Huwelijksreis! Waarheen voor een weekje relaxen?

28-08-2007 18:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In oktober gana we op huwelijksreis! We willen dan graag uitrusten van alle drukte, en niet te veel doen. het klijkt ons leuk om ergens te zijn met strand en zon, maar ook met wat cultuur en natuur. Liefst niet te ver weg, we dachten zelf aan zuid spanje...



Wie weet daar een rustig dorpje/stadje met een gezellig neit te groot hotel? Of heeft iemand een nog veeeeeel beter idee?
Hee wat leuk! En gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! Ik ga ook in oktober op huwelijksreis, dus ik blijf dit topic zeker volgen;). Zelf gaan we waarschijnlijk naar een dorpje in Cornwall, Engeland. Als het goed is is het dan daar nog redelijk mooi weer, en de omgeving heeft veel mooie natuur en cultuur op een steenworp afstand. Daar komt bij dat ik erg veel hou van die oude Engelse sfeer... ik proef nu de romantiek al;). Ik ben benieuwd naar de andere reacties.
Alle reacties Link kopieren
Aanrader voor Zuid-Spanje is ardanza (even www ervoor en NL erachter zetten). Nou ja ik hoop iig dat het een aanrader is, want heb net de reissom betaald. Wij gaan midden september 12 dagen naar Zuid Spanje. Beginnen in Sevilla, daarna naar Granada en na twee natuur-tussenstops gaan we nog even aan het strand liggen. Zal eind september wel ervaringen even hier neerzetten.



Succes met de laatste huwelijksvoorbereidingen + fijne huwelijksreis gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.... Cornwall Engeland is inderdaad erg romantisch.... maar voor goed weer in oktober zou ik zelf kiezen voor Corfu. Leuke rustige stadjes genoeg en heerlijk weer! Enne....trouwens van harte gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaaaa! Wjn naar Alhaurin Grande geweest! Top, klein dorpje met een leuk pension aan de rand van het dorpje. In het dorpje veel eetgelegenheden en alle bezienswaardigheden (Marbela, Sevilla, Granada etc) dichtbij! Ook leuk: Gibraltar of een dagje Marokko (leuk shopp :-) )



Meer info:



Casa de Orange, een sfeervol Bed & Breakfast, ligt aan de rand van het dorp Alhaurín el Grande, een beetje verscholen achter één van de kerken. De steden Málaga en Marbella, de luchthaven en het strand liggen op een half uur rijden en culturele hoogtepunten in bijvoorbeeld Ronda of Granada zijn slechts anderhalf uur verwijderd. Een ideaal middelpunt dus om Andalusië te ontdekken. Ook sportief en actief gezien zijn er volop mogelijkheden in de omgeving zoals golfen, wandelen of fietsen. Veel mensen komen hier dan ook met grootse plannen. Toch komt daar vaak weinig van terecht omdat de gasten vooral willen genieten van de rust en het comfort dat ze hier vinden.



Wat Casa de Orange vooral te bieden heeft is gastvrijheid, persoonlijke sfeer en een fantastisch plekje. Op loopafstand van het centrum van een levendig Andalusisch dorp met volop terrasjes, restaurants en winkeltjes. Maar toch afgelegen en besloten met een geweldig uitzicht over de Valle del Guadalhorce.

Naast de ruime en sfeervol ingerichte kamers (slechts 5) kunt u gebruik maken van onder andere de volgende faciliteiten op het terrein:



romantische tuin met sinaasappelboomgaard en diverse andere fruitsoorten en notenbomen

een zwembad dat normaal gesproken te gebruiken is van mei tot en met oktober

diverse gemeenschappelijke terrassen, er is altijd een rustig plekje te vinden

parking op eigen terrein

centrale kluis

uitgebreid ontbijt (dankzij de aangename temperaturen kunt u zelfs in de winter vaak nog buiten ontbijten!)

internetmogelijkheid

een honestybar, waar u uzelf altijd een drankje kunt inschenken



Het pension heet casa de orange even Googelen dus!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd alvast!

Wij zijn afgelopen mei in een klein hotel in de buurt van Ronda geweest en vonden het een geweldig plekje. Het heet Molino del Arco en is goedkoper te boeken via bookings.com.



Kamers ingericht met lokaal antiek, dus sfeervol. Iedere kamer is anders. Het hotel zelf is een oude boerderij in Spaanse stijl, met betegelde binnenplaats. Er ligt een hele grote tuin met ommuurd zwembad omheen. Van daaruit heb je uitzicht op de sierra de Grazelema, een prachtig natuurgebied.



Het hotel serveert ontbijt en 's avonds kun je er ook eten, want ze hebben een klein intiem restaurant met keuzemenu. Er is ook een honestybar, waar je zelf je drankjes pakt en noteert. Bij vertrek wordt er afgerekend.



Misschien een minpuntje: het hotel ligt echt afgelegen, op een km of 8 van het dichtstbijzijnde plaatsje (Ronda). Pluspunt is weer de geweldige natuur, de natuurgeluiden, de stilte en de prachtige sterrenhemel.
Alle reacties Link kopieren
mijn persoonlijke farvoriet : www.laurinhotelsalo.com



Niet goedkoop maar wel prachtig!!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd! Ik ben vorig jaar ruim een week naar Zuid Spanje geweest. Gevlogen op Malaga en daar een huurauto opgehaald. O.a. naar Sevilla en Granada geweest wat super was, maar als je een klein dorpje zoekt waar het wel heeel gezellig is en je vanaf daar met de auto toch veel dingen kunt zien, kan ik je Nerja aanraden! Een heeeel leuk plaatsje aan het strand, met 2 leuke kleine baaien. Verder heel veel restaurantjes en een aantal hotelletjes. Savonds een paar straatmuziekanten, tekenaars en tangodansers en tot laat gezellig op straat. Maar geen megatoeristenstad. Daarvandaag kun je leuke uitstapjes maken!

Helaas weet ik niet meer welk hotel wij hadden, we zijn op de bonnefooi geweest. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven