kinderwagen mee met vliegtuig?

03-10-2007 16:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haihai,



Wij gaan een weekje weg met de kids (resp. 2 jaar en 2 maanden). Vraag ik me af wat wijsheid is voor onze jongste: kinderwagen + bak mee, zodat ze overal kan slapen in haar eigen reiswiegje lijkt me heel fijn, maar kan dat hele gevaarte (we hebben een Mutsy kinderwagen, die is vrij groot) wel mee als bagage in het vliegtuig? Wie heeft ervaringen of tips?



Thanks! x Lalie
Alle reacties Link kopieren
Hi Lalie,



Toen onze kinderen die leeftijd (wel iets ouder) hadden zijn we naar America geweest.

Ik had op dat moment een dubbele kinderwagen. Voor kon de oudste zitten en achter kon de jongste liggen. Op een gegeven moment lag de oudste te slapen in de wagen en de jongste dan voorop. (voor zover dat ging)

Voor in het vliegtuig had ik de maxi cosie mee. Want je mag met kinderwagen maar tot het instappen (dacht ik) en dan gaat gaat de kinderwagen het ruim in.





Succes en fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
De kinderwagen mag mee tot de gate of tot de vliegtuigdeur. Daarna wordt deze als bagage ingeladen.

Bij aankomst staat de kinderwagen of bij de uitgang van het vliegtuig voor je klaar of hij komt op de bagageband. Dat moet je even navragen aan een stewardess, dat verschilt per maatschappij.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begrepen dat je wel een kinderwagen mee mag maar niet als er lucht banden aan zitten, ivm met gevaar voor klapband.

Maar je kan het het beste vragen bij je of een reisbureau of bij de vliegmaatschappij!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in de luchtvaart gewerkt. En meerdere malen gereisd met onze dochter.



Je kinderwagen moet je ingeklapt achterlaten bij de gate. Zorg ervoor dat je een beschermhoes hebt. Jij bent zuinig op je wagen. De bagagemedewerkers zien het als een bagagestuk! Wij hadden een speciale reishoes ervoor gekocht. Je kan ook denken aan touw om aan elkaar te binden, een grote plasticzak (kun je vragen bij een matrassenwinkel in de buurt, zijn ook goed stevig) of een oude slaapzak voor eromheen. De luchtvaartmaatschappij is namelijk niet verantwoordelijk voor beschadiging en je reisverzekering dekt het ook niet. Luchtbanden moet je een beetje leeg laten lopen, omdat in de lucht de lucht uit kan zetten en je banden kunnen knappen. Neem een pompje mee, pomp je ze direct weer op. Het is dus echt geen probleem, het is gratis te vervoeren, neem alleen je voorzorgsmaatregelen!



Daarnaast heb ik nog een persoonlijke tip voor je: wij geven onze dochter altijd een half uur voor vertrek en een half uur voor de landing een paar druppeltjes van VSM chamodent. Dit houdt de gehoorgangen op en helpt bij het 'knappen" van de oren tijdens de start en landing. Geef je kinderen iets te drinken als jij je oren gaat voelen tijdens start en landingen. Een stewardess heeft vaak net voor de start of landing geen tijd meer om je flesje te verwarmen. Neem het gewoon al mee vanaf de gate/luchthaven.



Tevens namen wij kleine kadootjes voor ons meisje mee in het vliegtuig. Als ze zich een beetje ging vervelen, kreeg ze een presentje van ons. Denk aan: kleurboekje, speeltje (niet te kleine losse onderdelen, als ze het kwijtraken ben je verder van huis!), snoepje. En alsjeblieft... laat je kind niet in de gangen rennen of rondlopen als de service van de stewardessen bezig is. Dat is super, super vervelend!



Denk ook aan voldoende voeding en luiers voor je kindjes. Mocht je onverhoopt vertraging krijgen, heb je daar geen stress van.



Het is erg relaxt om met je kinderen te vliegen, mits je er voor zorgt dat je zelf relaxt bent en alles goed geregeld hebt! Kindjes voelen jouw stress en angst haarfijn aan.



Heel veel plezier, geniet ervan!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Pink2510 schreef op 05 oktober 2007 @ 11:27:

. En alsjeblieft... laat je kind niet in de gangen rennen of rondlopen als de service van de stewardessen bezig is. Dat is super, super vervelend!






Ja dat klopt, dat is inderdaad enorm irritant! En wij maar aardig blijven 8-P





Bij de klm mag je wandelwagen mee in de cabine, zolang hij in de bagagebak past (of in 1 van de kasten), anders gaat hij bij de deur alsnog het vrachtruim in. Het is handiger om een maxicosi mee te nemen. Mocht je een lange vlucht hebben, kun je van de voren ook aangeven dat je een wiegje wilt hebben. Deze wordt dan opgehangen voor je stoel. Erg handig, omdat je dan meteen bij het tussenschot zit, zodat je meer beenruimte hebt. (bij klm is dat trouwens alleen op intercontinentale vluchten).



Wat de banden aangaat. De lucht erin zet wel uit, maar te weinig om ze te laten springen. (net gevraagd aan een piloot..)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het afhangt van de maatschappij. Bij KLM mag alles mee tot de gate, maar bij Transavia moet je de wagen afgeven bij het inchecken als het groter is dan een paraplu-buggy.

Onze dochter sliep toen ze tien weken was tijdens onze vier uur durende vlucht heerlijk op schoot. Op de terugweg hadden we geluk en had ze een eigen stoel waar ze precies liggend op kon slapen. Onze zoon van (toen) nog net geen twee had ook een extra stoel, dus dat was dubbel geluk!

Net gereisd met KLM, babywiegje was bevestigd aan ons, maar er waren er echt te weinig aan bood (heen én terug).
Owja, en gooi niet je gebruikte luier in het toilet.



Heb van de week gevlogen en een of andere domme doos had dus de luier van haar kind in het toilet geogooid, toilet verstopt en onbruikbaar. En bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven