Stedentrip -> met een reisgenoot of alleen?

12-08-2010 12:09 37 berichten
Hoi!



Ik zou binnenkort graag een stad willen bezoeken, zoals Londen, Berlijn of Barcelona.:rolling: Nu heb ik op het moment niemand die mee wil/kan en twijfel om alleen te gaan of samen met een onbekende reisgenoot via een oproepje.

Heeft iemand ervaring met voor het eerst alleen reizen naar een stad en/of een reisje met iemand die je nauwelijks kent?



Het heeft allebei z'n voor- en nadelen natuurlijk, ben benieuwd!
Best aardig wat alleenreizende mensen! Dat heb ik zelf nooit zo in de gaten in een grote stad, maar er zullen er altijd wel zijn. :-) Denk eigenlijk dat je ook niet zo opvalt. Maar als je contact wilt, dan kan dat natuurlijk. Een hostel is wat dat betreft ideaal, maar denk dat ik voor een pension of hotelletje ga. Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd in een hostel? 18 ofzo?



De bios is ook een leuk idee voor 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
De leeftijd in de hostels is een beetje tussen de 18 en de 40. En de meesten zitten denk ik tussen de 20 en 30, valt altijd best mee vind ik. Toevallig lag ik de laatste keer op een kamer met 5 vrouwen van boven de dertig.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mijn ervaring ook: het zijn lang niet alleen maar 18 jarige interraillers enzo. Plus, in hostels hebben ze vaak ook tweepersoons kamers, dan heb je wel de voordelen/faciliteiten van een hostel (keuken/gemeenschappelijke ruimtes), maar ook de privacy van een eigen kamer.
quote:Zima schreef op 12 augustus 2010 @ 23:44:

Skunny, voor dat powerwoman gevoel doe je het



Weet je al waar je naar toe wil? Oost-Europese (hoofd)steden zijn ook heel leuk en goed alleen te doenIk denk dat het Berlijn gaat worden. :-D
Even wat off-topic voor de Berlijn-kenners:

Wat is leuker/veiliger om te slapen, Prenzlauer Berg (rond metro Schonhauser Allee) of Kreuzberg (rond metro Moritzplatz) ?
Ik heb alleen ervaring met alleen-reizen in Londen. Ik vond het heerlijk. Eten bij mooi weer wat lekkere dingen halen in de supermarkt en een fijn plekje in het park zoeken, bij minder/slecht weer of als je wat meer aanspraak wil een gezellige pub opzoeken en daar aan de bar wat eten.



Op je eigen tempo musea bezoeken enz, ik zou zo weer op de boot stappen (ware het niet dat ik inmiddels een gezin heb en dat die Londen ook allemaal geweldig vonden )
Ben 2 weken geleden voor de 2e keer alleen naar Londen geweest. Heerlijk, lekker doen en laten waar je zin in hebt.

Had een eenvoudig maar schoon hotel vlakbij St Pancras, was nl. met de trein. Vanaf dat station gaan ook veel metrolijnen.

Hotel: Merediana.

Heb genoten. Ben nu ook een dagje met zo'n hop on hop off bus meegeweest, zo zie je veel van Londen.

En veel geshopped :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens alleen op pad geweest. De eerste keer zag ik vooral tegen de avonden op maar die zijn me ook reuze meegevallen. Ik ging 's ochtends op tijd de deur uit en was meestal niet voor 20:30 uur weer in het hotel. Daar at ik dan vervolgens wat en de rest van de avond vulde ik met het bekijken, selecteren en bewerken van mijn foto's. Heerlijk om dat al op orde te hebben als je in het vliegtuig naar huis zit. Alternatieve avondprogramma's zijn bijvoorbeeld een bezoek aan het theater, concert of een één of ander sportevenement. De keuze is echt reuze in de gemiddelde stad.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben dit jaar voor het eerst een stedentrip wezen doen (maar was al eerder 6 maanden alleen op reis geweest dus kende de positieve en negatieve punten al wel een beetje).

Ik ben naar Krakow geweest en het was goed bevallen. Inderdaad het avondeten valt mij meestal tegen en daardoor ging ik ook regelmatig voor de fastfood/streetfood dingen!

Ik ben zowiezo geen avondmens dus ik was altijd al snel weer na het eten in het hostel waar ik lekker ging lezen en mijn foto's ging uitzoeken!

Overdag struin ik gewoon door de stad en heb een dagtrip gemaakt naar Auschwitz. Ik zat ik een hostel en had een 6 bedden-kamer voor mij alleen (tja krakow is toch niet zo populair denk ik) en 's avonds nam ik een aantal keer een glas thee uit de keuken voor tijdens het lezen!

Ja hoor, ik reis graag alleen en volgend jaar staat Edinbrough op de planning, maar in september eerst Barcelona met een vriend (loop dan na 5 dagen echt sjagerijnig rond omdat ik me steeds heb moeten aanpassen, en dat is dan nog een schat van een jongen die de meeste dingen wel goed/leuk vind. moet je nagaanm hoe ik ben met iemand die net zo'n eigen ideeen heeft als ik! hahaha)

Dus probeer gewoon een keer een paar daagjes alleen te gaan en bevalt het niet, die paar dagen zijn zo om en dan ben je weer een ervaring rijker!

Veel plezier in Berlijn!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Dat is waar, een paar daagjes alleen valt altijd te proberen. En als het niet bevalt dan weet je dat ook weer. :-)

Toch heb ik nog een klein drempeltje, wat maar niet weg wilt. Soms is het even weg en dan komt het weer terug haha.



Leuk om al die positieve ervaringen te lezen! En toch knap van jullie om zoiets te ondernemen. Het is denk ik ook minder 'heftig' dan je van te voren denkt, maar die stap moet je toch nemen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skunny schreef op 16 augustus 2010 @ 20:19:

Dat is waar, een paar daagjes alleen valt altijd te proberen. En als het niet bevalt dan weet je dat ook weer. :-)

Toch heb ik nog een klein drempeltje, wat maar niet weg wilt. Soms is het even weg en dan komt het weer terug haha.



Leuk om al die positieve ervaringen te lezen! En toch knap van jullie om zoiets te ondernemen. Het is denk ik ook minder 'heftig' dan je van te voren denkt, maar die stap moet je toch nemen natuurlijk.



Ik zit er ook aan te denken om alleen naar Londen te gaan binnenkort. Ik zou eerst met vriendinnen gaan, maar dat is niet doorgegaan. Maar ik wil al zo lang, zo graag naar Londen, dat het blijft kriebelen. En nu zit ik er dus aan te denken om dan maar alleen te gaan. Maar ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest, en ben toch bang dat het gaat tegenvallen.

Ik ben in principe wel iemand die heel goed alleen kan zijn, en toch ben ik bang dat dit op een stedentrip tegen kan vallen. Maar door het te proberen, kom ik er inderdaad beter achter of alleen reizen bij mij past.



Ik wil me eigenlijk ook niet tegen laten houden door het niet hebben van een reisgenoot op dit moment.

Ik weet nog niet wat ik zal gaan doen. Dat ´drempeltje´ is zeer herkenbaar! Maar vind het wel fijn om te lezen dat het jullie zo positief bevallen is.
quote:elisa174 schreef op 23 augustus 2010 @ 21:58:

[...]





Ik zit er ook aan te denken om alleen naar Londen te gaan binnenkort. Ik zou eerst met vriendinnen gaan, maar dat is niet doorgegaan. Maar ik wil al zo lang, zo graag naar Londen, dat het blijft kriebelen. En nu zit ik er dus aan te denken om dan maar alleen te gaan. Maar ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest, en ben toch bang dat het gaat tegenvallen.

Ik ben in principe wel iemand die heel goed alleen kan zijn, en toch ben ik bang dat dit op een stedentrip tegen kan vallen. Maar door het te proberen, kom ik er inderdaad beter achter of alleen reizen bij mij past.



Ik wil me eigenlijk ook niet tegen laten houden door het niet hebben van een reisgenoot op dit moment.

Ik weet nog niet wat ik zal gaan doen. Dat ´drempeltje´ is zeer herkenbaar! Maar vind het wel fijn om te lezen dat het jullie zo positief bevallen is.





Het drempeltje bleef helaas aanwezig. Nu ga ik in oktober een paar dagen naar Berlijn!

Maar dan niet alleen....



Nog steeds blijf ik erover denken om een keer alleen op stedentrip te gaan, maar of dat zover komt en wanneer/waarheen is nog onbekend. elisa174 -> als je echt heel graag naar Londen wilt (ben er kort geweest, maar absoluut de moeite waard) moet je gewoon boeken! Je zal je niet vervelen daar, zoveel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven