Zonnige vakantiebestemming in december met baby van3 maaden

17-08-2007 11:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij willen graag in december op vakantie.

Als alles goed gaat..



onze beeb is dan ongeveer 3 maanden

Is dit te vroeg voor een vakantie?

en waar zouden we op vakantie kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Is niet te vroeg voor de baby (die slaapt overal, als jullie maar lekker in de buurt zijn) en in Europa is de Canarische eilanden de beste optie (al is het daar ook niet echt strandweer meer).

Ik vind altijd de Ned Antillen wel relaxed, leuk en relatief makkelijk te bereiken voor een lange afstand bestemming. Bonaire vind ik het leukst, maar niet de beste keus als je niet duikt.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt niet doen.



Wacht eerst maar eens af hoe jij, je man en je kind zich voelen na zwangerschap en bevalling. Vaak moet je wennen aan het ouderschap en niet alle baby's slapen overal! Ook lijkt het me voor een baby zwaar om van de winter, naar de zomer en weer terug naar de winter te gaan in zo'n korte tijd.



Wij hebben twee jongens, 1 van 4 maanden en 1 van bijna drie. Toen de eerste drie maanden was, was ik net weer aan het werk. Dat ging prima, maar meer dan werken en slapen deed ik eigenlijk niet.

Toen de tweede drie maanden was, zijn we op vakantie geweest in NL. 1 week in een huisje. Omdat het weer slecht was hebben we redelijk wat uitstapjes gemaakt. (speeltuin, dierentuin, stadje, max 1 ding per dag) Daar raakte meneertje dusdanig overstuur van dat ie echt van de rel was. Wij zijn altijd nogal van de rust en regelmaat en zoonlief dus ook. We zijn blij dat we nu, een week later weer een lachend kereltje hebben.



Ik zou je aanraden om niks te plannen en af te wachten. Wie weet voel jij je beter dan ooit, heb je een kind wat makkelijk mee te slepen is (dat kunnen echt niet veel baby's!) en durf je het aan.

Maar de kans is groot dat je na 12 weken blij bent als je je kunt douchen op een dag, dat je 5 uur slaapt per nacht en dat je je nog lang niet de oude bent.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Net als voorgangster zou ik wachten tot je kindje er is en dan pas boeken. Je weet idd niet hoe je je dan voelt en of je wel weg wil.

Wij zijn toen dochter 3 maanden was naar Portugal geweest.

Geen optie voor in de winter.

Toen dochter 9 maanden was zijn we een weekje naar La Palma geweest.

Dit is het rustigste canarische eiland dat niet verpest is door gigantisch grote lelijke hotels. Wij vonden het heerlijk.

Het was een graad of 20 en s'avonds zaten we heerlijk op een terrasje met een glaasje wijn, wat tapas en een slapend meisje in haar wagen.

Geniet er van!

(Voor je het weet is hij/zij groter en gaat het niet zo makkelijk meer)
Alle reacties Link kopieren
hoi, bedankt allemaal



uiteraard wacht ik met boeken totdat mijn baby er is

en ik boek pas als alles goed gaat met ons



maar ik hoor juist zovaak dat je beter met een baby op vakantie kunt dan met een peuter
Alle reacties Link kopieren
Met een peuter is ook prima te doen hoor, als je maar rekening houdt met zijn/haar schema. Slaapje tussen de middag en op tijd eten.
Hoi,



Toen mijn dochter 11 weken was zijn we op wintersport geweest. Natuurlijk iets heel anders dan de zon, maar wel een flinke reis en een andere omgeving. Het ging prima. Ik vond het heerlijk om er tussen uit te gaan voordat ik weer aan het werk ging en kwam daar pas echt tot rust. Even geen was, gewoon heel veel kleding mee nemen, niet schoonmaken en mijn dochter sliep daar beter dan thuis.

Natuurlijk is de 1e vakantie met een baby wennen. Het is toch anders dan je gewend was.

Maar het ging idd. makkelijker dan het jaar daarna, toen mijn dochter 14 maanden was. Ze was veel bewuster van de omgeving en sliep veel slechter. Ook de reis was lastiger.

De vakantie was trouwens al lang voor de baby geboren was geboekt.

Een weekje zon lijkt mij ook prima te doen.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven