet het alleen via de GGD doet ben je niet verzekerd van een snelle uitslag en zeker met de 24 uursregel in Frankrijk is dat een beetje lastig. Via de commerciële manier moet je dan wel zelf betalen maar heb je hem heel snel incl reiscertificaat.

De gratis testen worden in steeds meer regio's gestopt ivm de drukte. Vol is vol.
De antigeentest via testenvoorjereis gaat volgens mij wel gewoon goed. Via daar de pcr test schijnt vaak drama te zijn. Tenminste, hier in de buurt.
MajaDB schreef:
21-07-2021 23:39

Het gedrag van veel Nederlanders in Frankrijk is van een dusdanig bedroevend niveau, dat ik blij ben dat ik hier met een Frans kenteken rij.
Dit vind ik een vreemde reactie. Al die regels zijn verzonnen omdat de Fransen zich niet willen laten vaccineren, in tegenstelling tot Nederlanders. Ik vraag me af wie zich hier moet schamen..

En ja, vakantiegangers die zich misdragen heb je altijd, in elk land. Op Franse campings heb je echter over het algemeen meer overlast van de Fransen dan van de Nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg, eind van de middag heb ik een antigeentest en morgenochtend voor een aantal dagen naar Frankrijk op de bonnefooi. Ik hoop geen problemen te krijgen bij hotels of horeca.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven