Zuid Afrika

29-09-2007 22:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid rond Kerst naar Zuid Afrika. Voor de eerste keer van mijn leven..! Wie kent het, heeft tips, de do's en de don'ts?

Ik zou graag in die twee weken er zoveel mogelijk uit willen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ben enkele jaren geleden in ZA geweest, was de top!

3 weken

van Johannesburg richting (bijna) zee en dan tot Kaapstad.



Wij verbleven vaak in guesthouses. Was wel goed.

Waar wil jij verblijven? Ga je met de tent of ... ?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb familie nabij Kaapstad wonen, en daar verblijf ik dan. Met een tent? Kan dat? Ik heb een beetje het idee dat dat onveilig zou zijn, maar misschien is dat helemaal niet zo?

Welke dingen heb jij er allemaal gedaan? Wat is een must in ZA?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet... een tent lijkt me niet echt veilig, heb er geen campings gezien iig.



Maar Zuid-Afrika is zoooo mooi, echt het mooiste land dat ik ooit heb gezien!



Ik zou zeker wildparken bezoeken, veel wilde dieren zien (Krugerpark vond ik de mooiste, maar wel ver weg...)! Walvissen kijken op zee (mooiste ervaring ooit als er 15 meter onder je door zwemt).

Verder genieten van de overweldigende natuur.



Alleen vanuit Kaapstad kun je niet alles... Zou je niet kunnen rondreizen met iemand?



Drakensbergen vond ik ook schitterend!
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic over Zuid afrika, namibie, botswana met veel info en tips
Alle reacties Link kopieren
Zou inderdaad niet met de tent naar ginder gaan! En inderdaad, Johannesburg is goed om te landen en dan maken dat je er weg bent. Kaapstad is wel OK. Ook ik heb Krugerpark gezien, heel knap. Ook walvissen in zee, pinguins op het strand aan Kaapstad, wel wat oppassen met de Chacma Baboon in Kaapstad (Cape of good hope). (Chacma Baboon = Baviaan, zo'n leuk woord.) Voor de rest heb ik ook nog enkele kleinere dorpen bezocht en de Kimberly diamantmijn = Big Hole = krater. Enz... Je kan wel wat mooie dingen zien in en rond Kaapstad, maar moest je de mogelijkheid hebben om met iemand wat door te reizen zou ik het zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
waarom niet met de tent door Afrika ?? er zijn daar zoveel campings!



Wij zijn paar jaar geleden georganiseerd door Afrika gegaan, van Johanusburg via Zimbawe, Botswana, Namibie richting Kaaptad, en echt: dit was de meest gave vakantie die ik tot nu toe heb meegemaakt;
Alle reacties Link kopieren
Op het andere topic ( sorry voor de dubbeloppigheid) staat ook dat de criminaliteit daar extreem hoog is. Dus vandaar dat ik ook dacht kamperen daar niet kan.



Ik ga maar twee weken, en heb wel een auto tot mijn beschikking. Drakensbergen, wat is dat precies??
Alle reacties Link kopieren
@ Marleen, hoe lang heb je over die reis gedaan?

Wij willen (ongeveer) hetzelfde rondje maken namelijk. Alleen niet met tent maar huurauto en dan onderweg hotels, lodges en B&B´s. Denk je dat dat rondje individueel te doen is in 3,5 tot 4 weken?



Groetjes,

Winterdip! (Van dat andere topic! Misschien heb je daar ook gepost en heb ik daar overheen gelezen, in dat geval sorry).



Zamirah, veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Zamirah, er zijn hele goede campings, en vrijwel alle campings zijn bewapend bewaakt. Je moet echter nooit waardevolle spullen in auto of tent laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Zamir... nog wat, rond de kerst is het hoogseizoen in ZA volop zomer, en smoorheet. Kamperen kan natuurlijk, maar een kamer met airco is danook heel lekker.

Walvisspotten in december... ik geef je een kleine kans, de paar en baar tijd ligt van juli tot oktober. Maar wie weet, beste kans is de oostkaap
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt allemaal!!! wat een zot idee trouwens...camings die gewapend bewaakt worden...in de auto slapen is dus sterk af te raden, wil ik heelhuids terugkomen ??

Ik ga helaas niet lang...maar die walvissen trekt me zeker...kijken of dat iets wordt..
Alle reacties Link kopieren
Drakensbergen:



http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Drakensburgmountains.jpg



http://www.activityinternational.nl/werken-reizen/afrika/images/zafr_drakensbergen.JPG



http://www.africatours.be/images/fotozuidafrika_drakensbergen.jpg



http://www.zebrastreifen.com/images/suedafrika/za6k.jpg



http://www.clubafrica.nl/data/2_PERSOONLIJKE_REIZEN/images/Three%20Rondavels.jpg
Alle reacties Link kopieren
Vinyl wat een prachtige foto´s!

Wij hebben in principe Drakensberg niet op onze planning staan (februari 2008) omdat we vanaf Jo´burg richting Botswana willen maar als ik dit zo zie.... Schitterend!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk prachtig!!!

Ik krijg er ter plekke heel veel zin in..! X-D
Alle reacties Link kopieren
voor de whales is december geen goede tijd, maar misschien heb je geluk.

In de auto slapen is zeker geen goed idee, je bent dan een makkelijk doelwit voor rovers. Zorg ervoor dat je voor het donker binnen bent in hotel, guesthouse of camping. In ZA zijn de plekken waar toeristen komen meestal bewaakt bijv. benzinestations, grote malls en de parken. Dat is niet voor niets, maar zo weet je wel dat je er veilig kan pinnen enzo
Alle reacties Link kopieren
Winterdip schreef op 05 oktober 2007 @ 12:07:

Vinyl wat een prachtige foto´s!

Wij hebben in principe Drakensberg niet op onze planning staan (februari 2008) omdat we vanaf Jo´burg richting Botswana willen maar als ik dit zo zie.... Schitterend!
Eerlijk is eerlijk, het zijn niet mijn eigen foto's maar gegoogelde foto's. Ik was er in augustus, einde van de winter daar, en dan is het minder groen maar ik vond het zo mooi ruig en weids. Helemaal geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Die vormen zijn mooi (van die bergen)...Meds, je kunt wel over het algemeen overal pinnen?

Nee, ik zal niet in de auto gaan slapen na alle waarschuwingen op het andere topic. De mensen waar ik ga logeren, wonen trouwens op een bewaakt terrein, hoorde ik van de week.
Winterdip schreef op 05 oktober 2007 @ 12:07:

Vinyl wat een prachtige foto´s!

Wij hebben in principe Drakensberg niet op onze planning staan (februari 2008) omdat we vanaf Jo´burg richting Botswana willen maar als ik dit zo zie.... Schitterend!
idd, mooie foto's, maar die onderste herken ik als 'de 3 rondavels'...niet in de Drakensbergen, maar redelijk dicht bij Johannesburg richting het Krugerpark, dus misschien nog wel op de route voor winterdip
Alle reacties Link kopieren
ladybug schreef op 10 oktober 2007 @ 13:08:

[...]





idd, mooie foto's, maar die onderste herken ik als 'de 3 rondavels'...niet in de Drakensbergen, maar redelijk dicht bij Johannesburg richting het Krugerpark, dus misschien nog wel op de route voor winterdip




Ik zie het nu ook ja, nou moe... die heb ik zelfs nog live mogen aanschouwen daar! Lekker in de bonen hier!

:-$
Alle reacties Link kopieren
Mooiste land waar ik ooit ben geweest, voelde me er meteen thuis en wil heel graag terug. Kaapstad is geweldig, wel heel crimineel. Je kunt begeleid naar de townships, gedaan maar voelt een beetje als mensjes kijken in een dierentuin. Wel help je die mensen zo natuurlijk doordat je er geld aan uitgeeft. parachutespringen kan vlakbij Kaapstad, de Tafelberg beklimmen (enorm mooi uitzicht), prachtige stranden zonder al te veel mensen, lekker eten (biltong!), rugbywedstrijden is heel leuk om eens meegemaakt te hebben, Robbeneiland (walvissen gezien), de pinguins zijn zo leuk dat ik er bijna eentje in mijn backpack had gestopt, Waterfront om te winkelen, eigenlijk te veel om op te noemen. Zucht, zat ik maar daar..
If you\'re going through hell, keep going

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven