Dochter voelt zich niet lekker

05-08-2021 15:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag vertrekken we voor vakantie, maar mijn dochter van 10 heeft nu buikpijn en is misselijk. Als het zo door gaat kunnen we misschien niet mee. We hebben wel annuleringsverzekering maar maak me wel zorgen en we balen ook. Deze reis hebben we 2 weken geleden geboekt. Hopelijk is ze snel beter, maar we stressen wel en niet wetende dat we ons geld terug krijgen.

Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.
Alle reacties Link kopieren
Het is pas donderdag. Wie weet is het over een paar uurtjes over. Even rustig aan en niet meteen van het ergste uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Als een arts constateert dat ze niet op vakantie kan gaan, is het (volgens mij) door je annuleringsverzekering gedekt.

Is het een vliegvakantie? Als het een autovakantie is, kun je wellicht een paar dagen later vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama over niks zeg. Misschien is ze wel een beetje zenuwachtig voor deze vakantie. Misschien is het morgenvroeg weer over. Misschien moet je even de voorwaarden van je afgesloten annuleringsverzekering lezen.
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
05-08-2021 15:49
Wat een drama over niks zeg. Misschien is ze wel een beetje zenuwachtig voor deze vakantie. Misschien is het morgenvroeg weer over. Misschien moet je even de voorwaarden van je afgesloten annuleringsverzekering lezen.

Nee ze ligt echt ziek op de bank, en elke keer Bijma spugen
Ik zou het afwachten. Misschien is het wel beter over een paar dagen. Of is ze er qua ongesteldheid vroeg bij. Je weet het niet. Daarom: eerst even aanzien en niet stressen.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het niet eens zo erg dat we niet kunnen gaan, maar we hebben wel 4500 euro betaald. Het zou echt balen zijn als dat allemaal weg is
Alle reacties Link kopieren
Een glaasje cola geven en kijken hoe het over een half uurtje gaat. Heeft ze genoeg gedronken vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Balen maar helaas herkenbaar. Is het een meisje wat snel gestrest is? Kan het vakantiestress zijn?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
05-08-2021 15:50
Nee ze ligt echt ziek op de bank, en elke keer Bijma spugen
Oké, misschien is de titel dat ze zich niet lekker voelt dan niet zo geschikt.

Maar goed, ze is misselijk en heeft buikpijn. Iets verkeerds gegeten? Of een buikgriepje? Heel rot, maar vaak wel vrij snel weer over.
Er is nu nog geen reden om aan te nemen dat ze zaterdag nog ziek is, toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ook met een dag over zijn. Wacht het nog even af en kijk in de tussentijd je annuleringsverzekering door op de voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Lucky1976 schreef:
05-08-2021 15:44
Als een arts constateert dat ze niet op vakantie kan gaan, is het (volgens mij) door je annuleringsverzekering gedekt.

Is het een vliegvakantie? Als het een autovakantie is, kun je wellicht een paar dagen later vertrekken.

Nee het is een vliegvakantie
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
05-08-2021 15:52
Balen maar helaas herkenbaar. Is het een meisje wat snel gestrest is? Kan het vakantiestress zijn?

Ze is wel snel gestrest ja. Hoogsensetief
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
05-08-2021 15:51
En ik vind het niet eens zo erg dat we niet kunnen gaan, maar we hebben wel 4500 euro betaald. Het zou echt balen zijn als dat allemaal weg is
Wat een rare redenering, je hebt neem ik aan toch juist zoveel geld betaalt omdát je zo graag wil gaan?
Maar goed, ben je altijd zo'n doemdenker?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat kinderen enorm snel kunnen opknappen. Afgelopen weekend heb ik nog telefonisch overleg gepleegd met de huisartsenpost over mijn zoon, de volgende dag sprong hij al weer rond en had hij nergens last meer van. Dus loop niet op de zaken vooruit door nu al over annuleren na te denken. Is ze misschien zenuwachtig voor de vakantie? Buikpijn kan spanningsgerelateerd zijn. Als je het niet vertrouwt even contact opnemen met de huisarts voor vertrek. Maar voor buikpijn zou ik mijn vakantie niet annuleren.

Waar gaan jullie naartoe? En met welk vervoelmiddel? Als je ergens in Zuid-Amerika door de jungle gaat trekken is het natuurlijk een heel ander verhaal dan als je naar een camping in Frankrijk rijdt met goede medische zorg in de buurt als je het nodig zou hebben.

Reken er in ieder geval op dat een annuleringsverzekering niet uitkeert bij buikpijn en misselijkheid zonder concrete diagnose. Wel als er bijvoorbeeld sprake is van een blindedarmontsteking waarvoor ze een operatie moet ondergaan. Lees goed de voorwaarden op je polis door. Je kunt ook even bellen met je verzekeraar om zeker te weten dat voldoet aan alle eisen als je over gaat tot annulering (bijvoorbeeld een doktersverklaring).
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
05-08-2021 15:53
Ze is wel snel gestrest ja. Hoogsensetief
In alle eerlijkheid: ik hoop dat jouw stress over de vakantie (of in ieder geval over het geld) niet op haar overslaat.
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
05-08-2021 15:53
Ze is wel snel gestrest ja. Hoogsensitief
Misschien toch de spanning dus. Mijn kleine zusje presteerde het zo ongeveer ieder jaar om een dag of wat voordat we op vakantie gingen ziek te worden. Buikpijn, misselijk overgeven tot aan koorts toe. Huisarts kon er nooit iets ernstigs van maken dus ging ze ziek mee op vakantie (het leek echt bijna een gewoonte te worden op den duur). Mee met de auto en caravan naar Frankrijk, maar ook mee op vliegvakantie. Meestal voelde ze zich eenmaal op de plek van bestemming 's avonds al weer een stuk beter.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Zetpil geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-08-2021 15:53
Oké, misschien is de titel dat ze zich niet lekker voelt dan niet zo geschikt.

Maar goed, ze is misselijk en heeft buikpijn. Iets verkeerds gegeten? Of een buikgriepje? Heel rot, maar vaak wel vrij snel weer over.
Er is nu nog geen reden om aan te nemen dat ze zaterdag nog ziek is, toch?

Nee maar zeker weten doen we ook niet, maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Een reis misschien afzeggen zo kort van tevoren. Meer stress denk ik aan mijn kant. Ze krijgt er nu ook hoofdpijn bij
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik niet hoogsensitief, maar ik krijg ook bijna stress van je ;)
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat ze genoeg blijft drinken, eventueel bouillon om zout binnen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als jij je drukker maakt om het geld, dan om de gezondheid van je dochter, dan lijkt het me wel meevallen met de symptomen. Anders had je al bij de huisarts aan de lijn gehangen.
Zetpil geven voor de hoofdpijn, cola of aa drink tegen de misselijkheid geven.

En het is nu donderdag, dan zal ze ongetwijfeld wel genoeg opgeknapt zijn om mee te gaan zaterdag. Ook als ze nog niet helemaal fit is.
Als je iets ernstigers vermoed (dat lees ik niet uit je berichten, maar kunnen wij niet inschatten uiteraard) toch even de huisarts contacten en eventueel een coronatest voor de zekerheid (alhoewel je die laatste waarschijnlijk toch wel voor de vlucht al hebt ingepland).
Alle reacties Link kopieren
Dus dochter is niet zo lekker maar ze geeft dus niet over, maar bijna en jullie lopen (wij zijn jij en je man?) stressend door het huis? En liepen jullie dan ook al op die manier te stressen rond inpakken etc? Want dan snap ik dat het haar even te veel wordt.
Heeft ze koorts? Al wat melk of kamillethee laten drinken of droog beschuitje laten eten om haar maag te kalmeren of wat met muntsmaak laten drinken of ruiken (dat helpt tegen misselijkheid)?

Of alleen maar druk aan het maken om het geld dat jullie kwijt zijn?
Want zo klinkt het nu wel en dat klinkt niet heel gezellig….

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven