Inchecken KLM recente ervaringen

26-09-2021 12:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week twee keer gevlogen met KLM. Beide keren kon ik niet zelf een boarding pass printen vanwege de Corona checks. Er stonden bij de balies dus enorme rijen omdat dat kennelijk voor alle vluchten gold. Voor mijn terugreis uit Edinburgh stond er iemand achter me in de rij die haar vlucht heeft gemist omdat het allemaal zo lang duurde. Zelf stond ik ruim twee uur voor de vlucht in de rij en ik was maar 10 minuten voor boarding bij de gate (ik heb dus ook niet mijn plek in de rij aan haar afgestaan).
Zijn er nog meer mensen met recente KLM-ervaring? Had ik twee keer pech of duurt het op alle dagen en alle tijdstippen zo lang? Over een week moet ik weer, weer een vroege vlucht, dus drie uur van tevoren aanwezig zijn, wordt dan wel een nachtelijke onderneming.
Ga je het er dan op gokken? Zou het maar niet doen
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
26-09-2021 12:36
Ga je het er dan op gokken? Zou het maar niet doen
Nee, samen klagen wil ik :)
Alle reacties Link kopieren
Ga je weer naar de UK dan? Hier recent naar Oostenrijk en boarding pass kon gewoon geprint worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent gevlogen met klm en ging allemaal prima. Rijen bij de budget airlines waren allemaal veel langer was dus blij met klm!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit altijd zo’n gezeur. Is je het de stress waard? Ik zou liever eerder opstaan dan stressen op het vliegveld. In het vliegtuig kun je dan verder uitrusten. Op de hele reis maken die drie uurtjes natuurlijk weinig uit.
Naar Frankrijk online inchecken en direct naar security waar we ook gelijk door konden. Zaten binnen 15 minuten na aankomst op Schiphol al aan de koffie.. September 2021.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 26-09-2021 12:55
4.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vliegt zakelijk vaak met klm en er is momenteel geen pijl op te trekken. Soms is ie binnen een halfuur over doorheen en soms 2 uur. Hij is tegenwoordig dus standaard ruim op tijd. Dus minimaal ! 2 1/2 uur van te voren voor Europa en 4 uur voor intercontinentaal. Het is echt niet te voorspellen
Alle reacties Link kopieren
Hier wisselende ervaring heenreis vanaf Schiphol online inchecken en verklaring invullen boarding pass via mail en app. Zo geregeld. Terug vanuit nice wel kunnen online inchecken maar geen eigen stoel kunnen kiezen en mega lang in de rij bij de incheck balies. Ruim 2 uur vanaf aankomst tot aan boarding ook 10 minuten speling. Bij ons werden er steeds mensen voor gelaten die dan moesten in checken. Schoot niet erg op :mad:
Met KLM naar Bonaire geweest onlangs en heen denk ik half uur/45 minuten in de rij.
Terug geen rij.
Alle reacties Link kopieren
Florientjes schreef:
26-09-2021 12:42
Ik vind dit altijd zo’n gezeur. Is je het de stress waard? Ik zou liever eerder opstaan dan stressen op het vliegveld. In het vliegtuig kun je dan verder uitrusten. Op de hele reis maken die drie uurtjes natuurlijk weinig uit.
Ik ook. Hoe vaak ik niet mensen hoor die tot op de minuut willen uitrekenen hoeveel tijd ze van tevoren op het vliegveld ze moeten zijn, zodat ze er absoluut niet veel te vroeg zijn. Wat maakt dat half uurtje of uurtje uit op een vlucht? Het scheelt je onwijs veel stress en mocht je dan toch na de checks moeten wachten, dan ga je toch gewoon een bakkie doen, boekje lezen of in de winkels snuffelen?
Naar Portugal heen en weer gevlogen. Ik was ruim op tijd op Schiphol en kwam duidelijk in een soort 'namiddag-dip' want ik was echt binnen 15 minuten achter de security.

Terugweg heel even in de rij gestaan (10 minuten of zo) en verder ook geen problemen.

Vlieg binnenkort weer dus ben benieuwd.

Ik heb meer te klagen over het feit dat ze mijn heenreis zonder enig bericht (!!!) zomaar 9 uur vervroegd hadden. Kwam ik achter bij het online inchecken (ging voor de heenreis wel, voor de terugreis trouwens niet). Echt super slordig en raar. Gelukkig wel weer (na lang bellen) teruggezet naar de originele vlucht. Vraag me wel af hoeveel mensen op deze manier hun vlucht missen. Ik moest het echt lezen op de boarding pass, dat ik dacht 'huh, ik vlieg toch 's avonds?!?!'.

En de communicatie vind ik ook raar. Kreeg een bericht over een vlucht in november, dat deze geannuleerd zou zijn. Technisch gezien klopt dat wel, maar in de praktijk vlieg ik gewoon twee uur eerder op een andere vlucht nu. Zeg dat dan anders, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Recent met transavia gevlogen, dus budget airline. Heen een uur ongeveer in de rij, terug 15 minuten.
Denk dat het niet echt afhangt van de vliegmaatschappij eigenlijk.
Meer hoe groot en vol het vliegtuig is, hoeveel balies ze open hebben en hoe meewerkend de mensen zijn (op de heenweg echt behoorlijk wat mensen die hun papier niet op orde hadden :bonk: )
Alle reacties Link kopieren
Vorige week met KLM naar Italië gevlogen. Vertrekt 7.20 ongeveer. Thuis online ingecheckt, ook foto van paspoort toegevoegd. Kon op Schiphol zo overal doorlopen, hadden geen bagage af te geven.
Wat het langst duurde was de rij voor het ontbijt bij de La Place…
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
26-09-2021 12:39
Ga je weer naar de UK dan? Hier recent naar Oostenrijk en boarding pass kon gewoon geprint worden.
Nee, Italië. Wel met ruimbagage, dus ik hoop dat de self service balie open is. We hebben alleen een vaccinatie en een PLF nodig.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-09-2021 14:00
Nee, Italië. Wel met ruimbagage, dus ik hoop dat de self service balie open is. We hebben alleen een vaccinatie en een PLF nodig.
Bedoel je met de self service om zelf je koffer in te checken? Die is open.
Alle reacties Link kopieren
motorbloemetje schreef:
26-09-2021 14:12
Bedoel je met de self service om zelf je koffer in te checken? Die is open.
Ja. Vorige week maandag was die niet open. Iedereen met hele bergen koffers moest gewoon via de persoonlijke balies.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wij waren er op een woensdagochtend en toen dacht ik gezien te hebben dat ze wel open waren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt het eraan of je vooraf online kunt inchecken.

Ik ben deze zomer twee keer naar Italie gevlogen en de ene keer kon ik niet online inchecken en duurde het heel lang. De tweede keer kon ik mijn paspoort al uploaden en hoefde ik dus niet via de balie.

Ik zou dus, als je online ingecheckt bent en een boradingpass hebt, rekenen op een korte periode en als je geen boardingpass hebt heel ruim rekenen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-09-2021 14:00
Nee, Italië. Wel met ruimbagage, dus ik hoop dat de self service balie open is. We hebben alleen een vaccinatie en een PLF nodig.
Ik zou het er op wagen als de self service balie gewoon open is. Gewoon 2 uur dus.
star⁴ wijzigde dit bericht op 26-09-2021 16:41
2.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In augustus kon ik niet online inchecken voor mijn vlucht naar de Oekraïne. Op Schiphol zelf ging het gelukkig wel vlot. Met een half uurtje door alle controles.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week met Transavia naar Griekenland. Kon niet online inchecken. We waren 3 uur van te voren op Schiphol en er was geen rij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven