welk Grieks eiland is leuk?

19-08-2007 22:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele weken wil ik met een paar vriendinnen nog een weekje naar Griekenland. Wij zijn nog nooit naar Griekenland geweest. Heeft iemand tips? Ik hoorde dat Zakynthos of Kreta erg mooi is.

Wat wij willen is zandstrand, leuke stadjes/dorpjes waar je leuk kunt rondlopen, terrasjes pakken. Beetje cultuur snuiven. We hoeven niet naar een party-oord of zo. We gaan toch niet zwaar stappen. We zijn meer van een 's avonds een wijntje drinken op het balkon of ergens op een terrasje.

Het lijkt ons wel leuk dat je nog wat leuke dingen kunt zien. Zo hoorde ik dat je ook ergens zeeschildpadden kunt zien? Misschien een mooie omgeving om te fietsen/wandelen, snorkelen of andere activiteiten. Scooters huren. Er moet dus wel wat te zien zijn / beleven zijn. We willen vaak 's ochtends even aan het strand liggen en de rest van de dag dingen doen. Soms hele dagen dingen doen. Maar een party-oord met allemaal lui van zestien is niet de bedoeling. Al zullen we die vast niet meer aantreffen in september.



Graag hoor ik tips welk eiland leuk is en welk stadje leuk is om te zitten.



Alvast bedankt!



SF
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf helemaal weg van Corfu is een mooi groen eiland. Info

Als jullie hier heen gaan kan zou ik vooral even kijken bij het Achilleion (paleis van Sissi) en de Pantokrator. Verder zou ik ook zeker een dagje een scooter huren en door het berggebied gaan rijden is erg mooi. Ik ben er nu al 4 keer geweest en het verveelt nog steeds niet. Wel moet je even kijken naar welke plaats je gaat want ze hebben niet overal zandstrand en het mooiste is het noorden, het zuiden is niet zo veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Over Corfu hoor ik inderdaad ook altijd mooie verhalen. Rhodos is erg groen en heeft een mooie stad (de oudste middeleeuwse stad van Europa) met heel veel kleine straatjes. Verder is er op het eiland niet heel veel bijzonders. Kreta is een dor eiland, maar er is wel veel te zien. Stay away from Malia: horror ivm een overvloed aan aso Britten! Ook toeristentrekkers als Rethymnon en Chersonissos zijn denk ik niet echt voor jullie dan. Kos schijnt ook wel leuk te zijn. En inderdaad: je kunt ergens schildpadden zien. Dat is dan vaak een Eilandhopping vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Zakynthos vond ik een erg leuk eiland. Ook te combineren met Corfu. Ik zou wegblijven van de cycladen, alhoewel ik daarmee Santorini dan enigzins tekort doe. De cycladen zijn echt vreselijk qua dom publiek.
Alle reacties Link kopieren
alle eilanden waren leuk tot er toeristen kwamen. mijn advies, kijk eens op het vaste land voor het echte griekenland, haldikid / kassandra/ kalamata. Op de eilanden is het verschil tussen spanje italie, vrijwel weggevallen helaas.....Hoppa
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee jaar geleden naar Thassos geweest. Dat is een klein eiland, met een heerlijk zandstand in het zuiden en een paar andere verspreid over het eiland (met hele hoge golven!). Wij zaten in het plaatsje Skala Potamia. Dat heeft een gezellige boulevard direct aan het strand, waar je heerlijk kunt eten voor weinig geld. Het eiland is vrij bergachtig, maar met een auto of een scooter kun je natuurlijk lekker op verkenning gaan. Het is er niet erg toeristisch, maar dat vond ik juist wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Samos is heel leuk! Je hebt er winkels, veel terrasjes en restaurantjes en er valt op cultureel gebied ook nog het e.e.a. te bezoeken! Ik kan het je aanraden.



Groeten,

Chantal
Creativiteit kent geen grenzen
Ik sluit me aan bij Chantal: Samos !

Ik ben zelf naar Kokkari op Samos geweest, en ik ben verkocht !



Heel knus, gezellig dorpje, met heel veel leuke terrassen, in de haven of aan het strand. Een paar kroegjes, niet teveel, en zeker geen discotheken.

Geen lallende jongeren, maar wel heel gezellig !

Goede restaurantjes, leuke tavernes, leuke winkeltjes.

En er valt zeker cultuur te snuiven, hoewel ik dat zelf niet heb gedaan, want ik ging echt voor een weekje zon, strand en terrasjes.
Alle reacties Link kopieren
chios!
Alle reacties Link kopieren
Ikaria vond ik erg leuk. Een paar jaar geleden was dit nog niet toeristisch. Wij zaten in Hotel Cavos Bay, heel prettig hotel! Kan in combinatie met Samos.
Alle reacties Link kopieren
Zakynthos is een mooi, rustig eiland en staat bekend om de schildpadden.

Pas op met Kreta: als je niet van stappen en uitgaan houdt, vermijdt dan partyplekken als Chersonnissos en Malia. Het westen van Kreta (Rhetymnon en Chania) zijn dan een stuk rustiger. Een mooi eiland waar veel te zien is.

Chios is ook een gezellig, nog redelijk onontdekt eiland, evenals Samos.

Ook mooi, in combinatie bijvoorbeeld: de Sporaden (Skiathos, Skopelos en Alonnissos).

Zelf nooit geweest, maar ik hoor enthousiaste verhalen over Karpathos en Thassos.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties! Jullie hebben ons leuke tips gegeven. Ik ben al aan het googlen naar de eilanden.

Griekenland, here we come!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven