Skype

31-05-2010 17:24 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over Skype. Ik heb me via de site aangemeld en een tegoed gekocht zodat je vanaf Skype kan bellen naar mobiele nummers in het buitenland. Ik wil graag een Nederlandse mobiel nummer bellen in Spanje. Betaalt de persoon die ik bel dan ook nog kosten voor het gesprek? En moet hij daarvoor een Skype-account hebben? Ik hoop dat jullie kunnen helpen ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden op de website.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
geen idee hoe dat werkt met skype dus daar kan ik je niet mee helpen..



maar kijk ook eens naar Rebtel, daarmee bel ik voor lokaal tarief met vrienden over de hele wereld
Alle reacties Link kopieren
Ja, die persoon betaalt roamingkosten voor het gastgebruik van zijn Nederlandse sim op het Spaanse netwerk. Jij belt naar een mobiele aansluiting dus voor de ontvanger doet het er niet toe dat jij met Skype belt.



zoals je het in je OP schrijft heeft het geen zin dat jij met Skype naar een Nederlands mobiel abonnement die zich in het buitenland bevindt belt.



Bel jij in NL naar een NL mobiel nr dan betaal je de normale kosten voor bellen naar mobiel. De ontvanger betaalt mee als hij/zij op dat moment buiten NL is.



De oplossing is:

1)beide skypen - beide alleen kosten voor internet gebruik.



2) jij skypt vanuit NL naar een Spaans mobiel nr of beter een Spaans vast nr (kosten zijn voor volledig jou en gaan van je skype tegoed af: rond de 2 eurocent incl. btw naar vaste lijnen, tot 25 eurocent incl. btw naar Spaanse mobiele nr. zie site Skype).



3) Jij belt (in NL!) met je Nederlandse mobiel of vaste lijn naar een Spaanse gsm (die in Spanje is!) of vaste lijn. De kosten zijn voor geheel voor jou: zie je site gsm/vaste lijn provider voor kosten.



4) Jij belt met je NL'se gsm/vaste lijn naar Nederlandse gsm in Spanje: jij betaalt normale gesprektarief voor bellen met NL'se mobiele nr. De ontvanger in Spanje betaalt de hoofdprijs voor bellen in het buitenland. Zie site betreffende mobiele aanbieder.
Alle reacties Link kopieren
quote:mips schreef op 31 mei 2010 @ 18:01:

Ja, die persoon betaalt roamingkosten voor het gastgebruik van zijn Nederlandse sim op het Spaanse netwerk. Jij belt naar een mobiele aansluiting dus voor de ontvanger doet het er niet toe dat jij met Skype belt.



zoals je het in je OP schrijft heeft het geen zin dat jij met Skype naar een Nederlands mobiel abonnement die zich in het buitenland bevindt belt.



Bel jij in NL naar een NL mobiel nr dan betaal je de normale kosten voor bellen naar mobiel. De ontvanger betaalt mee als hij/zij op dat moment buiten NL is.



De oplossing is:

1)beide skypen - beide alleen kosten voor internet gebruik.



2) jij skypt vanuit NL naar een Spaans mobiel nr of beter een Spaans vast nr (kosten zijn voor volledig jou en gaan van je skype tegoed af: rond de 2 eurocent incl. btw naar vaste lijnen, tot 25 eurocent incl. btw naar Spaanse mobiele nr. zie site Skype).



3) Jij belt (in NL!) met je Nederlandse mobiel of vaste lijn naar een Spaanse gsm (die in Spanje is!) of vaste lijn. De kosten zijn voor geheel voor jou: zie je site gsm/vaste lijn provider voor kosten.



4) Jij belt met je NL'se gsm/vaste lijn naar Nederlandse gsm in Spanje: jij betaalt normale gesprektarief voor bellen met NL'se mobiele nr. De ontvanger in Spanje betaalt de hoofdprijs voor bellen in het buitenland. Zie site betreffende mobiele aanbieder.



Bedankt voor de informatie!

Skypen heeft dan weinig zin want hij heeft geen internet tot zijn beschikking en geen spaanse telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Dan koopt hij toch een Spaans prepaid sim kaartje. Moet hij wel een simlock vrije telefoon hebben.



Kan jij hem met Skype op zijn mobiel bellen. Kost je 25 eurocent per minuut, hem kost het dan niets (zolang hij in Spanje zit).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven