Kroatië met jonge kinderen

25-11-2021 11:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben me aan het oriënteren voor de zomervakantie van volgend jaar (even afgezien van of het wel of niet door kan gaan natuurlijk).

Heb best veel positieve verhalen gehoord over Kroatië, maar ken er verder weinig van.
Heb natuurlijk zelf al gezocht, maar er is tot nu toe nog niet echt iets dat ver boven de rest uitsteekt.

Heeft iemand misschien een goede tip?

Wat we zoeken:

- Camping aan zee met verblijf in een chalet oid (geen tent).
- Kindvriendelijk
- Leuk zwembad met glijbanen
- Restaurants en winkels op loopafstand

Weet nog niet of we met eigen vervoer of met het vliegtuig gaan en ter plaatste een auto huren, dus liefst niet uren rijden van een vliegveld vandaan.

Wie kan me helpen? Zie door de bomen het bos niet meer 😅
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vroeger echt mooie tijden beleefd op camping Zelena Laguna in Poreč. Ligt aan de zee. En als je vanaf de receptie de straat over steekt kom je op een straat (die naar beneden afloopt) waar (toendertijd) allemaal marktkraampjes stonden en je in het centrum van Poreč terecht kwam, lekkere ijssalons, restaurantjes en dergelijke.


Ik weet alleen niet of dat nu dus nog steeds zo is, ik praat over minimaal 15 jaar geleden.
schommelkind wijzigde dit bericht op 25-11-2021 11:16
Reden: Aanvulling
12.23% gewijzigd
Zelena Laguna hebben wij een paar jaar geleden ook goede ervaringen mee gehad. Maar niet met kleine kinderen, dus daar weet ik niet zoveel van.
Alle reacties Link kopieren
Houdt er in Istrie (hier boven genoemde Poreč), rekening mee, dat het er heel erg druk is. Veel drukker dan in andere regio's van Kroatie. Er is niet ze heel veel te doen, voor het grote aantal toeristen, dus de leuke plaatsen puilen echt uit. Ook kan het er flink spoken, zwaar onweer, veel zware regen
Ik zou niet meer kiezen voor een vakantie in Istrie.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ging ik regelmatig naar camping Zaton.

https://www.zaton.hr/nl/

Zeer grote camping met vertier voor jong en oud. Meerdere restaurants / winkels op de camping, en ook in de zee ligt een heel speelcomplex.

Kleine dorpjes in de omgeving, stad Zadar ook niet ver.

Echt een aanrader.

Zelf heb ik een baby van een paar maanden en wij gaan volgend jaar ook naar Kroatie. Echter kiezen wij voor een AirBnB met zwembad, aangezien de kleine dan kan slapen in de middag en wij toch aan het zwembad kunnen toeven met de babyfoon er bij :) . Als hij wat ouder is gaan wij zeker een keer naar camping Zaton.
Alle reacties Link kopieren
Kroatie is super voor/met kinderen, voordeel met kinderen is ook dat aan de meeste kustplaatsen de zee erg rustiog is, dus niet te hoge golven. Daardoor kun je er mooi spelen en zwemmen.
Ik ga al vanaf kleins af aan daarnaatoe op vakantie ivm familie daar.
Ik zou ook niet gaan voor Istrie maar voor Dalmatie.
Is net even iets verder, maar veel meer de moeite waard.
Rustiger, schoner, minder toeristisch alhoewel nog veel/genoeg te doen en te bezoeken. Ik zou zelf nooit naar Istrie gaan als je naar Dalmatie kunt gaan.
Zelf geen ervaring met camping aldaar. 1; Want hekel aan campings :lol: 2; familie daar dus altijd onderkomen.
Zou dat niet zo zijn, dan zou ik daar een huisje huren, of bv de boven of onderverdieping van een huis huren.
Vaak nog goedkoper of net zo duur, en alle rust en privacy.
Alle reacties Link kopieren
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ga me dan vooralsnog op Dalmatië oriënteren en niet op Istrïe. We zitten dan midden in het hoogseizoen (helaas, maar leerplichtig kind dus geen keus) en ik houd niet zo van mega drukte.

Leuke tips al!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook een keer in Šibenik geweest, dat ligt dan weer wat meer richting Dalmatië. Helaas weet ik de naam van de camping niet meer. Was ook leuk, maar zelf (als kind) vond ik Poreč leuker.

Weet nog wel dat het zwembad op de camping in Šibenik gevuld was met zeewater / zout water. I learned it the hard way xD

Plitviče meren (die liggen dan wel weer meer centraler in Kroatië) zijn ook wel echt een aanrader!

Ik ben echt heel enthousiast over Kroatië, supermooi land, vriendelijke mensen. Zou er graag nog eens heengaan met mijn eigen gezin, kijken of het nog zo leuk is als ik me het herinner van vroeger toen ik nog kind was.
Alle reacties Link kopieren
schommelkind schreef:
25-11-2021 12:09

Ik ben echt heel enthousiast over Kroatië, supermooi land, vriendelijke mensen. Zou er graag nog eens heengaan met mijn eigen gezin, kijken of het nog zo leuk is als ik me het herinner van vroeger toen ik nog kind was.
ik weet niet hoe oud je bent, maar Kroatie is de laatste jaren heel veel drukker geworden
Stel je daar vast op in
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-11-2021 11:25
Houdt er in Istrie (hier boven genoemde Poreč), rekening mee, dat het er heel erg druk is. Veel drukker dan in andere regio's van Kroatie. Er is niet ze heel veel te doen, voor het grote aantal toeristen, dus de leuke plaatsen puilen echt uit. Ook kan het er flink spoken, zwaar onweer, veel zware regen
Ik zou niet meer kiezen voor een vakantie in Istrie.
Dit. Wij zaten bij Split. Aanrader.

https://www.vranjica-belvedere.hr/?lang=en

Zwembad alleen niet echt groot, dus als je veel met kinderen in het zwembad ligt, te klein voor jullie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-11-2021 11:25
Houdt er in Istrie (hier boven genoemde Poreč), rekening mee, dat het er heel erg druk is. Veel drukker dan in andere regio's van Kroatie. Er is niet ze heel veel te doen, voor het grote aantal toeristen, dus de leuke plaatsen puilen echt uit. Ook kan het er flink spoken, zwaar onweer, veel zware regen
Ik zou niet meer kiezen voor een vakantie in Istrie.
En het kan er ook echt heel erg warm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Loetje77 schreef:
25-11-2021 11:47
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ga me dan vooralsnog op Dalmatië oriënteren en niet op Istrïe. We zitten dan midden in het hoogseizoen (helaas, maar leerplichtig kind dus geen keus) en ik houd niet zo van mega drukte.

Leuke tips al!
Kijk ook even of je de temperatuur midden in de zomer ook plezierig vindt.
Voor mij was dat een reden om niet naar Kroatië te gaan, ik vind het daar dan veel te warm.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-11-2021 12:14
ik weet niet hoe oud je bent, maar Kroatie is de laatste jaren heel veel drukker geworden
Stel je daar vast op in
Ik ben nu begin 30.
Praat denk ik over 15 jaar geleden dat we daar voor het laatst geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee, als je niet van warmte houdt of niet tegen warmte kan dan moet je niet in de zomer naar Kroatie :-D
Alle reacties Link kopieren
Bi village in Fazana. Op loopafstand van gezellig plaatsje. Vlakbij Pula. Camping met veel faciliteiten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-11-2021 11:25
Houdt er in Istrie (hier boven genoemde Poreč), rekening mee, dat het er heel erg druk is. Veel drukker dan in andere regio's van Kroatie. Er is niet ze heel veel te doen, voor het grote aantal toeristen, dus de leuke plaatsen puilen echt uit. Ook kan het er flink spoken, zwaar onweer, veel zware regen
Ik zou niet meer kiezen voor een vakantie in Istrie.
Ik was er in 2015 en 2016 maar meer dan prima te doen. Nauwelijks slecht weer. En druk viel ons enorm mee. Minder als Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
25-11-2021 12:51
Dit. Wij zaten bij Split. Aanrader.

https://www.vranjica-belvedere.hr/?lang=en

Zwembad alleen niet echt groot, dus als je veel met kinderen in het zwembad ligt, te klein voor jullie denk ik.
Ziet er goed uit! Op de website staat dat het zwembad gloednieuw is, dus wellicht niet meer zo als wanneer jullie er waren?
Alle reacties Link kopieren
Loetje77 schreef:
25-11-2021 17:54
Ziet er goed uit! Op de website staat dat het zwembad gloednieuw is, dus wellicht niet meer zo als wanneer jullie er waren?
Wij waren er in 2017, dus kan inderdaad anders zijn. Niet op loopafstand van stad trouwens, wel met een bootje naar Trogir van de camping, heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven