Sydney

23-08-2007 09:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



VOlgend jaar wil ik alleen een reis naar Sydney maken .



Wie van jullie is er geweest en wat is de moeite waard om te zien?

Heb je een VISUM nodig? En hoe breng je de vele uren in het vliegtuig door?



Alvast bedankt,



Groetjes,



Chipper
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar Sydney? Ik vind het een SUPER :worship: stad maar als je dan zo'n eind gaat vliegen, ga dan ook een beetje in de omgeving van Sydney rondreizen zou ik zeggen, maar das mijn mening ;-)

Voor in het vliegtuig...boeken mee, films kijken, proberen te slapen, meer tips daarvoor heb ik niet.

In Sydney kun je onwijs veel doen en zien...heerlijk om lekker rond te wandelen en de toerist uit te hangen (Botanical Gardens, Opera House, een boottochtje maken langs alle harbours, Harbour Bridge)..ik ben zelf alleen maar in het centrum geweest, niet in bijvoorbeeld Manly ofzo.

Voor Australie heb je een visum nodig, een toeristenvisum kun je door het reisbureau laten aanvragen als je gaat boeken, maar je kunt het ook zelf regelen via de website van de australische ambassade, net zo makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie!



een vriend van mij woont in Sydney dus daar zal mijn basis zijn. Natuurlijk wil ik ontzettend veel van de omgeving gaan zien. Zijn 2 weken genoeg of is het beter om 3 weken te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker minstens 3 weken gaan, je zit ook nog met het tijdsverschil (dus jetlag) en het is toch 24 uur vliegen ofzo.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik ook 3 weken gaan, zeker omdat je zo lang onderweg bent maar ook omdat er gewoon heel erg veel te zien is en het niet een land/stad is waar je zo even heen gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een beetje bekend in Sydney. Weet je waar hij woont. Sydney is niet te vergelijken met een Nederlandse stad. De verschillende wijken kunnen wel 100 kilometer uit elkaar liggen.

Je zou in ieder geval ook de Hunter Valley en de Blue Mountains moeten gaan bekijken. Daar kan je wel in 1 dag naar toe, een overnachting er bij zou nog leuker wezen.

In Sydney zelf zijn de Rocks & Darling Harbour altijd gezellig. Er zijn verschillende dierentuinen waar je met koala's en kangeroes op de foto kan.

Als je genoeg geld hebt kan je ook over de Sydney Harbour Bridge heen lopen. Dat is niet goedkoop maar ik heb gehoord dat het echt de moeite waard is.

Als je nog vragen hebt, wil ik ze graag beantwoorden. Sydney is mijn favouriete stad.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Hij woont in Marylands.Lijkt me geweldig om kangeroes en koalas te zien. Is het ook mogelijk om ergens de bush buhs in te gaan met een gids of zo? lijkt me leuk om ook wat van de natuur te zien :-)
Alle reacties Link kopieren
Manly is erg leuk om naar toe te gaan.

Leuk is om in de sjieke buitenwijken langs de kustlijn te toeren. Je kunt net buiten Sydney gaan paardrijden of andere dingen in de natuur. Ik heb zo geen adressen ofzo, maar die zijn wel te vinden in de specifieke Lonely Planet van Sydney.



In het vliegtuig inderdaad lezen slapen en films kijken, en dat heel lang, haha. Neem dikke sokken mee, zodat je lekker je schoenen uitkunt zonder koude voeten te krijgen.



Voor de rest van de tips; zie boven
Alle reacties Link kopieren
Hi Chipper, bedoel je Maryland in Newcastle of Merrylands in Sydney? Merrylands ligt vrij dicht bij Parramatta. Een goedkoop uitje is om met de ferry, veerpont over de Parramatta River naar Sydney Harbour te gaan. Het duurt dacht ik ongeveer 50 minuten. Je komt dan vlakbij de Harbour Bridge en het Opera House uit. Wanneer ben je van plan om te gaan? Parramatta is zelf ook best wel leuk met wat oude gebouwen etc.

Om de bush te zien vanuit Sydney kun je het beste naar het Royal National Park dat ten zuiden ligt van Sydney. Kangeroes kan je wel in het wild zien maar om een koala in het wild te zien moet je echt geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Thea1983, ik bedoelde inderdaad Merrylands in Sydney. Dat van die veerpont is een leuk idee. Het leek met leuk om te gaan wanneer het daar niet al te warm is. Misschien als het daar lente of herfst is. Wanneer is het de beste tijd om te gaan denk je?
Alle reacties Link kopieren
De herfst in Sydney is vergelijkbaar met een normale nederlandse zomer. Je hebt kans op warme of wat koelere dagen maar niet te koud of te heet. De zomervakantie duurt daar tot eind januari en dan zijn er veel toeristen in Sydney. Je kunt het beste in februari of maart komen.

Als je van stranden houdt moet je beslist Manly of Bondi zien in Sydney, maar o ten zuiden of juist ten noorden van Sydney zijn mooie rustige stranden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven