Met baby naar Egypte

11-08-2007 13:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind september verwachten we onze eerste baby. Als alles goed gaat zouden we graag eind april, begin mei op vakantie gaan naar Egypte Sharm el Sheikh (werk ik het onderwijs, ben afhankelijk van schoolvakanties) Zodat we met lekker weer in het pierenbadje kunnen zitten met onze kleine. :-p Tevens zouden we het leuk vinden om een half dagje of een dagje te kunnen duiken.



Volgens de klimaat-tabel van Arke is het dan tussen de 21-30 graden. Dat zou prima zijn want we willen in een luxe hotel met airco etc. Warmer dan 30 graden zou ik vervelend vinden voor die kleine (en ik houd zelf ook niet van zo warm) Ik heb op weeronline gekeken maar daar kom ik ook niet helmaal uit. Wie heeft er ervaring met het weer in deze periode? Is dit te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben alleen nog in september naar hurghada geweest en dat was erg warm.

Zelf zou ik eerder kiezen voor de canarische eilanden of malta ivm hygiene, inentingen enz.

Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je het voor je ziet om te gaan duiken. Wij duiken allebei, maar hebben geen idee hoe we dat straks moeten doen. Of omstebeurt maar dat vind ik niet zo gezellig of een hotel met oppas (weet niet ofdat bestaat voor die kleintjes) of zorgen dat je met meerder (familie/vrienden) weggaat die af en toe op willen passen.



Groetjes misty
Hallo Brookers,



Ik heb een Nijlcruise gemaakt in Egypte, periode juni-juli....was erg warm 38-42 graden. Wat Misty al aangeeft...de hygiene is wel ver te zoeken in Egypte! Ook heb je diverse inentingen nodig tegen hepatitus. Ik raad je aan eens de huisarts te bellen voor advies om met een baby naar Egypte te gaan.



Zelf zal ik het niet snel doen met een kleine.



Xan
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik met een babytje naar Egypte zou gaan en dat dus ook vanwege bovengenoemde: slechte hygiene, veel te warm. Als ik al zie hoeveel mensen er ziek uit Egypte komen, dan zou ik dat risico met zon kleintje echt niet nemen.
Cum non tum age
Mooie aanvulling Noa...de laatste dagen in Egypte ging het met mij ook niet goed meer....veel naar de wc enzo (hou het even netjes)



Aangezien oudere mensen en baby's een risicogroep zijn bij extreme hitte....dus Brookes wees verstandig...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Egypte geweest, rond dezelfde periode en het was bloedheet! Inderdaad zo rond de eind dertig/begin veertig graden. En dit was ook niet voorspeld. Even langs de huisarts voor meer medisch advies hierover vind ik geen verkeerde tip.



Zijn jullie van plan om alleen bij het hotel te blijven, of rondom de hotels (zoals Hurghada, waar je zowat alleen maar hotels hebt staan en dan moet je een eindje rijden wil je in het echte dorp komen)? Als je ook de dorpjes in wilt gaan, zou ik het sowieso niet doen. Ik, samen met wat reisgenoten, ben aardig ziek geweest en ik heb hier maanden nadien nog last van gehad!



Wil je het zekere voor het onzekere nemen, ga dan niet!
Ik ben zelf weleens in Sharm el sheikh geweest en rond die periode was het een graad of 30. Qua temperatuur dus wel okay en ook voldoende schaduw in een rond het zwembad (met een baby erbij is je parasol je grootste vriend). Ik ben ook nooit ziek geweest (maar je kan altijd pech hebben, want vriend werd een paar jaar later in Turkije heel erg ziek na 2 dagen ondanks alleen eten in luxe hotel). Je kunt ook pech hebben en dan is het erg heet.



De hoofdreden dat ik het met een kleine baby niet zou doen zijn de benodigde inentingen. DTP en Hep worden enorm aangeraden voor deze landen en die heeft een jonge baby dus nog niet. We zijn zelf dus naar de Canarische eilanden gegaan.
Ik lees nu pas dat je kiund dan al wat ouder is. In dat geval zou ik de Travel Clinic van de GGD bellen en om advies vragen.

Hygiene is de luxe hotels is in ieder geval vrij goed, verlijkbaar met westerse landen. Er buiten is natuurlijk ander verhaal.



Eind mei is de zon al wel vrij fel, dus hele goede zonnebrand meenemen!
Alle reacties Link kopieren
We wilden naar een super de luxe hotel. We wilden alles met de kleine doen behalve het duiken. Daarvoor wilden we een oppas vragen (schijnen ze in veel luxe hotels wel te hebben) Gezien jullie opmerkingen denk ik dat het niet zo verstandig is.



Ik ben wel eens op Gran Canaria geweest (jaar of 8 geleden) en vond het daar enorm smerig. Echt overal kakkerlakken (en niet van die kleintjes ook) De boulevard zat er vol mee. Daarom ben ik afgeknapt op Gran Canaria, of zijn de andere eilanden beter?
Alle reacties Link kopieren
Brookers, ik ben twee keer in Egypte geweest en beide keren in een 5* hotel verbleven. Dat garandeert echter niets. De inkopen worden op dezelfde centrale plek gedaan als alle andere hotels.

En als je ziek wordt, dan moet je dus daar naar het ziekenhuis. En dan ben je echt ver van huis.

Verder ben ik benieuwd of je je kindje wel bij een onbekende oppas durft te laten.

Dit zijn van die abstracte dingen die je bedenkt voordat het kind er is. Nu zou ik mijn kind (2,5) NOOIT achterlaten bij een onbekende oppas.

Wacht dus maar eens tot je spruit er is voordat je dat soort dingen beslist.



Toen ons kind 6 maanden was zijn wij naar La Palma geweest. Ik zag erg op tegen de Canarische eilanden maar dit is echt een vriendelijk eiland.

Zaten in een prima hotel. Was 4*. Niet zo luxe als in Egypte maar echt prima. En ook prima eten als je daar wilde eten. Deden wij niet. Heerlijk Spaans eten op terrasjes, veel leuker.



Veel plezier met het maken van je beslissing. En nog een tip; Wacht met boeken tot je kindje er is.

Wie weet denk je er dan heel anders over!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er even vanuit dat de hygiene in een super luxe hotel goed geregeld is. Het voedsel is wellicht een ander verhaal, maar jouw kindje is nog zo jong, dat die prima kan overleven op melk en potjes. Niks mis mee lijkt me.



Over de temperaturen in Egypte moet je zelf beslissen of je dat wilt. Kan me voorstellen dat je het wat te warm vindt. Onze dochter kan zeer goed tegen de warmte, je moet alleen zorgen dat ze uit de zon blijft.



En wat betreft de oppas: Wij hebben op onze reis wel eens oppas geregeld voor onze dochter. Goede ervaringen mee en ik zie er ook geen problemen in. Mijn dochter van nu 2 zou ik, zoals Neele zegt, niet zo snel bij een voor haar vreemde achterlaten overdag als ze wakker is. Maar als ze zo klein zijn zoals je jouwe straks, waarom niet?

Wij zijn wel wezen duiken, maar hebben dat apart van elkaar gedaan. Het is even wennen zonder elkaar, maar misschien de concessie die je moet doen aan je vakantie.



Neele had een goed punt. Wacht even tot je kindje er is. Niet alleen voor je kindje, maar ook voor jezelf. Wie weet ben je erg moe, heb je er geen zin, ofzo.

Die reis kun je ook nog wel boeken zodra hij of zij geboren is.



Alle Canarische eilanden hebben ook lokaties waar het wel goed toeven is. Wij zijn op Tenerife geweest, maar dan in het noorden (niet zo toeristisch). Prima, leuk, mooi weer.



Ben trouwens benieuwd wat voor reacties hier verder op komen, want er zijn heel veel mensen die niet begrijpen waarom wij bepaalde dingen zo besluiten. Laat je daar niet teveel door leiden. Jij voelt het beste aan wat goed is voor je kind en voor jullie zelf. En ik ga ervan uit dat je beslissingen niet neemt als ze niet goed zijn.



Succes en veel plezier,

Ingrid
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips, ik wacht even totdat de kleine er is met definitief beslissen.
Alle reacties Link kopieren
babyvoeding mee, en water koken dan kan er wat baby betreft niet veel misgaan. Inentingen hoeven volgens mij nog niet bij die kleintjes, die krijgen de DTP zowieso al. (wel info aan huisarts vragen) altijd veel Norit en ORS mee
Alle reacties Link kopieren
Doe geen Egypte met zo'n kleintje! Mei is echt al veel warmer dan in die tabellen staat! Het was er in februari al ruim 28 graden en in juni ga je al richting 40 graden daar.

Hepatitis A is daar bijna een standaard risico en je moet dus ingeent worden voor je gaat. Zonder die inentingen loop je heel veel kans op besmetting. Dat kan gewoon via je eten of gewoon een hand geven gebeuren. De toiletten buiten de resorts zijn vaak vreselijk vies en dat kun je niet altijd omzeilen. En je kindje loopt daardoor een dubbel groot risico op ziek worden.



Ga lekker naar de rustigere plaatsen op Fuerteventura (bijv. Caleta de Fuste) of Lanzarote (bijv. Playa Blanca) (beide dus de Canarische eilanden). Daar zijn mooie kindvriendelijke resorts met grote zwembaden en de temperatuur in mei is er heerlijk. Aanrader hoor!
Alle reacties Link kopieren
ik heb weinig verstand van baby's maar ben zelf een aantal jaar geleden in maart naar toe geweest en zou er ivm de hygiene zeker niet naar toe gaan met zo'n kleintje. Ook al kook je het water nog zo goed, als er met badderen oid toch water binnenkomt kan het alsnog fout gaan, en de slechte hygiene daar staat Egypte nu eenmaal om bekend. Ik zou het risico dus absoluut niet nemen, als je voor de zon gaat en wilt duiken zijn er genoeg andere veilige opties.

Overigens zou ik de temperaturen uit die tabel met een korreltje zou nemen. Bij ons was het echt wel warmer dan 21 graden en dat was in maart, dus dat zal in mei echt boven 30 kunnen liggen...
Alle reacties Link kopieren
ziekenhuizen in Egypte schijnen heel goed te zijn! maar ik zou met een baby lekker naar Spanje of Frankrijk gaan ( in ieder geval in de EU ).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties lichtelijk overdreven. Ik ben eind juni met man en zoontje (die net 1 was geworden) naar Hurghada geweest. Erg heet, dat wel, maar aan het zwembad onder de parasol en middagdutje in de airco was het prima uit te houden. Eind van de middag konden we lekker wandelen over de boulevard. We zaten in een 4* hotel en ik vond het redelijk netjes allemaal. Zoontje heeft alles meegegeten en we zijn allemaal niet ziek geworden. Ik zeg wel eerlijk dat ik niet terug zou willen naar Egypte, maar niet vanwege hygiëne of zo. Het was gewoon niet "ons ding" daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reacties niet overdreven. Oke jouw kind heeft niks gehad en ik zeg ook niet dat je kind ziek wordt, maar als het gebeurt is het vaak ook behoorlijk ziek vandaar. Ik heb veel gereisd, maar ben nog nooit zo ziek geweest als in Egypte (zaten in het Hilton hotel).
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven