Ik zoek een hotel in Nederland geschikt voor invaliden

24-08-2007 17:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een client bij mij op het werk wil haar dochter een schoonzoon verrassen met een weekje weg ergens in Nederland.

Haar dochter heeft MS en kan niets meer, zelfs niet zelfstandig uit bed komen of iets drinken (om aan te geven hoe ernstig het is).

Nu zoekt ze dus een hotel geschikt voor invalide mensen en waar ze kan genieten van bijvoorbeeld de natuur, of iets kan bezichtigen (het is dus niet de bedoeling dat ze een week binnen blijft).



Ik heb zelf gezocht op het internet maar kan niet echt iets vinden, misschien weten jullie een geschikte plek (uit eigen ervaringen of van horen en zeggen).



Alvast bedankt, ook namen mijn client!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig net in Preston Palace in Almelo geweest, en het viel me op dat daar ontzettend veel mensen waren met een beperking. Bijv in een rolstoel, op krukken, of die met een scootmobiel door de gangen gingen. Ook veel oudere mensen die lichamelijk wat meer kunnen mankeren.

Dus misschien is dat een idee en kunnen ze er eens naartoe bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn? Je kunt er binnen alles doen, uitgebreid eten en drinken en activiteiten, maar ook in de omgeving kun je veel kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik hier een pagina mag inzetten.

http://www.hotelspecials....try=1&facilities%5B%5D=23



Daar vind je allerlei hotels die rolstoelvriendelijk zijn.



Daarnaast kun je ook naar een reisbureau of VVV kantoren, om wat folders te halen waar men met rolstoel kan genieten van natuur Zodat men niet de hele dag binnen zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit erg goed is: Zorghotel
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er erg vanaf wát ze zoeken. Hebben ze relatief weinig eisen qua aanpassingen (dus het algemene rol-toegankelijk, rolstoelvriendelijke badkamer etc.) dan is het een kwestie van het gewone hotelwereldje verkennen. In de meeste hotellen zijn dergelijke kamers wel te vinden. Enige waar op gelet dient te worden is de toegang tot het hotel. Een aangepaste kamer is leuk, maar toch wat onhandig als het hotel een grootse trap als entree heeft. Dit kun je met behulp van internet tegenwoordig ideaal uitzoeken. Ze kunnen de keuze maken om bepaalde hulpmiddelen die nodig zijn/gewenst zijn te lenen van de lokale thuiszorgorganisatie. Kleine ongemakjes zoals een dranger op de kamerdeur zijn gemakkelijk opgelost door even naar de balie te bellen of ze deze los willen maken. Vaak geen enkel probleem.



Willen ze organiseer-vrij zijn en/of meteen ook ADL en/of verpleegkundige hulp tijdens hun verblijf, dan zijn ze het beste af in een van de vele zorghotels in dit land. Google op die term doet wonderen. Via die term kom je er als het goed is ook al, maar Groot Stokkert is meer dan een zorghotel alleen. Je kunt er ook huisjes huren, alles goed aangepast. Standaard zijn er hooglaag-bedden aanwezig, het gehele park is rolstoelvriendelijk, diverse hulpmiddelen zijn er te leen, je kunt via hen hulp organiseren, restaurant is toegankelijk, zwembad is toegankelijk etc. Groot Stokkert is ooit begonnen als vakantiepark voor reumapatiënten. En alhoewel er nog altijd heel veel mensen met reuma komen, hebben ze nu ook de poorten geopend voor álle mensen die wel wat extra hulp kunnen gebruiken.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Hey



Ik wil jullie alvast super bedanken voor deze tips. Via google en zorghotel ben ik terecht gekomen op zorgvrijvakantie. Hier staan alle bovenstaande en overige zorghotels vernoemd. Precies wat ik dus eigenlijk zocht :D



Ik heb dit allemaal netjes voor haar gesorteerd en uitgeprint. Ik weet verder niet hoeveel zorg haar dochter op dit moment nodig heeft, maar ik weet zeker dat er iets voor haar tussen staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven