Rondreis California, tips?

17-01-2010 13:48 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een tijdje het plan om met een vriendin een maand door California te reizen. We hebben al ongeveer bedacht hoe het rondje eruit moet zien (SanFrancisco, kustrouite, LA, Grand Canyon, Yosemite) en willen waarschijnlijk in oktober dan echt onze reis gaan maken....



Graag hoor ik tips van mensen die dit eerder hebben gedaan.



Is oktober een geschikte periode, qua klimaat etc?

Wat mogen we zeker niet missen?

Tips over huren van een auto? Prijsindicatie voor een maand?

Tips over goede reisgids? (denk nu aan Lonely Planet)



Heeft iemand bovendien een indocatie van wat jij ongeveer kwijt was per dag aan eten, slapen en dat soort kosten. (We hebben geen hele hoge eisen en willen gewoon slapen in simpele hostels..)



Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf persoonlijk beginnen in LA omdat SF een leukere stad is. Na de vliegreis ben je toch best versuft en dan kun je beter in LA beginnen.



Zelf maak ik die reis in mei en deze tip kreeg ik van veel mensen te horen.
Alle reacties Link kopieren
oke dat ga ik onthouden. Leuk zeg mei is al dichtbij! Hoe lang ga jij precies en weet je al ongeveer hoe jouw rondreis eruit zal zien? Welke plekken wil je aandoen?
Alle reacties Link kopieren
Als je de watervallen in Yosemite wil zien, zou ik eerder in het voorjaar (lees: mei/juni) gaan dan in het najaar. In het najaar zijn ze namelijk volkomen uitgedroogd.



Inderdaad starten in LA en niet in San Franscisco. Als je in SFO naar Alcatraz wil (vind ik aan te bevelen), op tijd kaartjes regelen. Kan misschien online.



Neem de tijd om dingen te zien.



Las Vegas zou ik aanraden omdat je toch in de buurt bent. Het klinkt verschrikkelijk, maar is zo leuk om gezien te hebben.



Qua prijzen moet je ongeveer uitgaan van 50 dollar per persoon per nacht. Dan zit je netjes, maar niet overdreven.



Komende zomer ga ik van Seattle reizen naar SFO en wil dan ook nog langs Sequoia National Park. Misschien is dat ook iets voor op jouw lijst?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tirzah!



Ik heb twee keer een reis gemaakt in het westen van de USA.

Ik vond Zion NP en Bryce Canyon (liggen allebei in Utah) erg mooi en zeker ook in te passen in jullie reisschema!

De eerste keer zijn wij naar SF gevlogen en hebben we Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas en Los Angelos gedaan. Zeer aan te raden!

De kust weg naar LA toe is heel erg mooi!



Heel veel plezier met de voorbereidingen!
Ik vond LA inderdaad niet echt een leuke stad. Wij zijn zelfs een dag eerder weggegaan dan we gepland hadden in LA. Wat je zeker niet mag missen is Las Vegas! Is echt leuk om een keer mee te maken.

Zelf vond ik Zion National Park en Bryce Canyon ook erg mooi.

Death Valley vond ik tegen vallen.

En ga je hotels vooraf boeken? Ik zou het wel aanraden voor de NP's daar zitten de hotels heel erg snel vol al is oktober volgens mij al wel wat rustiger.

Geen idee meer wat we precies kwijt waren (is alweer een jaartje of vier geleden), dus daar kan ik je niet aan helpen..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in juni geweest en hebben een soortgelijk rondje gemaakt met de camper. Wij zijn begonnen in LA en geeindigd in San Fransisco.



Bryce, Zion, Arches, Grand Canyon, Mesa Verde en Yosemite waren hoogtepunten in onze reis.



Wij hebben met een camper de rondreis gedaan en het was echt een supervakantie!



Kijk trouwens ook voor tips op allesamerika.com
Alle reacties Link kopieren
Oja, en in LA gaan de zonnewacht (ik zal nog wel even voor je googlen hoe het daar heet). Je hebt daar - zeker tegen het einde van de dag - een betoverend mooi uitzicht op de stad.



Ik was daar op 14 september 2001 op het moment dat daar na 3 dagen drie minuten stilte in acht werd genomen voor de slachtoffers van 11 september. Heel sereen. De combinatie van de stilte en de drukke stad.
Alle reacties Link kopieren
heb het nooit gedaan, maar vind het thorn tree forum op de website van de lonely planet altijd erg geweldig voor dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat veel tips al, bedankt zeg, er worden ook vaak dezelfde dingen genoemd, dus daar hebben we echt wat aan!



Ik zou ook liever al dit voorjaar gaan, maar wil niet het probleem hebben om op geld te moeten letten en wat dat betreft is najaar toch realistischer. Tenzij jullie me allemaal gaan afraden om in die periode te gaan en dan wachten we gewoon nog een jaar...



Alvast bedankt voor jullie ervaringen
Wij gaan 22 april en beginnen in Vegas, doen dan 'n rondje natuurparken in oostelijke richting (o.a. Bryce, Zion, Monument Valley, hopelijk the Wave, coyote butts, Grand Canyon) Dan via route 66 weer naar Vegas en van daaruit naar Deathvalley, Bodie, Yosemite, San Francisco, kustweg, LA.



We hebben tot nu toe alleen de tickets geboekt (continental) maar gaan wel 'n huurauto vooraf reserveren (een lekker stoere SUV) en de avond van aankomst 'n overnachting in Vegas.
Alle reacties Link kopieren
Christiane, bedoel je de Observatory? Is ook echt een supermooie buurt daaromheen en je kunt geweldig wandelen me uitzicht op het Hollywoodbord in het park bij de Observatory



Ik vond LA dus juist weer super en San fran weer wat tegenvallen. Na 16 uur reizen had ik een iets minder Europees aandoende stad willen zien maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Wat ik wel een voordeel vond is dat je de 1e dagen in SF geen auto nodig hebt, dit itt tot LA waar het openbaar vervoer gewoon niet denderend is. Omdat wij begonnen en eindigden in SF scheelde dat toch weer zo'n 4 dagen autohuur.



LA vond ik super omdat het al zo bekend voelt, heel veel plekken ken je al uit films/tv. Hollywood boulevard is een beetje vergane glorie maar hoort er wel bij. Sunset boulevard afrijden en iets gaan eten bij Sushi Dan of Poquito Mos (mjam!) De sfeer is relaxed en met name de beachcity's vond ik echt de moeite waard. Lekker naar het strand, heerlijk eten, shoppen en gewoon een beetje sfeerproeven. Rijden over Mulholland Drive, over de Santa Monica Pier wandelen, rijden door Beverly Hills, overdag (!) naar Venice Beach. ( 's avonds vond ik de sfeer wat grimmig itt overdag)



Als je nog een beetje pop/rockfan bent dan zeker op Sunset Blvd een bezoekje brengen aan The Roxy, The Rainbow en The Viper Room.



Maar goed, dit is natuurlijk geen LA topic dus ik hou weer op met reclameren!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, het is al gezegd maar Las Vegas zeker niet overslaan! Is echt een ervaring op zich en erg goedkoop overnachten bovendien. Probeer dan wel aan of rond The Strip te zitten en niet in de buurt van Fremont Street want dat is toch een minder prettig buurtje, met name 's avonds



Verder vond ik de Pacific Coast Highway ( route 1) echt zo mooi om af te rijden. Carmel is een leuk artistiek ( en duur) plaatsje om doorheen te lopen/lunchen. Vooral de 17-miledrive proberen, is een heel mooi stukje kustgebied. Verder kun je daar in de buurt ook nog gaan walvisspotten met een boot. Is wel afhankelijk van het seizoen of er afvaarten zijn geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk ook in het voorjaar gaan (mei/juni). Mijn hoogtepunten:

Yellowstone (maar dat ligt uit de route), Yosemite (prachtig!), Zion (kun je goed hiken) en Bryce (fotogeniek, je zou een wandeling kunnen maken beneden, de uitzichtpunten zijn namelijk allemaal vanaf boven). Moab, mooie rode rotsen waar je ook mooie wandelingen kunt maken.

Dan de Grand Canyon, onmisbaar. Death Valley, de eerste keer vond ik het niks die hitte (48 graden) maar de 2e keer dat ik er was kon ik de omgeving meer waarderen, het is mooi daar (o.a. Sand Dunes) en die hitte heeft wel wat.



Las Vegas, wow!!! Daar kan ik me wel een paar dagen vermaken. Je hebt daar ook een paar outletstores met goedkope kleding/schoenen e.d.



Bezoek de Walmart, heerlijke winkel (enorm groot, je hebt ze haast overal) waar je alles kunt kopen. Zit ook een supermarkt bij in. Je kunt daar als eerste heen gaan voor een koelbox, drinken (water, mountain dew) en wat zoute dingen inslaan voor als het erg warm is. Ik kan daar wel uren doorbrengen.



San Francisco is een heerlijke stad. Huur evt. een fiets en fiets de Golden Gate Bridge over, ga dan naar het stadje Sausalito. Schattig dorpje, je bent er zo. Dan weer met de boot terug (bootkaartje is vaak gratis als je een fiets huurt).



En voor meer informatie: http://www.allesamerika.nl/forum/index.php



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
wij hebben Sequoia NP overgeslagen nadat we in Yosemite al door het Sequoiadeel waren gelopen. Geen idee of we dus veel gemist hebben, afgezien van nog veel meer van die woudreuzen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, als je naar Yosemite gaat zou ik zeker overwegen om hier te overnachten.

De Yosemite Bug is op iets minder dan een half uur rij-afstand van het park en dat is echt netjes voor Amerikaanse begrippen.

Erg goed en gezond (biologisch) eten, veel internationale reizigers (van backpackers tot stellen tot gezinnen) en een schone, niet te dure accomodatie.
Alle reacties Link kopieren
hoe lang (hoeveel dagen +/-) denken jullie dat ongeveer realistisch en leuk is om uit te trekken voor de kustroute tussen SFO en LA? Is dat een stuk waar we echt de tijd voor moeten nemen, of is het steeds meer van hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
oh ziet er inderdaad goed uit Bowie, yesss ik krijg al zo'n zin!!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het zo'n 10-12 uur rijden als je het in 1 keer wilt doen. Wij hebben er toen geloof ik 4 of 5 dagen voor uitgetrokken omdat we echt van de omgeving wilden genieten. Maar het kan dus ook makkelijk in 2 of 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
hm ik ben wel gevoelig voor jullie meningen om in het voorjaar te gaan. Ik ga toch ngo eens verder speuren. Dat zou betekenen dat ik nog heeeel lang moet wachten



vrees dat mei 2010 ook op mijn werk niet meer te realiseren valt...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik ook weer nu ik hier meeschrijf
Alle reacties Link kopieren
het lijkt mij inderdaad een prachtige route, waar we zeker de tijd voor moeten nemen. Ik twijfel ook nog hoe lang te blijven in LA en SFO, maar dat moeten we misschien ook ter plaatse een beetje aankijken..........
Alle reacties Link kopieren
Dit is een erg handig lijstje voor de kustweg wat er allemaal te doen is. Klik op de link voor meer info.

Ik zou zelf 2 overnachtingen plannen tussen LA en SF, als je genoeg tijd hebt tenminste.



- De boardwalk bij Santa Cruz

- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)

- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)

- Carmel

- Point Lobos R.P.

- Big Sur

- Koffie bij Nepenthe

- Julia Pfeiffer Burns S.P.

- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)

- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)

- De rots Morro Rock

- Madonna Inn in San Luis Obispo

- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)

- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)

- Solvang

- Santa Barbara (bv de Mission)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, auto altijd vanuit NL boeken, dit ivm de verzekeringen.

Je wilt in Amerika echt niet onderverzekerd rondrijden.....
Alle reacties Link kopieren
haha kan me voorstellen dat je ook weer zin krijgt. Heb je zelf ook alweer een reisje in de planning?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven