La Palma december annuleren?

21-09-2021 10:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel even benieuwd wat jullie zouden doen. Wij hebben afgelopen donderdag net twee weken la Palma geboekt voor december. We hebben tot en met vandaag nog bedenktijd, dus we kunnen nu nog kosteloos annuleren. Het is op dit moment natuurlijk een verschrikkelijke situatie daar en geen idee hoe het er in december voor staat. De reisorganisatie doet net alsof er niets aan de hand is met alles kan doorgaan maar die hebben hun eigen portemonnee in het achterhoofd denk ik dan maar. Aan de ene kant denk ik we zien wel hoe het er straks voor staat, misschien valt het mee en kunnen we straks wel gewoon daarheen. Maar omdat we nu nog kunnen annuleren vraag ik mij af of dat misschien niet verstandiger is, straks duurt het maanden en ze moeten ook wederopbouwen. Wil ook niet komen als een soort ramptoerist :(

En misschien is het ook wel een teken, want onze vakantie naar la Palma is in mei 2020 ook niet doorgegaan door corona. Nu pas durfden we het aan om te gaan vliegen en we hadden er zo'n zin in.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet weten, ergens denk ik hoogseizoen is zo afgelopen dus de haast om het rap weer op goed niveau te krijgen maybe wat minder maar ze hebben ook veel misgelopen dus mogelijk is dat te somber ingesteld. Je kan even kijken voor een leuk alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker annuleren en een andere vakantie proberen te boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ben je echt bang over te komen als een ramptoerist, of dat je vakantie gewoon niet zo leuk wordt als je in gedachten had en je je dan liever het geld bespaart?
Lijkt mij dat ze geld van toeristen juist goed kunnen gebruiken.
Waar zit je accommodatie precies? Als dat flink weg van de lavastroom is, denk ik dat je een prima vakantie kunt hebben.
Ze zullen de toeristen hard nodig hebben.
anoniem_64fd9f1a16274 wijzigde dit bericht op 21-09-2021 10:22
66.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou niet annuleren.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
ik zou wel gaan, ze kunnen de toeristen en het geld goed gebruiken straks en wat ik van de beelden zag is het eiland nog best groot en is natuurlijk lang niet alles verwoest.
Rosalind* schreef:
21-09-2021 10:21
Waar zit je accommodatie precies? Als dat flink weg van de lavastroom is, denk ik dat je een prima vakantie kunt hebben.
Ze zullen de toeristen hard nodig hebben.
Dit. Ik zou ook gaan als je er ver genoeg vanaf zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geïnteresseerd in vulkanen... Dus als het hotel veilig en bereikbaar is; ik zou alleen al daarom gaan, mits ik natuurlijk niet de hulpverlening en veiligheid in gevaar breng... Maar als je er nu nog van af kunt, snap ik je wel. Misschien omboeken naar een ander eiland?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gaan, maar ik vind het dan ook vooral mooi en interessant. La Palma is geen groot eiland, maar ook niet mini, als je hotel er niet direct naast zit zou ik het wel aandurven. De inschatting is ook dat de uitbarsting in december wel voorbij is. Risico op een vulkaanuitbarsting loop je op deze eilanden eigenlijk altijd, het is een actief vulkanisch gebied.
Als ik geboekt zou hebben voor Puerto Naos zou ik nu wel annuleren ja. Blijkt het dan straks mee te vallen dan boek je gewoon opnieuw. Als ik elders op het eiland zou zitten dat denk ik dat ik mijn boeking laat staan.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
21-09-2021 10:21
Ben je echt bang over te komen als een ramptoerist, of dat je vakantie gewoon niet zo leuk wordt als je in gedachten had en je je dan liever het geld bespaart?
Lijkt mij dat ze geld van toeristen juist goed kunnen gebruiken.
Om eerlijk te zijn zou ik zelf heel graag gaan, willen al heel lang erheen namelijk. We gaan om te wandelen en dat kan denk ook nog wel op genoeg andere plaatsen. Maar het voelt toch een soort van raar om nu ik dit weet alsnog te gaan.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Het hotel zit net naast Todoque. Dat zit wel een stukje hoger als Puerto naos
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
karen28 schreef:
21-09-2021 11:14
Om eerlijk te zijn zou ik zelf heel graag gaan, willen al heel lang erheen namelijk. We gaan om te wandelen en dat kan denk ook nog wel op genoeg andere plaatsen. Maar het voelt toch een soort van raar om nu ik dit weet alsnog te gaan.
Waarom raar?
Omdat je denkt dat de vakantie niet wordt wat je gehoopt had of dat mensen je als ramptoerist uitmaken?
Nogmaals, ze zullen de toeristen hard nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
In December is de grootste stress al lang weer voorbij. Ik denk dat je rustig kunt gaan. Het lijkt mij ook wel erg interessant om eens te kijken bij een uitgebarsten vulkaan.
En, als eerder gezegd, de mensen daar zullen blij zijn als je komt. Zij zijn afhankelijk van toeristen voor hun inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Staat je hotel onderaan die vulkaan? Dan zou ik annuleren :P

Anders niet. Ik begreep gister via de radio dat het nog maanden onrustig kan blijven, dus als je buiten de ‘splash zone’ zit zeg maar lijkt me dat het leven gewoon doorgaat daar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
karen28 schreef:
21-09-2021 11:16
Het hotel zit net naast Todoque. Dat zit wel een stukje hoger als Puerto naos
Oef.
In dat geval zou ik annuleren, of een andere accommodatie boeken.
De uitbarsting is juist een stukje noordelijker dan Puerto Naos, precies bij Todoque.
karen28 schreef:
21-09-2021 11:14
Om eerlijk te zijn zou ik zelf heel graag gaan, willen al heel lang erheen namelijk. We gaan om te wandelen en dat kan denk ook nog wel op genoeg andere plaatsen. Maar het voelt toch een soort van raar om nu ik dit weet alsnog te gaan.
Raar is het niet. Fijn als toeristen daarheen gaan en niet wegblijven. Mits je niet te dicht in de buurt van de uitbarsting zit. Het is al niet zo toeristisch zoals de andere eilanden.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs de Spaanse minister van toerisme heeft toeristen uitdrukkelijk uitgenodigd om te komen kijken.

https://www.npr.org/2021/09/20/10388895 ... 2215986809

Hij zegt dat als je gevaar loopt in je hotel, dat ze dan een ander hotel voor je regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten staan, behalve als ik in of dichtbij Puerto Naos zou zitten. La Palma is niet zo groot maar toch wel zo groot dat ik me afvraag wat je er bijvoorbeeld in het zuiden nog van merkt in december.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me even goed verdiepen in waar de lavastroom precies uitkomt, ik vond nog dit kaartje op Twitter:

https://twitter.com/Brent_C_Emerson/sta ... 97/photo/1

Dit is ter hoogte van Puerto Naos. Als jullie bij Todoque zitten, zit je wel dichtbij maar wel veilig waarschijnlijk.
Mogelijk zal in december de weg naar het zuiden, de LP 2, nog afgesloten zijn of druk bezig om de boel op te knappen. Ik weet niet of je het eiland een beetje kent maar het noorden is ook heel mooi en genoeg te doen.

Persoonlijk zou ik niet annuleren. Misschien in overleg met de organisatie kun je nog een accommodatie meer in het noorden vinden?
Sloetski schreef:
21-09-2021 11:26
Ik zou me even goed verdiepen in waar de lavastroom precies uitkomt, ik vond nog dit kaartje op Twitter:

https://twitter.com/Brent_C_Emerson/sta ... 97/photo/1

Dit is ter hoogte van Puerto Naos. Als jullie bij Todoque zitten, zit je wel dichtbij maar wel veilig waarschijnlijk.
Mogelijk zal in december de weg naar het zuiden, de LP 2, nog afgesloten zijn of druk bezig om de boel op te knappen. Ik weet niet of je het eiland een beetje kent maar het noorden is ook heel mooi en genoeg te doen.

Persoonlijk zou ik niet annuleren. Misschien in overleg met de organisatie kun je nog een accommodatie meer in het noorden vinden?
Nee, de lavastroom ligt juist iets ten noorden van Puerto Naos, precies bij Todoque.
Ik zeg nog steeds: gaan! Maar wel in een andere accommodatie.
Het is überhaupt de vraag of de accommodatie er in december bereikbaar is, of er zelfs nog wel is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan ga ik denk ik toch maar kijken voor een andere accommodatie, wat noordelijker dan.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Kennissen van ons wonen op La Palma, in het noorden, en daar is (zoals zij het zeggen) "weinig aan de hand". Het hangt er dus helemaal vanaf waar je precies zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou omboeken als het nog kan voor een ander eiland/bestemming. Zou geen zin hebben in de onrust in de aanloop naar de vakantie toe en ter plekke. Corona geeft mij persoonlijk al genoeg onrust met alles wat daarbij komt als je op reis gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven