ervaringen met yoga/meditatie/welness reizen?

23-02-2010 10:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een weekje weg, tijd helemaal voor mijzelf om eens echt goed tot rust te komen. Nu zie ik mezelf niet een week op een strand liggen.

Heeft iemand misschien ervaringen met een weekje meditatie, yoga, wellness o.i.d.?

Tips, ervaringen zijn van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben 2 jaar geleden op wellness vakantie geweest bij Conmigo in Portugal. Precies om dezelfde reden als jij, lekker een weekje voor mezelf. Gezond eten, massage, lezen, luieren, zwemmen, yoga, wandelen, goede gesprekken. Ik vond het heerlijk.



Dus doen!!!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Alle reacties Link kopieren
Goa?
Alle reacties Link kopieren
Ohh Bloempje dat klinkt goed!! Ik wil ook!

Zijn er veel mensen die dat alleen gaan doen? Zie dat je per persoon gewoon een bedrag betaalt, maar móet je dan op een 1-persoons kamer of kun je ook met een onbekende een kamer delen gewoon daar? (Neem aan dat ze dan wel mannen en vrouwen scheiden?)



Denk niet dat ik het financiëel kan veroorloven dit jaar maar misschien ooit een keertje
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kamer voor mij alleen, volgens mij is dat standaard als je alleen boekt. De meeste mensen waren alleen, een paar tweetallen (vriendinnen). Ik vond het super geregeld. De groep was niet te groot, ik geloof max. 15 personen.



Het is inderdaad behoorlijk prijzig, vooral als je ter plekke allerlei massages e.d.bijboekt. Daarom ben ik niet nog een keer geweest, het staat wel op m'n verlanglijstje. Ik weet wel dat ik het toen ook duur vond, maar als ik er nu op terugkijk was het het wel waard. En ik heb er behoorlijk wat handige en praktische tips aan overgehouden voor een gezondere levensstijl die ik nu na twee jaar nog steeds toepas.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Ik heb een aantal jaren terug een keer een tweeweekse sapvakantie gedaan in Turkije (Health Holidays) en later dat jaar ben ik een week in een beautyfarm in Marokko geweest (met Fontana). Ik vond beide heel lekker.
OO neeeeeee! Nu wil ik ook een weekje weg!!

Pff zat even te kijken op die site van Fontana maar dat ziet er dus super relaxed uit allemaal. Jammer genoeg woon ik in Frankrijk.. ga meteen maar eens op zoek naar een franse variant.

Als ik wat leuks heb laat ik het wel weten!
Alle reacties Link kopieren
Daar zitten al leuke tips tussen. Bedankt! Ooohh, kan ik morgen al weg??!!
Alle reacties Link kopieren
Een yoga vakantie lijkt me dat je met een heel stel "zwevers" zit opgescheept.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:arrasje schreef op 24 februari 2010 @ 19:48:

Een yoga vakantie lijkt me dat je met een heel stel "zwevers" zit opgescheept.Oh, had ik niet verteld dat ik zelf ook altijd zo'n 1 meter boven de grond zweef?
Hoi, ik schop dit topic maar 's omhoog want het lijkt mij ook leuk om een yogavakantie te doen. Tijdje terug wel regelmatig aan yoga gedaan, dus dit lijkt me leuk om het weer op te frissen en om een weekje fijn te ontspannen. Dit wil ik in februari of maart gaan doen. Tot nu toe het volgende wensenlijstje opgesteld:

- temperatuur 20-30 C in februari/maart

- mooie omgeving

- 1-persoonskamer mogelijk

- 2 a 3 uur yoga per dag (niet te zweverig, geschikt voor semi-beginners)

- met zwembad (of bij zee)



Iemand tips of ervaringen? Ik ga zo ook even bij bovenstaande linkjes kijken.
Die sapkuren lijken me niks, ik denk dat ik dan alleen maar de hele dag aan eten zou denken... En op de een of andere manier krijg ik het idee dat op de reizen van Fontana en Health Holidays vooral oudere mensen afkomen (ik ben zelf 30).

Ik heb leuke yogareizen gevonden naar Goa, Costa Rica en Bali. Voor een weekje vind ik de reistijd (16 uur of meer) dan relatief veel. Weet iemand toevallig een mooie yogaplek waar het nu wel warm is maar die iets dichterbij is (minder dan 6 uur vliegen)?
Hi Antikleia,



Ik ben zelf al heel lang op zoek naar zoiets, maar ik wil eigenlijk ook niet aan een groep vastzitten (ik wil eigenlijk gewoon een hotel met goede drop in lessen), en dat maakt het nog moeilijker. Dat lees ik bij jou niet, dus dat maakt het misschien wat makkelijker.



Via deze site kun je per maand op yogavakanties zoeken http://www.yogaholidays.net/



En deze site heeft in februari en maart een yogaweek bij de Rode Zee in Egypte (minder dan 6 uur vliegen), en heeft de optie voor een single room http://www.yogatravel.co.uk/



Ik houd me ook aanbevolen voor eventuele tips en ervaringen.
Ha Anna,



Bedankt voor de links. Zien er leuk uit!



Misschien is het voor jou handiger om een yogastudio met drop-in lessen in een leuke stad te zoeken, en dan een hotel daarbij in de buurt te boeken? In Londen of zo zou dat toch wel moeten lukken. Helaas is daar weer wat minder zon, zee en strand...
Ja, das dus een beetje het probleem. Stad is voor mij geen wellness-vakantie. Moet eigenlijk een soort mooie buitenwijk aan de rand van een stad liefst aan zee zijn denk ik, met mooie natuur dichtbij, maar ja waar dan. In California ofzo moet er vast wel zoiets te vinden zijn, maar mij via internet nog niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens een weekend gedaan met closer2gether.nl, goed bevallen! Je moet wel even goed navragen of de aangeboden activiteiten voor beginners of gevorderden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook heel leuk, heb ik gehoord:



http://feel-the-desert.com/



Moet je even bij het reisaanbod kijken, ze hebben in maart nog een yogareis staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op Ibiza geweest geweest - de rustige noordkant:

http://www.ibizayoga.com. Prachtige omgeving.

Er zijn verschillende accomodaties, waaronder pagodas. Daar zat ik in, was heerlijk zo buiten.



Ik heb toen geboekt via http://www.freespirituk.com.

Daar hebben ze nog veel meer yoga-vakanties. Ik wil nog wel een keer naar Dahab, daar kun je ook paardrijden op arabieren.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:arrasje schreef op 24 februari 2010 @ 19:48:

Een yoga vakantie lijkt me dat je met een heel stel "zwevers" zit opgescheept.



Ik doe al jaren aan yoga en mediteer al meer dan 20 jaar, en zweef inderdaad tegenwoordig heel, heel hoog boven de grond. Vaak zelfs boven de bomen.



Je weet niet veel van yoga, hè?
Alle reacties Link kopieren
Als ik die websites zo bekijk, krijg ik er helemaal zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven