Met auto naar Frankrijk, wat als uitslag test niet op tijd i

21-07-2021 21:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij gaan over 1,5 met auto naar Frankrijk. Mijn man en ik zijn volledig gevaccineerd, maar de 3 kinderen(pubers) nog niet. Volgens de regels zullen wij hen laten testen; de uitslag mag niet ouder zijn dan 24 uur. De dag voor vertrek zullen wij ze laten testen, maar wat als uitslag er niet op tijd is? Dan toch vertrekken? En dan komt hopelijk de uitslag snel...Wij willen 's morgens op tijd weg namelijk. Jullie al ervaring?
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
22-07-2021 08:23
Ik volg, eind van de middag heb ik een antigeentest en morgenochtend voor een aantal dagen naar Frankrijk op de bonnefooi. Ik hoop geen problemen te krijgen bij hotels of horeca.
Is vanaf 1 augustus de pas sanitaire in de horeca

Ze kunnen je hooguit vragen om je gegevens ( naam+telefoon+tijdstip) achter te laten ivm met een besmetting
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
22-07-2021 08:47
Is vanaf 1 augustus de pas sanitaire in de horeca

Ze kunnen je hooguit vragen om je gegevens ( naam+telefoon+tijdstip) achter te laten ivm met een besmetting
Dat dacht ik ook! Voor 1 augustus ben ik alweer terug in Nederland. Mijn gegevens achterlaten vind ik geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Camping in Ardèche waar wij nu zitten begint vanaf as zaterdag met controleren bij aankomst op negatieve test/volledige vaccinatie. Als dat ok is, mag je vrij gebruik maken van alle faciliteiten op het terrein gedurende verblijf zonder nieuwe testen. Maar buiten camping is het weer anders en kan men vragen om nieuwe negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
Elmia04 schreef:
22-07-2021 23:20
Camping in Ardèche waar wij nu zitten begint vanaf as zaterdag met controleren bij aankomst op negatieve test/volledige vaccinatie. Als dat ok is, mag je vrij gebruik maken van alle faciliteiten op het terrein gedurende verblijf zonder nieuwe testen. Maar buiten camping is het weer anders en kan men vragen om nieuwe negatieve test.
Niet persoonlijk gericht op jou hoor. Maar dat is toch eigenlijk ook een ontzettende wassen neus. Want je kan dus overal komen, het oplopen en daarna op de camping weer mensen besmetten. Ik snap dat continu testen bij terugkomst op de camping niet “kan” hoor. Of in ieder geval niet heel praktisch is, alles zou kunnen natuurlijk. Maar in principe slaat die negatieve test bij aankomst dan ook nergens op, want die zegt weinig. Je kan het ook bij je tussenstop bij de benzinepomp weer opgelopen hebben, als je thuis getest bent voor vertrek. Maar goed, dat is met alles zo natuurlijk qua testen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben ik mee helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
@Tammie28: hier de dag voor vertrek via testenvoorjereis.nl een antigeentest geboekt voor de niet gevaccineerde puber en student waarvan de 4w janssen er nog nét niet op zat. Uitslag was er binnen een half uur.

Wij zitten in de Dordogne. Camping gaf aan vanaf 21-07 verplicht bij het inchecken te moeten controleren op gevaccineerd of negatieve test. Eenmalig, daarna toegang tot alle faciliteiten incl. zwembad.

Bij bezoek, buiten de camping, aan pretparken, binnenactiviteiten (musea bios etc) kan opnieuw gevraagd worden om dat te tonen. Overigens onderweg verder nergens gecontroleerd.

NB: het gekke was dat voor onze camping 1 QR code van een van de volwassenen voldoende was om in te checken. Vgm niet helemaal conform beleid…🙈
Alle reacties Link kopieren
Kisaas schreef:
24-07-2021 16:10
@Tammie28: hier de dag voor vertrek via testenvoorjereis.nl een antigeentest geboekt voor de niet gevaccineerde puber en student waarvan de 4w janssen er nog nét niet op zat. Uitslag was er binnen een half uur.

Wij zitten in de Dordogne. Camping gaf aan vanaf 21-07 verplicht bij het inchecken te moeten controleren op gevaccineerd of negatieve test. Eenmalig, daarna toegang tot alle faciliteiten incl. zwembad.

Bij bezoek, buiten de camping, aan pretparken, binnenactiviteiten (musea bios etc) kan opnieuw gevraagd worden om dat te tonen. Overigens onderweg verder nergens gecontroleerd.

NB: het gekke was dat voor onze camping 1 QR code van een van de volwassenen voldoende was om in te checken. Vgm niet helemaal conform beleid…🙈
Ja, ik heb de testen ook omgezet naar antigeen. Verwacht dan snel uitslag zodat we volgende ochtend kunnen vertrekken. Onze camping wil ook onze QR-codes eenmalig zien en daarna hoeft het niet meer. We gaan het zien! Fijne vakantie!
Taartje34 schreef:
21-07-2021 23:11
Ja dat is ook zeker wat ik overal lees. Maar dus niet wat MajaDB zegt vanuit Frankrijk. Dat vind ik zo'n vreemd verschil.
Wat MajaDB schrijft klopt niet, lees het bericht van Disney maar want daar staat het duidelijk in.

Ik had, via testen voor je reis, na 45 minuten de uitslag van mijn antigeentest. Ik ben volledig gevaccineerd maar vond dat ik pas echt op reis kon als ik ook negatief was. Was echt prima geregeld met die test. Binnen 24 uur na de test was ik in Frankrijk en ik ben aan de grens niet gecontroleerd maar in het hotel vroegen ze er wel naar.

Wat mij opgevallen is, is dat de toeristen(veelal Nederlanders) zich beter aan de regels houden dan de Fransen. Eens ook met Aardbeienslof, vaccinatiegraad is in Nederland een stuk hoger dan in Frankrijk. De Franse overheid probeert uit alle macht te zorgen dat de vaccinatiegraad omhoog gaat. Je zou denken dat de Fransen wel geleerd hebben van de eerste golf en zich nu zouden laten vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Hier Zaterdag vertrokken naar Parijs.
Hier beiden gevaccineerd , vriendin die meeging nog niet.
Vrijdagavond antigeentest bij testjezelf laten afnemen binnen uur resultaat deze in coronacheck app geladen.

Onderweg België, Frankrijk, 0 controle
Hotel niks ,winkelcentrum ,cafés restaurant niks
Alleen vandaag bij de eiffeltoren kon je niet naar binnen zonder corona pas
Alle reacties Link kopieren
Empanada schreef:
26-07-2021 00:45
Hier Zaterdag vertrokken naar Parijs.
Hier beiden gevaccineerd , vriendin die meeging nog niet.
Vrijdagavond antigeentest bij testjezelf laten afnemen binnen uur resultaat deze in coronacheck app geladen.

Onderweg België, Frankrijk, 0 controle
Hotel niks , winkelcentrum , cafés restaurant niks
Alleen vandaag bij de eiffeltoren kon je niet naar binnen zonder corona pas
Omdat dat ingaat vanaf 1 augustus!

Winkelcentra is dan weer een beslissing van de préfecture
Alle reacties Link kopieren
Cafés restaurants bars en terras vanaf 9 augustus

https://www.linternaute.com/sortir/guid ... les-dates/
Alle reacties Link kopieren
Empanada schreef:
26-07-2021 00:45

Onderweg België, Frankrijk, 0 controle
Hotel niks ,winkelcentrum ,cafés restaurant niks
Er worden steekproeven gedaan, dus helemaal zonder risico is het niet als je zonder bewijzen op pad gaat. En ieder hotel/winkelcentrum/etc kan een eigen beleid voeren of ze wel of niet controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven