Winkelen in Utrecht tips

04-08-2021 12:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met 3 pubers in de buurt van Utrecht op vakantie. Morgen willen we een dagje gaan shoppen. Iemand tips?

Wat is leuker? Hoog Catharijne of echt in de stad? Is dat op loopafstand van elkaar?
De winkels van Hoog Catharijne heb ik bekeken, maar is er in het centrum ook een Bershka, H en M, Primark?


Ook parkeertips zijn welkom. Oja en toiletten. Ik heb pds dus ook belangrijk.

Superbedankt!
Alle reacties Link kopieren
Utrecht binnenstad en HC liggen nagenoeg aan elkaar vast, het handigste vind ik om met de trein te gaan. Dan kom je direct in HC.

De primark en Berschka zitten in HC en de HM volgens mij ook.

Utrecht is echt enorm overzichtelijk en compact, daar heb je weinig hulp bij nodig vind ik, zeker als je voor de ketens gaat.
Alle reacties Link kopieren
Parkeren: park&ride. Westraven is volgens mij de snelste. Je betaalt dan 1 bedrag voor parkeren en vervoer naar het centrum.

H&m zit ook in het centrum, de Primark enzo niet. Voor pubers is Hoog Chaterijne erg leuk. Centrum en Hoog Chaterijne liggen pal naast elkaar.

Fijnste toiletten zijn in Hoog Chaterijne, bij de foodcourt. Anders is de bibliotheek op de Neude ook een optie.

Eten (vroeg je niet, zeg het toch), zeker met 3 pubers: meneer Smakers. Burgers en patat, maar dan goed. Ook vega en zelfs vegan opties.
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 04-08-2021 12:12
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en veel plezier, Utrecht is zeker met pubers hartstikke leuk om te shoppen!!
WC tips kan ik je niet aan helpen
Alle reacties Link kopieren
Als je HC uit loopt (richting stad) dan beland je op de Vredenburg en ben je in het centrum op 5 minuten afstand van de Neude (ongeveer). Ik prefereer het centrum boven Hoog Caterijne. Langs de Oude Gracht, rond Vredenburg en op de Steenweg heb je veel winkels die je noemt en nog wel meer (Only, Vero Moda, Mango, Zara). Primark zit alleen in HC. Gelukkig maar ;-) het centrum zelf vind ik niet heel groot en imo prima te belopen.

In het centrum heb je ook leuke terrasjes!

Parkeren kun je doen op een transferium (Westraven volgens mij), dan kun je met het OV naar het centrum. Ik dacht dat dat bij de prijs was inbegrepen. Parkeren in de stad is duur!

Veel plezier alvast
niekchic wijzigde dit bericht op 04-08-2021 13:06
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De grote HenM is foetsie hoor, pand staat leeg. Op HC is er nog wel een.
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
Alles ligt op loopafstand. De binnenstad, Hoog Catarijne, Vredenburg, Steenweg.

Elke kledingketen die er in NL is, heeft hier een vestiging.

Openbare wc's zijn er niet zoveel (wel in HC en station), maar er is superveel horeca.

Het makkelijkste is om met de trein te komen. Dan sta je al zowat midden in HC.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in Utrecht Overvecht gewoond. Daar kun je bij het station gratis parkeren en dan met de trein naar het centrum. Duurt 5 minuten.
Je kunt ook de bus pakken (duurt iets langer).
Parkeren in het centrum kan ook maar dat kost je een godsvermogen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Genoeg keus, zowel binnen als buiten leuke opties. Naar de toilet gaan wij meestal bij de Bijenkorf, is gratis. En als je verder het centrum gaat dan heb je ook onder andere de hema waar je naar de toilet kan. En parkeren, als je even opzoekt parkeren centrum Utrecht kan je bijvoorbeeld bij p4, voor een hele dag parkeren 15 euro. Het is wel van te voren reserveren en betalen maar ideaal.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Greebo123 schreef:
04-08-2021 12:36
De grote HenM is foetsie hoor, pand staat leeg. Op HC is er nog wel een.
Nee hoor. Op de Steenweg is hij weg, maar aan de Oudegracht zit hij nog. Op de Steenweg is nog wel een H en M voor mannen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
04-08-2021 12:46
Ik heb zelf in Utrecht Overvecht gewoond. Daar kun je bij het station gratis parkeren en dan met de trein naar het centrum. Duurt 5 minuten.
Je kunt ook de bus pakken (duurt iets langer).
Parkeren in het centrum kan ook maar dat kost je een godsvermogen.
Overvecht zou ik mijden. Lekker je auto bij Utrecht Leidsche Rijn zetten en daar de trein pakken, daar heb je ook nog een groot winkelcentrum als je in de stad niet slaagt.

Als je ook nog cultuur wilt, zou ik je auto in Vleuten zetten (mijn dorp) en voor of na de stad kasteel Haarzuilens even zien. Alleen al van de buitenkant prachtig om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
04-08-2021 13:08
Overvecht zou ik mijden. Lekker je auto bij Utrecht Leidsche Rijn zetten en daar de trein pakken, daar heb je ook nog een groot winkelcentrum als je in de stad niet slaagt.

Als je ook nog cultuur wilt, zou ik je auto in Vleuten zetten (mijn dorp) en voor of na de stad kasteel Haarzuilens even zien. Alleen al van de buitenkant prachtig om te zien!
Waarom?
Ik heb daar jaren gewoond en mijn ruitje is nog nooit ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Broodje Mario eten!!!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook je auto in Breukelen parkeren. Dat is gratis en dan met de sprinter. Duurt 10 minuutjes. Dan sta je op Utrecht CS en loop je zo Hoog Catherijne in.

Met pubers is het misschien ook leuk om de Normal (drogist) in Hoog Catherijne te bezoeken. Lekker struinen.

Eten kan je leuk in de Voorstraat of zoals eerder genoemd is Meneer Smakers of Firma Pickles (beide burgers). Laatstgenoemde zit in een schattig steegje. Als je iets simpelers wil is het falafel van het Syrische eethuisje Op Saj aan de Steenweg lekker of Poke perfect (pokebowls).
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad je auto bij winkelcentrum Leidsche Rijn zetten, bij de Jumbo. 1e 2 uur gratis en geen hoog uurtarief. En dan met de trein naar het centrum.
Mocht het regenen, dan is HC heel fijn overdekt, en voor je pubers de bekende zaken.
Beneden in het HC zit een 2theloo, dus schone toiletten (wel betaald).

Vinden jullie het overal te druk om te gaan eten, ga dan weer terug naar Leidsche Rijn. Daar heb je ook hele leuke eettentjes (tapas, Grieks, eetcafé, wijnbar, sushi).
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
04-08-2021 13:17
Waarom?
Ik heb daar jaren gewoond en mijn ruitje is nog nooit ingeslagen.
Lees de actualiteiten eens...
Alle reacties Link kopieren
Voor tienermeiden ook leuk: Urban Outfitters op de Oudegracht, flying tiger (ook Oudegracht), mss ook de Bijenkorf. En in HC Miniso en Lush. Lekker een ijsje of macarons halen bij Australian en idd broodje Mario. Zou zeker ook even richting Mariaplaats, Zadelstraat en Lijnmarkt gaan voor de wat bijzonderder winkels. Je kan ook lekker een broodje of taart eten bij Broodnodig (Mariaplaats). Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bint-el-nas schreef:
04-08-2021 13:58
Je kunt ook je auto in Breukelen parkeren. Dat is gratis en dan met de sprinter. Duurt 10 minuutjes. Dan sta je op Utrecht CS en loop je zo Hoog Catherijne in.

Met pubers is het misschien ook leuk om de Normal (drogist) in Hoog Catherijne te bezoeken. Lekker struinen.

Eten kan je leuk in de Voorstraat of zoals eerder genoemd is Meneer Smakers of Firma Pickles (beide burgers). Laatstgenoemde zit in een schattig steegje. Als je iets simpelers wil is het falafel van het Syrische eethuisje Op Saj aan de Steenweg lekker of Poke perfect (pokebowls).
Pickles is lekker.
Wel van te voren reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
04-08-2021 16:54
Lees de actualiteiten eens...
Welke actualiteiten? Zo heel lang ben ik nog niet weg en toen was het ook niet bepaald een topwijk maar het is echt prima te doen en ik ken niemand waarbij zoiets gebeurd is als een ruitje intikken. De kans is niet groter dan ergens anders in Utrecht (of waar dan ook).
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
04-08-2021 13:27
Broodje Mario eten!!!
Jaaaaa! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
04-08-2021 13:27
Broodje Mario eten!!!
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het vervoer: hou er bij de trein wel rekening mee dat je dan voor iedereen zo’n vijf euro aan reiskosten kwijt bent. Dat is dus al snel 20-25 euro. Bij een park&ride ben je veel goedkoper uit, omdat je dan maar 6 euro kwijt bent aan parkeren en vervoer samen.
Alle reacties Link kopieren
Parkeren bij de Jaarbeurs is voor een hele dag 16 tot 20 euro. Dat is zeker goedkoper dan treinkaartjes voor 4-5 personen. En veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
digijuf schreef:
04-08-2021 17:16
Voor tienermeiden ook leuk: Urban Outfitters op de Oudegracht, flying tiger (ook Oudegracht), mss ook de Bijenkorf. En in HC Miniso en Lush. Lekker een ijsje of macarons halen bij Australian en idd broodje Mario. Zou zeker ook even richting Mariaplaats, Zadelstraat en Lijnmarkt gaan voor de wat bijzonderder winkels. Je kan ook lekker een broodje of taart eten bij Broodnodig (Mariaplaats). Veel plezier!
Oh jaaa Australian! Zo sloten wij vroeger elk dagje Utrecht af met onze ouders. Lekker ijsje :heart:

Ik zit wat HC betreft mentaal nog in 2013, toen ik bij de V&D werkte. :@@: Ik ben wel nog een aantal keren op het station geweest en zag dus dat alles mega veranderd was. Wat zit er nu in de ruimte van de V&D? En is dat stuk met de Media Markt en de Erica binnen er nog?
Alle reacties Link kopieren
konwalia schreef:
04-08-2021 23:02
Oh jaaa Australian! Zo sloten wij vroeger elk dagje Utrecht af met onze ouders. Lekker ijsje :heart:

Ik zit wat HC betreft mentaal nog in 2013, toen ik bij de V&D werkte. :@@: Ik ben wel nog een aantal keren op het station geweest en zag dus dat alles mega veranderd was. Wat zit er nu in de ruimte van de V&D? En is dat stuk met de Media Markt en de Erica binnen er nog?
Primark zit nu in de oude V&D. Eric zit er nog, maar in een ander stuk. Dat gedeelte van de Mediamarkt is helemaal verbouwd/ veranderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven