Toverland of mondo Verde (attractie Limburg)

05-08-2021 19:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
We zijn in Limburg bij Heerlen op vakantie en willen graag naar een attractiepark. Wordt 1e keer voor de Kids van net 8 en net 5. Keuze tussen toverland en mondo Verde.
Toverland lijkt alsof de "coole" attracties zoals achtbaan niet voor hun leeftijd is. Mondo Verde lijkt op site leuk maar lees slechte recensies.
De valkenier in Valkenburg is dicht, sprookjesbos zijn we vorig jaar geweest. Kinderstad trekt ons niet ivm verplicht mondkapje hele dag.

Aanrader of andere tips? Mogelijk gaia zoo?
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen de slechte recensies dan? Zijn er jaaaaren geleden geweest en ik vond het een erg mooi aangelegd park. Weet niet of het echt gericht is op kinderen, waren toen alleen met volwassenen, dus niet echt op gelet.
ririanneke wijzigde dit bericht op 05-08-2021 19:59
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mondo verde vind ik voor kinderen niet echt leuk. Toverland juist wel, zijn ook veel attracties voor kleinere kinderen. Gaia zoo is een leuke dierentuin, maar moet je ook van houden natuurlijk.
Ik ken Mondo Verde niet maar Toverland is echt heel erg leuk! Juist voor kinderen van die leeftijd. En ook een deel binnen, wat heel fijn is bij slecht weer.
Alle reacties Link kopieren
Toverland is top! Net geweest, mooi aangelegd, mooie themawerelden, veel te doen voor jonge kinderen (de mijne zijn 5 en 6). In twee grote loodsen zijn veel dingen voor die doelgroep samengebracht, zoals een kinderachtbaan, speeltuinen, schommelschip, carousels etc. Ook een leuk heksenhuis waarin ze met toverstafjes allerlei dingen kunnen laten bewegen.
Buiten ook leuke speelplaatsen, oa met water. Leuke shows (familieshow, duikshow, Merlijn de tovenaar ontmoeten). Leuke ride vond ik Merlins Quest. Dat is een bootritje met een darkride deel, echt mooi gemaakt en indrukwekkend. Kortom, we hebben ons prima vermaakt en nog niet eens alles gedaan. Voor de grote mensen zijn er een paar flinke achtbanen, mijn man vond de Feniks top.

Minpunten: communicatie over attracties met storingen ed is slecht. Download zeker de app, zodat je niet zinloos in de rij gaat staan. Toen wij er waren viel het aantal storingen ons op, en er was een aantal dingen dicht. Kan gebeuren, maar ondanks dat ze nu minder bezoekers binnen mogen laten waren de wachtrijen bij de grote achtbanen daardoor vaak 60 - 80 min. Daar gingen we gelukkig ook niet echt voor, maar hadden we als ouders wel willen doen. De app in de gaten houden loont, dan kun je aansluiten als het minder lang duurt. Maar al met al, top! Ook zeker door de sfeer, het mooie park etc.
Alle reacties Link kopieren
Dank! Zag later na beter Googlen Dat toverland voor lengte 116 en 120 zeker mogelijkheden biedt. Top!
De slechte recensies over mondo verdo gingen over gekooide dieren ipv grote tuinen als verblijf, slecht onderhoud, vieze toiletten etc.
Alle reacties Link kopieren
Toverland wordt zo onderschat! Het is echt heel leuk voor kinderen. Aanrader. Bij Gaia zijn ook hele mooie speeltuinen met bankjes voor de ouders. Vond ik zelf heel prettig.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 05-08-2021 20:52
38.40% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de buurt van Mondo Verde en de manier waarop zij exotische dieren houden spreekt mij niet zo aan, zou ik niet echt aan mijn kinderen willen laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Toverland is zeker leuk maar ook groot, druk en overweldigend op die leeftijd en voor een eerste keer.

Jammer dat de Valkenier dicht is, dat zou echt ideaal zijn. Relaxter, omdat je een goed overzicht hebt over het park en alle attracties geschikt zijn.

Maar ook wij hebben Toverland in de planning, kinderen zijn wel pubers ondertussen.

Het is zeker een mooi pretpark, met veel geschikte attracties voor de kleinere kinderen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
05-08-2021 20:53
Toverland is zeker leuk maar ook groot, druk en overweldigend op die leeftijd en voor een eerste keer.

Jammer dat de Valkenier dicht is, dat zou echt ideaal zijn. Relaxter, omdat je een goed overzicht hebt over het park en alle attracties geschikt zijn.

Maar ook wij hebben Toverland in de planning, kinderen zijn wel pubers ondertussen.

Het is zeker een mooi pretpark, met veel geschikte attracties voor de kleinere kinderen.
Toverland (en de Valkenier maar die is dicht) is zo’n beetje het kleinste attractiepark. Overzichtelijk. Mijn zoon vond er met acht jaar al niet veel meer aan (te kort voor de coole attracties en voelde zich te groot voor die kinderattracties).

Mondo verde zou ik niet doen, niet zo leuk voor kinderen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Toen onze jongste 8 was waren we op vakantie in Limburg en hij vond Toverland toen heel leuk! Het ligt dus een beetje aan het kind.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
05-08-2021 21:14
Toen onze jongste 8 was waren we op vakantie in Limburg en hij vond Toverland toen heel leuk! Het ligt dus een beetje aan het kind.
Ja ook. En wij wonen in de buurt dus hij was er al tig keer geweest. En dan is Toverland toch snel ‘rond’ gelopen i.t.t. een park als de Efteling en Phantasialand.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Andere tip: Irrland (irrland) in Duitsland! Net over de grens bij Arcen. Echt een fantastisch park voor kinderen tot 12 jaar, én voor volwassenen (want normaal hou ik helemaal niet van uitjes met kleine kinderen, maar dit vond ik heel leuk!).
Boven de 12 jaar moeten kinderen ook met begeleiding zijn, zodat er geen groepjes vervelende tieners lopen te klieren.

Het is heel goedkoop (toen ik er was: €5 entree en gratis parkeren), je mag zelf eten mee naar binnen nemen maar je kan ook daar kopen, overal hangen BBQ's waarop je je eigen eten kan braden, overal staan ook picknicktafels zodat de volwassenen toezicht kunnen houden terwijl hun kinderen spelen maar wel zelf ook lekker kunnen zitten. Ze hebben bolderkarren te huur.
Er zijn heel veel speeltoestellen, bijna allemaal zonder elektriciteit. Hele hoge glijbanen met van die jutezakken, een maisbad, klimtouwen, een gestript echt vliegtuigje waarin alleen bankjes zitten, skelters, springkussens en nog veel meer. Er zijn ook wat ondiepe poeltjes waarin kinderen kunnen spelen dus neem zwemkleding en handdoeken enzo mee. Met Google Images krijg je wel een beetje een beeld. Veel plezier!
patsy--stone wijzigde dit bericht op 05-08-2021 21:27
2.35% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hier ook fan Irrland. Echt heel leuk voor die leeftijd. Al is het wel het leukste als het mooi weer is.
Als jullie nog even blijven ... binnenkort is er ook weer kermis in Aken. Altijd leuk met die leeftijd.

Van de 3 opties vind ik GaiaZoo voor die leeftijd het leukste. Dartledome in Kerkrade bij slecht weer ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Laatst met onze 6 jarige geweest en was echt top. Hij is wel groot, dus hij mocht in de Troy (vanaf 120m) en die is echt wel heel vet.
Ook de dwervelwind, de wilde rivier en de boomstammeters zijn erg leuk voor de (stoere) kinderen.
.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
05-08-2021 21:21
Andere tip: Irrland (irrland) in Duitsland! Net over de grens bij Arcen. Echt een fantastisch park voor kinderen tot 12 jaar, én voor volwassenen (want normaal hou ik helemaal niet van uitjes met kleine kinderen, maar dit vond ik heel leuk!).
Boven de 12 jaar moeten kinderen ook met begeleiding zijn, zodat er geen groepjes vervelende tieners lopen te klieren.

Het is heel goedkoop (toen ik er was: €5 entree en gratis parkeren), je mag zelf eten mee naar binnen nemen maar je kan ook daar kopen, overal hangen BBQ's waarop je je eigen eten kan braden, overal staan ook picknicktafels zodat de volwassenen toezicht kunnen houden terwijl hun kinderen spelen maar wel zelf ook lekker kunnen zitten. Ze hebben bolderkarren te huur.
Er zijn heel veel speeltoestellen, bijna allemaal zonder elektriciteit. Hele hoge glijbanen met van die jutezakken, een maisbad, klimtouwen, een gestript echt vliegtuigje waarin alleen bankjes zitten, skelters, springkussens en nog veel meer. Er zijn ook wat ondiepe poeltjes waarin kinderen kunnen spelen dus neem zwemkleding en handdoeken enzo mee. Met Google Images krijg je wel een beetje een beeld. Veel plezier!
Ja, die stond op nr 1! Alleen moet je nu een vaccinatie of negatief testuitslag tonen en dat gaat beetje tegen onze zin in. Plus de inreisbeperking naar Duitsland. Dus die slaan we over, ander jaartje heen!
Alle reacties Link kopieren
Gaiazoo is mooi. Toverland is ook leuk, maar wel in noordlimburg, terwijl je nu in het zuiden zit.
Alle reacties Link kopieren
Toverland is superleuk.
En Gaiazoo vond ik een hele mooie dierentuin met leuke speeltuinen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
De dierentuin in Akan (Duitsland) gaan je kinderen geweldig vinden.
http://www.euregiozoo.de/site_nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien ben ik spuit 11 :-D

Wij zijn deze week voor de 3e keer naar Toverland geweest en mijn kinderen vinden dit het allerleukste park van Nederland (ze zijn 6 en 8). Er is vanalles te doen en met slecht weer zijn ook heel veel attracties (juist voor jongere leeftijd) binnen. Er hangt zo'n leuke sfeer, wij zijn echt fan dus raden dit park zeker aan!

(Mijn kinderen zijn beiden over de 1.40m, zij
mogen overal in, ik weet dus niet hoe dat precies zit voor jouw kinderen, maar volgens mij mogen ze wel in bepaalde attracties met een begeleider)

Is het een idee de toverland app te downloaden? Daar vind je misschien meer informatie!
Alle reacties Link kopieren
glamourgirl schreef:
05-08-2021 23:01
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien ben ik spuit 11 :-D

Wij zijn deze week voor de 3e keer naar Toverland geweest en mijn kinderen vinden dit het allerleukste park van Nederland (ze zijn 6 en 8). Er is vanalles te doen en met slecht weer zijn ook heel veel attracties (juist voor jongere leeftijd) binnen. Er hangt zo'n leuke sfeer, wij zijn echt fan dus raden dit park zeker aan!

(Mijn kinderen zijn beiden over de 1.40m, zij
mogen overal in, ik weet dus niet hoe dat precies zit voor jouw kinderen, maar volgens mij mogen ze wel in bepaalde attracties met een begeleider)

Is het een idee de toverland app te downloaden? Daar vind je misschien meer informatie!
Wow jouw kinderen zijn dan bijzonder groot! Mijn 5 en 7 jarige (115 en 125) vonden Toverland beide erg leuk. Genoeg ook te doen voor beide!
Alle reacties Link kopieren
Een stukje verderop en heel leuk om te doen is ZooParc Overloon. Je loopt als het kan ook echt tussen de dieren.
Alle reacties Link kopieren
Het Gaia park is uitgeroepen tot mooiste dierentuin volgens mij. Daar zijn alleen geen attracties.

als je kinderen een beetje geïnteresseerd zijn in wetenschap en techniek dan is het continium in Kerkrade ook een leuk museum.

Toverland vond ik zelf tegenvallen.
...
Alle reacties Link kopieren
In Vaals heb je nog een outdoor kartbaan. Volgens mij sinds kort ook indoor.


In Kerkrade heb je ook nog de mogelijkheid voor glow minigolf of lasergamen en zo een trampolinepaleis.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven